کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۲۳۲
تاریخ خبر:

لوکاشنکو زنگ خطر جنگ بعدی را به صدا درآورد

فارس نوشت: «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس بامداد یکشنبه گفت که نبرد بعدی برای باز-تقسیم جهان در آسیای مرکزی خواهد بود.

وکاشنکو در مراسم روز استقلال بلاروس توضیح داد که نبرد بعدی در مبارزه برای تقسیم مجدد جهان در آسیای مرکزی خواهد بود و علائم آن هم‌اکنون نیز ظاهر شده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «آمریکایی‌ها می‌خواهند تسلط پیدا کنند. آنها یک جهان تک قطبی می‌خواهند و کسانی که سرشان را بالا می‌گیرند بمباران می‌شوند. دلیل آن ظهور روابط جدید در جهان است، چند قطبی بودن. امروز مبارزه نه تنها برای وضعیت پسا-شوروی ما و بخش اروپایی آن، بلکه برای آسیای مرکزی جایی که جمهوری‌های ما (شوروی سابق) در آن حضور دارند نیز نبردی در جریان است».

رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت که پس از اعتراضات گسترده در قزاقستان در اوایل سال جاری، نسبت به خطر بی‌ثبات کردن اوضاع در ازبکستان هشدار داده است. لوکاشنکو گفت: «ببینید، جمهوری [خودخوانده] قره‌قالپاقستان (در ازبکستان) ظاهراً چیزی در قانون اساسی درباره آن نوشته نشده اما اکنون سر برآورده است. اوضاع در آنجا پیچیده است».

به نوشته ریانووستی، لوکاشنکو ادامه داد: «آسیای مرکزی نیز مانند ما خود را در میان دو آتش قرار داد، از یک سو اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، از سوی دیگر چین، که کمک زیادی به بقای آسیای مرکزی می‌کند. این مبارزه در آینده نزدیک در آسیای مرکزی خواهد بود، علائم آن در حال حاضر ظاهر شده است، جهان تقسیم خواهد شد».

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تلاش رژیم اوکراین برای انجام حمله موشکی علیه خاک کشورش خبر داد.

رئیس جمهور بلاروس گفت ارتش اوکراین سه روز پیش تلاش کرد به تأسیسات نظامی بلاروس حمله موشکی انجام دهد.

خبرگزاری دولتی بلاروس «بلتا» به نقل از لوکاشنکو گزارش داد که ارتش بلاروس موشک‌های شلیک‌شده توسط کی‌یف را رهگیری کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، لوکاشنکو توضیح داد: «خدا را شکر که سامانه‌های ضدهوایی پانسیر ما تمامی موشک‌های شلیک شده توسط نیروهای اوکراینی را رهگیری کردند».

کدخبر: ۴۶۵۲۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر