کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۲۳۸
تاریخ خبر:

جزییات زمین‌زلزله ۵٫۷ ریشتری در مرز استان بوشهر و فارس

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعتی پیش مرز استان‌های بوشهر و فارس را تکان داد. مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ساعت ۱۹ و ۴ دقیقه امروز در مرز استان‌های بوشهر و فارس - حوالی شهر خشت رخ داد.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن ۱۶ کیلومتری خشت (فارس)، ۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و ۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس) بود. شدت زمین‌لرزه به حدی بود که برای ثانیه‌ها در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتی احساس شد. بعد از این زلزله، ۴ پس لرزه نیز در محدوده کانون قبلی، گزارش شد که یکی از این زمین لرزه‌ها حوالی بابامنیر و ۲ زمین لرزه در نزدیکی خشت بوده است.

اعزام ۴ تیم ارزیاب به محل زلزله

در همین رابطه فتح الله نوروزی،‌ فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «تاکنون خسارت جدی‌ای اعلام نشده است، بخشدار وحدتیه و دهیاران در حال بررسی بیشتر هستند.» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز تصریح کرد: در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه ۴ تیم‌های ارزیاب و اعضا خانه‌های هلال روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق اعزام شدند. غلامرضا حاجیانی گفت: «گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی و همچنین استعلام از خانه‌های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که خوشبختانه این زمین لرزه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.» وی از آماده باش تیم های عملیاتی این جمعیت خبر داد و از کلیه هم استانی‌های عزیز خواست ارامش خود را حفظ کرده و از عزیمت به مناطق پرخطر پرهیز کنند.

زمین‌لرزه به آثار تاریخی بوشهر آسیبی نرساند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر هم گفت: «با بررسی‌های اولیه، گزارشی مبنی بر آسیب زلزله به آثار تاریخی استان گزارش نشده است. فاصله مرکز استان تا مرکز این زمین‌لرزه ۸۹ کیلومتر بوده و کارشناسان این معاونت با بررسی‌های بعدی با مشخص شدن وضعیت فعلی آثار، در صورت آسیب برآورد خسارت را اعلام خواهد کرد.»

کدخبر: ۴۰۳۲۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر