کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۴۶۶
تاریخ خبر:

ادعای طالبان: تورم افغانستان را در یک سال نصف کردیم

وزارت اقتصاد طالبان می‌گوید که در یک سال گذشته توانسته نرخ تورم را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان می‌گوید در یک سال گذشته نرخ تورم از ۱۸.۳ درصد به ۹.۱ درصد کاهش یافته است. طالبان در حالی در کاهش نرخ تورم موفق بوده که افغانستان با چالش‌های زیادی از جمله محدودیت‌های بانکی و مشکل در صادرات مواجه بوده است.

بر اساس گفته‌های نظری، نرخ تورم در افغانستان در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه بسیار پایین است و این یک نقطه‌ درخشان برای طالبان است.

وی همچنین به افزایش صادرات اشاره کرد و گفت که در یک سال گذشته افغانستان افزایش بی‌سابقه در صادرات داشته و بانک جهانی نیز شکست رکورد بی‌سابقه را تایید کرده است. به گفته‌ نظری، افغانستان در امسال ۱.۹ میلیارد دلار صادرات داشته است که بیشتر اقلام صادراتی آن به هند و پاکستان صادر شده است. نظری در قسمت دیگر سخنان خود گفت: طالبان در بُعد جمع آوری مالیات نیز موفق بوده و شفافیت و نظارت را جایگزین فساد کرده است. وی افزود که تعرفه‌ها در گمرکات نیز به صورت شفاف جمع آوری شده و عواید زیادی را به خزانه دولت واریز کرده است.

معاون وزارت اقتصاد طالبان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت که «درآمدزایی»، «افزایش صادرات»، «جمع آوری موفقانه مالیات» و «کنترل نرخ تورم» از جمله عمده‌ترین دستاوردهای اقتصادی طالبان است و این موارد برای مردم افغانستان امیدبخش بوده است.

کدخبر: ۵۰۹۴۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    خوش بحال مردم افقانستان

  • tomani63

    حرفاشون یکم آشناس مث کشور و دوست همسایه

  • Amirkhan56

    راست میگن بنده خدا ها. چون هیچ کاری نکرد ه اند،اوضاع بدتر نشده. ای کاش دولت مردان ما هم همین رویه را پیش می گرفتند و هیچ کاری نمی کردند. اینطوری حداقل آسیب بیشتر ی به مردم نمی‌رسید.