کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۰۰۹
تاریخ خبر:

آیا ماسک زدن تنفس‌تان را سخت‌تر می‌کند؟

عبور دادن هوا از میان ماسک که مقداری مقاومت نسبت به جریان هوا دارد، و وارد کردن آن به ریه‌ها باعث می‌شود اندکی تلاش تنفسی بیشتر شود و ممکن است شما متوجه این تلاش بیشتر شوید و احساس ناراحتی کنید. بهترین شیوه برای حل این مشکل این است که با سرعت آهسته‌تری نفس بکشید تا مقاومت ماسک در برابر هوا کمتر شود. تلاش کنید هوای بازدمی از با لب‌های غنچه‌شده بیرون دهید. یا اگر در حال راه رفتن هستید، سرعت حرکت‌تان را کاهش دهید تا فشار کار ریه‌های‌تان کمتر شود.

سوالی که پیش می‌آید این است که بهتر نیست برای حل این مشکل به کلی ماسک زدن را کنار گذاشت و به جای آن از طلق‌های محافظ صورت یا شیلد استفاده کرد؟ پاسخ این است که طلق محافظ نمی‌تواند جایگزین ماسک‌های پارچه‌ای شود. اگر شما دچار عفونت کروناویروس باشید، ماسک پارچه‌ای می‌تواند مانع انتشار ویروس از شما به دیگران شود. ماسک پارچه‌ای ممکن است تا حدی باعث خود فردی که ماسک می‌زند هم از ویروس‌های موجود در ترشحات تنفسی دیگران شود، اما با توجه به انواع زیاد ماسک‌های پارچه‌ای بررسی‌های بیشتری در این باره لازم است.

اگر واقعا زدن ماسک برای ناممکن است، پیش از آنکه به طلق محافظ روی بیاورید با پزشکتان مشورت کنید. اگر تنها گزینه باقیمانده برای شما استفاده از شیلد یا طلق محافظ است، از شیلدی استفاده کنید که تا دو طرف صورت و پایین چانه‌تان کشیده شود و فاصله جسمی‌تان با دیگران را حفظ کنید.

کدخبر: ۳۶۲۰۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر