کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۲۰
تاریخ خبر:

چگونه موتور مزایده‌ای را پلاک ملی کنیم؟

چگونه موتور مزایده‌ای را پلاک ملی کنیم؟

از آنجایی که شما در مزایده موتور سیکلت را خریداری کرده‌اید و در حال حاضر مالک موتور سیکلت هستید، باید فک پلاک صورت بگیرد و یک پلاک جدید با نام شما ثبت شود.

رپورتاژ آگهی| یکی از کارهای مهم پس از خرید هر نوع وسیله نقلیه، چه خودرو و چه موتور سیکلت، تعویض پلاک است. هر پلاکی که بر روی موتور سیکلت نصب می‌شود، به نام مالک موتور سیکلت است. از آنجایی که شما در مزایده موتور سیکلت را خریداری کرده‌اید و در حال حاضر مالک موتور سیکلت هستید، باید فک پلاک صورت بگیرد و یک پلاک جدید با نام شما ثبت شود. وجود پلاک ملی بر روی موتور سیکلت به معنای این است که بتوان به هویت مالک موتور سیکلت پی برد تا در صورت لزوم به مالک به راحتی دسترسی پیدا کرد. هیچ تفاوتی در تعویض پلاک موتور سیکلت مزایده‌ای و غیر مزایده‌ای وجود ندارد و باید مراحل را به ترتیب انجام دهید.

 

مراجعه به سامانه نوبت دهی

در سایت مزایده، آگهی‌های مزایده موتور سیکلت را جستجو و آگهی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از فرایند شرکت، زمانی که در مزایده موتور سیکلت برنده می‌شوید، مدارکی به شما ارائه می‌شود که نشان می‌دهند شما در حال حاضر مالک موتور سیکلت هستید و با در دست داشتن این مدارک می‌توانید برای پلاک ملی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

پس از اینکه مبلغ کل موتور سیکلت را پرداخت کردید، مدارک به شما تحویل داده می‌شود. در ابتدا باید در سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک ورود پیدا کنید. سپس با انتخاب استان، شهر و نوع وسیله نقلیه که موتور سیکلت است، لیستی از مراکز تعویض پلاک نمایش داده می‌شود. با انتخاب مرکز مورد نظر، تاریخ و ساعت مراجعه شما همراه با موتور سیکلت مشخص می‌شود.

مدارک مورد نیاز

از جمله مدارکی که باید برای تعویض پلاک موتور سیکلت در دست داشته باشید، می‌توان به شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده، سند فروش کارخانه موتور سیکلت، سند موتور سیکلت، بیمه شخص ثالث، برگه معاینه فنی، کارت موتور سیکلت و گواهی استعلام خلافی اشاره کرد که باید آن‌ها را آماده و همراه خود داشته باشید. زمانی که شما یک موتور سیکلت مزایده‌ای را خریداری می‌کنید، تمامی این مدارک در اختیار شما قرار داده می‌شود. در صورت وجود نقص در مدارک، باید برای دریافت هر یک از آن‌ها اقدام شود. معمولا در آگهی سایت مزایده، در مورد مدارک موجود و نواقص احتمالی، اطلاعاتی درج می‌شود.

مراجعه به مرکز تعویض پلاک

در تاریخی که برای فک پلاک مشخص شده است، باید در ساعت مقرر در مرکز حضور پیدا کنید. پس از ارائه مدارک و بررسی آن‌ها توسط کارشناس، هزینه تعویض پلاک را باید پرداخت کنید. یکی از شرایط مزایده گزار که در آگهی به آن اشاره می‌کند، هزینه‌های تعویض پلاک است که این هزینه‌ها بر عهده خریدار موتور سیکلت خواهد بود. سپس با مراجعه به غرفه نصب پلاک، مراحل نصب پلاک جدید انجام و می‌توانید از پارکینگ خارج شوید.

در هنگام فک پلاک موتور سیکلت، باید هر دو طرف خریدار و فروشنده در مرکز تعویض پلاک حضور داشته باشند. اگر به هر دلیلی هر یک از طرفین امکان حضور در مرکز تعویض پلاک را ندارند، باید نماینده قانونی آن‌ها در مرکز حضور پیدا کند. پس از اینکه تعویض پلاک انجام شد، تمامی تخلفات قانونی با نام مالک جدید ثبت می‌شود و سپس تمامی مسئولیت‌های مرتبط با موتور سیکلت نیز بر عهده مالک جدید خواهد بود.

تعویض پلاک موتور سیکلت بالای ۱۰سال

در سایت مزایده دولتی، به آگهی‌های مزایده موتور سیکلت دقت کنید. در آگهی‌ها سال تولید موتور سیکلت درج می‌شود. از آنجا که سن سلامت موتور سیکلت‌ها را حدود ۱۰ سال در نظر گرفته‌اند، اگر از تاریخ تولید یک موتور سیکلت بیش از ۱۰ سال گذشته باشد، تعویض پلاک نخواهد شد و به عنوان موتور اسقاطی به مراکز اسقاط معرفی می‌شود.

بنابراین در خرید موتور مزایده‌ای باید دقت داشته باشید، تا بتوانید پس از برنده شدن در مزایده، مراحل تعویض پلاک را انجام دهید. معمولا موتور سیکلت‌هایی که بیش از ۱۰ سال از عمر آن‌ها گذشته است و در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند، به دلیل اینکه اسقاطی هستند، با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسند. معمولاً این موتور سیکلت‌ها را برای استفاده از قطعات یدکی خریداری می‌کنند.

سخن پایانی

برای خرید موتور سیکلت با قیمت مناسب، شرکت در مزایده را انتخاب کنید. در سایت مزایده دولتی با تنوع بی‌نظیری از آگهی‌ها مواجهه می‌شوید، مسیری نه چندان سخت که با هیجان بسیاری همراه است. نگران پلاک کردن موتور سیکلت نباشید، اگر موتور خریداری شده در مزایده سال ساخت کمتر از ۱۰ سال داشته باشد، همچنان می‌توانید برای آن پلاک ملی ثبت کنید. با در دست داشتن مدارک لازم، با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، مانند سایر موتورهای غیر مزایده ای، فرایند پلاک‌گذاری را انجام دهید.

 

کدخبر: ۵۵۸۰۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر