کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۵۴
تاریخ خبر:

نمایشی از آینده تکنولوژی در بارسلونا

نمایشی از آینده تکنولوژی در بارسلونا

بررسی مهم‌ترین محصولات رونمایی شده در کنگره جهانی موبایل

روزنامه هفت صبح، معین کریمی | یک سال دیگر آمد و شاهد برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) دیگری در بارسلونا اسپانیا بودیم. در این رویداد هم مطابق سال‌های گذشته، از نسل جدید فناوری‌های موبایل از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت‌ها و همینطور سایر گجت‌های هوشمند رونمایی شد. از تلفن هوشمند و قدرتمند جدید شیائومی که با واکنش‌های بسیاری همراه بود تا لپ‌تاپ شفاف لنوو که شبیه ‌ گجت‌هایی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی شاهدشان بودیم.

 

باتوجه به اینکه چند سالی نمایشگاه بارسلونا با قدرت همیشه ظاهر نمی‌شد، انتظارات از این دوره به بالاترین حد خود رسیده بود و شرکت‌کنندگان توانستند تا تعدادی از بهترین محصولات خود را برای اولین‌بار در این رویداد، به شکل عمومی رونمایی کنند. محصولاتی که نشان می‌دهد خلاقیت و نوآوری برای بار دیگر در تمرکز کاری تولیدکننده‌های مختلف قرار گرفته و نقش کلیدی را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ایفا می‌کند. موضوعی که توانست تا بار دیگر این رویداد را در کانون توجه‌ها قرار دهد.

 

شیائومی ۱۴ اولترا، جدیدترین پرچمدار این شرکت چینی، با نوآوری‌های جذاب و مشخصات قدرتمند در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد. این گوشی در دو نسخه با قاب پشتی چرم مصنوعی (مشکی و سفید) و اژدهای کریستالی آبی (با وزن بیشتر) به بازار عرضه می‌شود. تلفن  Xiaomi 14 Ultra با ترکیب قدرت، نوآوری و زیبایی، تجربه کار با گوشی‌های هوشمند را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.

 

این گوشی با دوربین قدرتمند، صفحه نمایش باکیفیت، باتری با عمر طولانی و طراحی جذاب، می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای کاربران باشد. اگر بین گوشی‌های اندرویدی به‌دنبال محصولی برای عکاسی و فیلمبرداری باکیفیت هستید، پرچمدار جدید شیائومی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی یک  اینچی خود، بهترین گزینه ممکن خواهد بود. به‌همراه آن حتی یک گریپ دوربین نیز برای در دست گرفتن آسان‌تر و ثبت عکس‌های پیشرفته برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. این گوشی هوشمند از هر نظر فوق‌العاده است.

 

لنوو با خودش یک لپ‌تاپ مفهومی جدید و متفاوت را به کنگره جهانی موبایل بارسلونا آورد که توجه بسیاری را به خودش جلب کرده بود. این لپ‌تاپ که ThinkBook Transparent Display نام دارد، از یک نمایشگر شفاف 3/17 اینچی با فناوری microLED بهره می‌برد. این نمایشگر شفاف به کاربر اجازه می‌دهد تا علاوه بر محتوای روی صفحه، محیط اطراف خود را نیز ببیند.

 

این ویژگی برای طراحان، معماران و دیگر متخصصان که نیاز به دیدن محیط اطراف خود ‌ حین کار دارند، بسیار مفید است. علاوه بر نمایشگر شفاف، این لپ‌تاپ از یک کیبورد شفاف نیز استفاده می‌کند. این کیبورد، زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، شفاف می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد از طریق نمایشگر، محیط زیر کیبورد را ببیند. لنوو هنوز اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت این لپ‌تاپ مفهومی ارائه نکرده است‌ اما به نظر می‌رسد ‌ این لپ‌تاپ، آینده‌ای جذاب را برای لپ‌تاپ‌ها به تصویر می‌کشد.

 

سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ از حلقه هوشمند خود به نام گلکسی رینگ رونمایی کرد. این محصول جدید، دنیای فناوری پوشیدنی را با طراحی ظریف و مینیمالیستی و قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام پیشرفته خود دگرگون می‌کند.
 

حلقه هوشمند Galaxy Ring با بدنه‌ای فلزی و باریک در سه رنگ نقره‌ای پلاتینیوم، مشکی سرامیکی و طلایی عرضه می‌شود. این حلقه با وزن کم و سایزهای مختلف، به راحتی روی انگشتان مختلف کاربر قرار می‌گیرد و ظاهری شیک و مدرن به او می‌بخشد. از امکانات آن هم می‌توان به پایش سلامتی، ورزش و تناسب اندام، کنترل دیگر دستگاه‌های هوشمند مثل تلویزیون‌های سامسونگ و شارژدهی ۹ روزه اشاره کرد.

 

کمپانی ناتینگ دوباره کار تازه‌ای انجام داده و یک گوشی هوشمند جدید با طراحی مبتکرانه را روانه بازار کرده است. این بار آنها از یک گوشی میان‌رده و خوش قیمت‌تر به‌نام ناتینگ فون 2a رونمایی کرده‌اند که نقاط اشتراک زیادی با ناتینگ فون ۲ مثل ظاهر جذاب و متفاوت دارد. شما همان نورپردازی‌های متفاوت Glyph را روی قاب پشتی خواهید داشت، اما کمی ساده‌تر شده و حجم کمتری از قاب پشتی را در بر می‌گیرد. در ادامه سال، خبرهای بیشتری را از این گوشی خواهیم شنید.

 

اوپو مدت‌هاست که مشغول کار روی عینک هوشمند واقعیت افزوده Air Glass است و حالا سومین نسل آن را با خودش به نمایشگاه MWC 2024 آورده است. در حالی که شرکت‌های دیگری مثل اپل روی عینک‌های سنگین و بزرگی کار می‌کنند، اوپو ترجیح داده یک محصول شبیه عینک معمولی را تولید کند که بسیار سبک و خوش اندازه است. وقتی آن را روی چشم‌هایتان می‌گذارید، مثل یک عینک کاملا معمولی به‌نظر می‌رسد، در حالی که امکان نمایش اطلاعات مختلفی در میدان دید شما را فراهم می‌کند.

 

وان پلاس با محصول جدیدی به‌نام OnePlus Watch 2 به بازار گجت‌های پوشیدنی بازگشته است. در حالی که اولین نسل این محصول به سیستم عامل Wear OS گوگل مجهز بود، اما دومین نسل آن به ترکیبی از این سیستم عامل با یک پلتفرم سفارشی و کم‌مصرف به‌نام RTOS مجهز است که روی تراشه متفاوتی اجرا می‌شود.

 

همه این‌ها یعنی ساعت هوشمند جدید وان‌پلاس، دو محصول در یک دستگاه است. محصولی که دو سیستم عامل متفاوت با شارژدهی و امکانات متفاوت را ارائه می‌کند. اگر به امکانات پیشرفته Wear OS نیازی نداشتید، کافیست آن را روی حالت RTOS اجرا کنید تا با امکانات اولیه، شارژدهی دستگاه را به ۱۲ روز افزایش دهد.

 

اپلیکیشنی به‌نام Whispp در نمایشگاه MWC 2024 رونمایی شد که می‌توانید صدای آسیب‌دیده شما را تقویت و اصلاح کند. این برنامه صداهایی که دچار آسیب‌هایی از جمله گرفتگی هستند را تقویت‌ و بلندتر کرده و به آن وضوح می‌بخشد. تمام این کارها با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. جالب اینجاست که لهجه و گویش شما حفظ خواهد شد و لحن صدای شما تغییری نخواهد کرد.

 

شرح عکس: حلقه هوشمند گلکسی رینگ یکی از مهم‌ترین محصولات این رویداد بود

 

کدخبر: ۵۵۴۳۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر