کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۰۸۲
تاریخ خبر:

وزیر‌خارجه آمریکا از عراقی‌ها خواست چه پیغامی به ایران بدهند؟

'میدل ایست آی' به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشت؛ وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با عادل المهدی نخست وزیر عراق خواستار شکل گیری یک توافقنامه جدید با ایران شده بود اما المهدی به او گفته است که ایرانی ها پرونده توافق هسته ای را دوباره باز نمی کنند.

به نوشته میدل ایست آی، سفر پمپئو به عراق از پیش اعلام نشده بود. عبدالمهدی انتظار داشت، پس از اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن های B-52 آمریکا به خلیج فارس برای تهدید ایران، وزیر امور خارجه آمریکا با توپ پر درباره ایران با وی گفتگو کند.

این پایگاه خبری ادامه داد: انتظار می رفت پمپئو خواستار عقب نشینی شبه نظامیان ایرانی از عراق باشد. اما اصلا اینطور نبود. به گفته این منبع آگاه، چیزی که پمپئو در واقع به عبدالمهدی گفت کاملا متفاوت بود و لحن وزیر امور خارجه آمریکا، عبدالمهدی را شگفت زده کرد.

میدل ایست آی ادامه داد: پمپئو از عبدالمهدی خواست تا این پیام را به تهران منتقل کند که آمریکا خواهان جنگ نیست و تمام خواسته ترامپ یک توافقنامه هسته ای جدید است که آن را به نام خود بداند.

این منبع آگاه عراقی به میدل ایست آی گفت: 'پمپئو اعلام کرد آمریکا علاقه مند به یک توافقنامه جدید است. عبدالمهدی پاسخ داد که ایرانی ها مردمانی با غرور هستند و دوباره پرونده توافق هسته ای را باز نمی کنند. اما شاید ایران یک پروتکل الحاقی را بپذیرد.'

وی افزود : لحن پمپئو مثبت بود و ایران را تهدید نکرد. روز بعد عبدالمهدی یک نماینده را برای اطلاع رسانی به ایران اعزام کرد.

کدخبر: ۲۵۸۰۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    یعنی آش همینه و کاسه همان!