کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۰۴۸
تاریخ خبر:

معترضان گرجستانی به خیابان‌های تفلیس آمدند

دولت گرجستان دست به بازداشت گسترده معترضان به قانونی زده که منتقدان، آن را نشانه‌ای از حرکت به سمت حکومتی خودکامه می‌دانند. رئیس‌جمهوری گرجستان هم اعلام کرده که در صف معترضان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات پس از آن آغاز شد که پارلمان گرجستان موافقت اولیه خود با تصویب لایحه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن، شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج از گرجستان دریافت می‌کنند، باید خود را به عنوان «عوامل خارجی» اعلام کرده و تحت نظارت دادگستری قرار گیرند، وگرنه با جریمه‌هایی سنگین مواجه خواهند شد.

بیشتر بازداشت‌ها در خیابان روستاوِلی در تفلیس روی داد که ساختمان پارلمان این کشور در آن واقع شده است.

پیش‌تر نیز تلویزیون گرجستان از بازداشت زوراب جاپاریدزه، رهبر حزب اپوزیسیون «مرکز سیاسی جدید - گیرچی» خبر داد.

معترضان نگران این هستند که تصویب این قانون چشم‌انداز عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا را خدشه‌دار کند. پلیس برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.

منتقدان این لایحه را یادآور قانونی می‌دانند که در ۲۰۱۲ در روسیه تصویب شده و از آن زمان تا کنون برای سرکوب دگراندیشان استفاده شده است.

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان نیز گفته که با معترضان هم‌سو بوده و اگر این لایحه در پارلمان به صورت کامل تصویب شده و به ریاست‌جمهوری ارجاع داده شود، او آن را وتو خواهد کرد.

کدخبر: ۵۰۸۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    عجب ریس جمهور مردمی دارند ، سید محرومان یاد بگیر