کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۶۴۷
تاریخ خبر:

همراه با بسته خبری فرهنگی امروز

هفت صبح ماندانا زمانی:با چند خبر از دنیای فرهنگ و هنر همراه شوید

۱_خبر تلخ و کوتاه بود؛ بابک خرمدین (کارگردان) به قتل رسید؛ این فیلم ساز که در ۴۷ سالگی از دنیا رفت با «سوگنامه ای برای یاشار» اولین فیلم بلندش را بر پرده سینمای «هنر و تجربه» دید.
خبرهای اولیه و شوک آمیز از قتل این کارگردان، توسط پدر و مادرش در شهرک اکباتان حکایت داشت جزیئات این خبر بطور کامل در اپلیکیشن والبته گزارش اختصاصی سارا غضنفری خبرنگار حوادث هفت صبح را در روزنامه فردا بخوانید.

۲_پس از جدایی عباس یاری به‌عنوان دبیرتحریریه و هوشنگ گلمکانی به عنوان سردبیر از مجله «فیلم» که در پی اختلاف با وارث مرحوم «مسعود مهرابی» اتفاق افتاد، حالا نخستین شماره از مجله «فیلم امروز» توسط آنها به صورت مجازی و چاپی منتشر شده است. نخستین شماره از مجله «فیلم امروز» توسط عباس یاری و هوشنگ گلمکانی صبح روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) به روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد و نسخه مجازی آن نیز به قیمت کمتری نسبت به نسخه چاپی، روی سایت این مجله قرار گرفته است.

۳_راجر واترز خواننده،موزیسین شهیر انگلیسی و عضو سابق گروه پینک فلوید از عمل ۲ بازیکن لسترسیتی که برای حمایت از مردم فلسطین پس از قهرمانی در جام حذفی انگلیس پرچم این کشور را در دست گرفتند، حمایت کرد و گفت در صدد تهیه طوماری علیه رژیم صهیونیستی است.راجر وارتز گفت: با دیدن اینکه ۲ بازیکن جوان چنین در برابر ظلم و هتک حرمت انسان رژیم صهیونیستی موضع گرفتند قلبم از شادی پرید.
حدود پانزده سال پیش در بمبئی هندوستان در یکی تورهای آسیایی جناب راجر واترز حضور داشتم و از نزدیک تنفرش رانسبت به صهیونیست‌ها دیدم.بالنی به شکل خوک هوا کرده بود و رویش نام مهمترین سیاستمداران حامی صهیونیست را نوشته بود.خلاصه که خیلی باهاشون کجه.

۴_نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی در مرکز فرهنگی ترنستوپیا (Transtopia) در برلین و در حاشیه برنامه موج نوی سینمای ایران به نمایش درمی‌آید.این برنامه در اواخر ماه مِی ۲۰۲۱ میلادی برابر با تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.فیلم «گاو» با مشارکت و همکاری سازمان سینمایی، فیلم‌خانه ملی ایران و لابراتوار پیشگامان سینمای آریا، هفت سال پیش مرمت و تصحیح رنگ و نور شد و نخستین نمایش نسخه مرمت شده و دیجیتال این فیلم کلاسیک سینمای ایران در سینما رفله پاریس صورت گرفت.ای کاش این نسخه در سینماهای ایران هم اکران شود تا ما هم حظی مبسوط ببریم.

۵_مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دستورالعملی که در سال ۹۹ در خصوص حمایت از ۵۰ درصد ظرفیت خالی اجرای گروه‌های تئاتری در شرایط کرونایی اعمال شد، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ نیز اجرا می‌شود. اداره‌کل هنرهای نمایشی بر مبنای قیمت بلیت ۳۰,۰۰۰ تومان و براساس تعداد بلیت فروخته‌شده برای هر نمایش بین ۵۰ تا ۷۰ درصدِ عددِ به دست آمده، از اثر حمایت می‌کند.البته که دم اداره‌کل گرم و جمال همه تئاتری‌هایی که در این روزها چراغ تئاتر را روشن نگه داشته اند گلباران.

توضیحات

بابک خرمدین

توضیحات

مجله فیلم امروز

توضیحات

راجر واترز

کدخبر: ۳۹۰۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر