کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۱۵۱
تاریخ خبر:

بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایران کجاست؟

بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایران کجاست؟

بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایران کجاست؟ سوالی که تقریباً هر کاربری تاکنون با آن مواجه شده است و در این زمینه با وب سایت‌هایی که اصلاً ارزش کلمه بانک اطلاعاتی را ندارند مواجه شده‌اند.

رپورتاژ آگهی| در این زمینه با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که سایت‌های بسیاری خود را به عنوان بانک اطلاعاتی فیلم و سریال‌های ایرانی معرفی می‌کند که با وارد شدن به آنها متوجه خواهید شد که هدف از این موضوع فقط جذب کاربر بوده است و روی ساختار و ماهیت کلی سایت اصلاً برنامه درست و اصولی پیاده سازی نشده است و این اقدام می‌تواند سبب دلسردی کاربران در این زمینه شود که چرا یک بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایرانی خوب وجود نداشته است.

در این زمینه وب سایت رسمی سینمای ایران برای مدت کوتاهی توانست نیاز کاربران داخلی را فراهم کند که با افزایش یافتن انتشار فیلم و سریال‌های داخلی و خارجی از سال‌های پیش این منبع نیز با مشکلات متعددی مواجه شد که امروزه نمی‌توان آن را یک منبع مناسب برای بانک اطلاعاتی دانست اما همچنان به کار خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

در این زمینه نگران نباشید زیرا وب سایت پاراج که در قالب یک ایده نوآورانه روی کار آمده توانسته جایگزین بسیار مناسبی برای هر سایتی که می‌شناسید باشد. ناگفته نماند که این وب سایت مربوط به دانلود فیلم و سریال نمی‌باشد و فقط روی معرفی عناوینی متمرکز بوده که قرار است در روز، هفته، ماه و حتی سال‌های آینده منتشر شوند.

با توجه به توضیحات فوق حتماً برای شما نیز این انگیزه به وجود آمده که نیم نگاهی به این سایت داشته باشید در این زمینه با وارد شدن به سایت متوجه ساختار شبیه به وب سایت imdb خواهید بود که هدف از راه اندازی پاراج بی‌نیاز نمودن دوست داران فیلم و سریال‌ها به وب سایت‌های خارجی بوده است.

اگر نگاهی به این سایت داشته باشید متوجه خواهی شد که در بخش آغازین سایت با تقسیم بندی فیلم و سریال و مستند و حتی انیمیشن و انیمه مواجه خواهید بود که بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید شاهد هر یک از بخش‌های نام برده به صورت اختصاصی باشید.

در گام دوم این وبسایت شاهد بخشی به نام پادکست هستیم که در آن فیلم و سریال‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که در کنار تصاویر هر یک یک آیکون میکروفون قرار گرفته که با کلیک بر روی آن می‌توانید با خط داستانی و اطلاعات تکمیلی مربوط به عناوین به صورت صوتی آشنا شوید. این ابزار کوچک ولی کلیدی می‌تواند شما را از وارد شدن به صفحات متعدد دور نگه دارد و بدون آنکه نیازی به اجرای صفحات مختلفی داشته باشید با خط داستانی فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی انیمیشن‌ها مواجه شوید.

بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایران کجاست؟ - تصویر 2

گام سومی که صاحبان این ایده برای قالب آن در نظر گرفته‌اند جدول پخش هفتگی سریال ها می‌باشد که به نسبت روزی که در آن قرار دارید شاهد معرفی سریال‌هایی خواهید بود که قرار است قسمت جدیدی از آنها منتشر شود. این اقدام می‌تواند شما را با یکی از کامل‌ترین ابزارهای مربوط به نمایش جدول پخش هفتگی سریال‌ها مواجه کند که در آن شاهد گزینه‌های بسیاری خواهید بود که حتی ‌فعال ترین وب سایت‌های حوزه دانلود فیلم و سریال به آن اشاره نکردند و با گذشت زمان لینک‌های جدید آن را قرار می‌دهند در صورتی که پاراج به انتشار قسمت جدید آن در روز مشخص اشاره می‌کند.

بخش مهم دیگری که سبب متمایز شدن پاراج نسبت به دیگر گزینه‌های مشابه شده و می‌توان آن را یک بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایرانی عالی دانست بخش به زودی می‌باشد که در این زمینه می‌توانید شاهد عناوینی باشید که قرار است در طول روزهای آینده منتشر شوند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی بوده که می‌تواند برای دوست داران فیلم و سریال مفید واقع شود زیرا با کمک این بخش می‌توانید با تاریخ دقیق انتشار محبوب‌ترین و حتی ناشناخته‌ترین عناوینی که قرار است در آینده اکران شوند آشنا شوید.

تحت پوشش قرار دادن فیلم و سریال‌های ایرانی یکی دیگر از مزیت‌های برجسته وب سایت پاراج می‌باشد که می‌تواند آن را به یکی از کامل‌ترین بانک اطلاعاتی فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی تبدیل نماید که با وارد شدن به بخش فیلم و سریال‌های ایرانی می‌توانید شاهد معرفی و یا شناخت عناوینی باشید که به صورت تک قسمتی و یا سریالی در حال پخش هستند و یا قرار است در روزهای آینده به اکران در بیایند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند سبب آن شود تا وب سایت پاراج را به یک بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایرانی شبیه کرد بخش کالکشن و حتی تولد روز می‌باشد که به نسبت روزی که در آن قراردارید شاهد تولد شخصیت‌ها و بازیگرانی خواهید بود که می‌تواند برای دوست داران فیلم و سریال‌ها جالب باشد. اما در بخش کالکشن شاهد اطلاعات بسیار خوبی از سری فیلم‌ها و سریال‌ها خواهید بود که این موضوع می‌تواند شما را با اطلاعات تکمیلی و داستانی هر یک از قسمت‌های منتشر شده از سری‌های فیلم آشنا کند. با وارد شدن به کالکشن یک فیلم متوجه خواهید شد که خط داستانی آن از قسمت اول تا قسمت پایانی در چه حوزه‌ای جریان داشته و یا امتیازی که در سایت imdb برای آنها به ثبت رسیده چه عددی بوده است و حتی بدانید که دسته‌بندی و سال ساخت هر یک از قسمت‌ها در چه تاریخی انجام شده است. همچنین در بخش مجله پاراج می توانید با بهترین فیلم ها و سریال های هر ژانر آشنا شوید.

با توجه به تمام نکات و مزیت‌هایی که در خصوص وب سایت پاراج گفته شد اکنون می‌توان گفت که این سرویس یک بانک اطلاعاتی فیلم و سریال ایرانی بوده است که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سایت‌های دیگری باشد که در این زمینه فعالیت دارند.

 

کدخبر: ۵۵۸۱۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر