کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۲۹۵
تاریخ خبر:

راهنمای خرید پوشاک مردانه برای تمام فصول

راهنمای خرید پوشاک مردانه برای تمام فصول

تنوع پوشاک مردانه نسبت به پوشاک زنانه کمتر است و اینطور به نظر می‌رسد که آقایان حق انتخاب چندان زیادی در خرید لباس ندارند

رپورتاژ آگهی| در باب خرید پوشاک مردانه یک باور عمومی وجود دارد که آقایان نسبت به بانوان حساسیت کمتری نسبت به آنچه که می‌پوشند دارند و به همین دلیل خرید لباس مردانه نیاز به مهارت و دقت خاصی ندارد.

شاید این باور در برخی موارد درست به نظر برسد اما به آن معنا نیست که آقایان نسبت به ظاهر خود بی‌‎تفاوت هستند؛ درواقع عده‌ای از آقایان وجود دارند که اهمیت بسیار زیادی به ظاهر خود می‌دهند و برای انتخاب استایل متناسب با فیزیک بدنی‌شان زمان و هزینۀ زیادی صرف می‌کنند.

هرچند تنوع پوشاک مردانه نسبت به پوشاک زنانه کمتر است و اینطور به نظر می‌رسد که آقایان حق انتخاب چندان زیادی در خرید لباس ندارند، اما طی سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که طراحان مد و لباس با پیاده‌سازی تغییراتی بر روی الگوهای کلاسیک توانسته‌اند طراحی‌های جدیدی انجام دهند و تنوع لباس‌های مردانه را تا حد زیادی بالا ببرند.

بنابراین امروز دیگر آقایان ناچار به انتخاب از بین گزینه‌های محدود نیستند و می‌توانند استایل موردپسندشان را با استفاده از آیتم‌های متنوعی که در دسترسشان است بسازند. در این یادداشت شما را با مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید پوشاک آقایان به آن توجه کنید آشنا خواهیم کرد.

بایدها و نبایدهای خرید لباس مردانه

راهنمای خرید پوشاک مردانه برای تمام فصول - تصویر 2

خرید لباس مردانه نیز مانند هر خرید دیگری، اگر بدون آمادگی و مطالعه انجام شود ممکن است نتیجۀ مطلوبی نداشته باشد. پس اگر می‌خواهد یک خرید خوشایند داشته باشید و لباسی مناسب بخرید، به نکات زیر دقت کنید.

به برچسب سایز لباس‌ها اعتماد نکنید

سایز درج شده بر روی برچسب لباس‌ها، اغلب بر مبنای استاندارهای مختلفی تعیین می‌شوند و به همین دلیل اغلب قابل اعتماد نیستند. به همین دلیل برای خرید لباس‌هایی مثل شلوار بهتر است خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید یا از فروشگاه‌های آنلاینی خرید کنید که جدول سایزبندی بر اساس سانتی‌متر دارند و امکان تعویض را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند.

به فیزیک بدنی و قدتان توجه کنید

اگر هنگام خرید لباس مردانه قرار باشد فقط به یک چیز توجه کنید، خصوصیات ظاهری‌تان است. چراکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای لباس پوشاندن نواقص و برجسته کردن محاسن ظاهری شماست.

با این توضیح در قدم اول پیش از خرید لباس لازم است بدن خود و ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسید. برای این کار جلوی آینه قدی بروید و خودتان را از زوایای مختلف نگاه کنید.

راهنمای خرید پوشاک مردانه برای تمام فصول - تصویر 3

حتی می‌توانید از کمک و نظر دیگران نیز در این باره استفاده کنید. تصمیم بگیرید که کدام ویژگی فیزیکی‌تان را دوست دارید و می‌خواهید بیشتر به چشم بیاید؟ کدام خصوصیت ظاهری‌تان هست که دوست ندارید و می‌خواهید پنهان شود؟

پس از شناخت بدنتان، به سراغ رنگ و طرح و مدل‌هایی بروید که شما را به هدفتان یعنی بهتر به نظر رسیدن برساند؛ مثلاً اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است از خیر ساس‌بند بگذرید، اگر پوستتان تیره است موقع انتخاب رنگ لباس مردانه به سراغ رنگ‌های گرم بروید و در صورتی‌که قدتان از متوسط افراد کوتاه‌تر است لباس‌های راه‌راه عمودی بپوشید تا قدبلندتر دیده شوید.

همیشه پیرو مد نباشید و راه خودتان را بروید

مد هر روز تغییر می‌کند و اگر بخواهید همیشه پابه‌پای آن پیش بروید ممکن است در میانۀ راه جا بمانید. بنابراین بهتر است به جای این‌که صرفاً در نکات مهم برای خرید لباس مردانه از ترندهای روز پیروی کنید، بهتر است برای پیدا کردن استایل شخصی‌تان تلاش کنید و بعد از آن لباس‌هایی بخرید که با استایل شخصی‌تان هماهنگی داشته باشد.

مثلاً وقتی تصمیم گرفتید که می‌خواهید در اکثر موارد استایل رسمی داشته باشید، حتی وقتی پوشیدن پیراهن اسپرت مردانه ترند شد باز هم به سراغ آن نخواهید رفت یا تنها یکی از آن را در کمد لباس خود نگه خواهید داشت.

تنهایی به خرید پوشاک مردانه نروید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام خرید لباس آقایان باید به آن توجه کنید، مشورت کردن است. حتی‌الامکان تلاش کنید به تنهایی برای خرید کردن نروید و یکی از دوستان صمیمی یا اعضای خانواده‌تان را با خود ببرید.

در این حالت ممکن است تحت تاثیر ترفندهای فروشنده قرار بگیرید و به جای این‌که متناسب با سلیقه و فیزیک بدنتان لباس بخرید لباسی تهیه کنید که مناسب شما نیست.

تمام خریدهایتان را از یک برند خاص انجام ندهید

ممکن است تجربۀ شخصی خوشایند از خرید از یک برند خاص شما را به خرید از آن برند تشویق کند و بخواهید سایر اقلام پوشاک خود را هم از آن برند تهیه کنید، اما نباید از یاد ببرید که برند اولویت اصلی خرید نیست و باید کیفیت لباس و استایلتان را اولویت قرار دهید.

پوست، مو و ریشتان را همواره آراسته و تمیز نگه دارید

این نکته شاید به صورت مستقیم به خرید لباس ارتباطی نداشته باشد اما حتی اگر از بزرگترین فروشگاه اینترنتی لباس مردانه خرید کنید و بهترین لباس‌ها را در کمدتان جمع‌ کنید ولی در عین حال نسبت به تمیزی، سلامت و آراستگی پوست، مو و ریشتان بی‌توجه باشید آن لباس‌ها به شکل خوبی نمایان نخواهند شد. بنابراین با توجه به این بخش از ظاهرتان استایل خود را تکمیل کنید.

نکاتی دربارۀ خرید کفش مردانه و اکسسوری

در کنار خرید پیراهن، شلوار، تیشرت و سایر اقلام پوشاک مردانه لازم است به کفش و اکسسوری‌هایی که به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید هم توجه ویژه داشته باشید.

کفش یکی از اولین آیتم‌های ظاهری است که خانم‌ها در ظاهر آقایان به آن توجه می‌کنند، بنابراین انتخاب کفش زیبایی که به استایل شما جلوۀ دوچندان بدهد بسیار ضروری است. اما در خرید کفش مردانه این نکته را از یاد نبرید که راحتی را فدای زیبایی نکنید و کفشی انتخاب کنید که از قلب دوم شما به خوبی محافظت کند.

به جر کفش، آیتم‌هایی مانند دکمه سردست و ساعت مچی نیز در ساختن یک ظاهر چشم‌نواز مردانه تاثیرگذارند و بهتر است برای خرید آن‌ها هزینه کنید. با توجه به این‌که ساعت و اکسسوری اغلب با تمام لباس‌ها ست می‌شوند صرف هزینه برای آن‌ها معقول و منطقی است.

با سر زدن به درگاه اینترنتی مرکز خرید آنلاین بانی مد می‌توانید لباس مردانه مورد نظرتان را در بین بیش از 700 برند معتبر جستجو کنید و یک خرید باکیفیت و با قیمت مناسب داشته باشید.

 

کدخبر: ۵۵۵۲۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر