کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۹۴۸
تاریخ خبر:

نظرسنجی برای بازگشت به سینما بعد از کرونا

مطالعه جدیدی که از سوی محققان «ای‌دی‌او» / EDO منتشر شده، به سینماداران و اهالی صنعت سینما اطمینان داده است که شرایط پس از شیوع کووید ۱۹به حالت عادی برمی‌گردد ولی اخبار بدی هم هست.

به‌گزارش هنر و تجربه به‌نقل از پلی‌لیست، این مقاله-گزارش تحقیقاتی با عنوان «فاصله‌گیری اجتماعی، سینما رفتن و عادت‌های تلویزیونی» / Social Distancing Moviegoing and TV Habits می‌گوید هفتاد درصد کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند پس از عادی شدن شرایط و بازگشایی سینماها «احتمالاً» به سالن‌ها برمی‌گردند. ۴۵ درصد هم گفته‌اند «به احتمال قوی» سینما خواهند رفت. این موضوع دست‌کم به این معنی است که سینما پس از ریشه‌کنی این تهدید جدی زنده می‌ماند؛ اما بازگشت سینماروها خیلی سریع نخواهد بود.

سیر تدریجی بازگشت سینماروها به سالن‌های سینما وقتی مشخص می‌شود که گزارش می‌گوید فقط بیست درصد سینمادوستان بلافاصله به سینما خواهند رفت. ۲۵ درصد چند روزی صبر می‌کنند و ۴۵ درصد هم چند هفته صبر می‌کنند تا از عادی شدن شرایط مطمئن شوند. یازده درصد هم گفته‌اند که چند ماه صبر خواهند کرد و پس از آن دوباره به سینما می‌روند. پس دست‌کم یک ماه پس از بازگشایی سینماها زمان لازم است تا دوباره رونق به سالن‌های تاریک برگردد؛ اتفاقی که اگر در یک ماه آینده روی بدهد بیش‌تر به معجزه می‌ماند و در شرایط عادی بیش از این‌ها باید صبوری کرد.

کدخبر: ۳۱۸۹۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر