کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۰۸۴
تاریخ خبر:

جهان به کمک‌ های ما زیباست

جهان به کمک‌ های ما زیباست

با فرارسیدن نوروز 1403 ایران رنگ تازه‌ای به خود گرفته ‌است؛ اما همه مردم قادر به دیدن این رنگ و لعاب نیستند؛ زیرا مادامی که مایحتاج خانه تأمین نشده باشد، صاحب آن خانه نمی‌تواند با خیالی آسوده به پیشواز عید و این آیین باستانی ایرانیان برود.

در این میان رسالتی بسیار بزرگ و ارزشمند برای ما متمولان تعریف می‌شود تا کمکی باشیم برای ایجاد لبخندی زیبا بر لب نیازمندان؛ به همین منظور ارگان‌های مختلفی جهت ساماندهی هرچه بهتر این کمک‌ها تشکیل شده تا در این مسیر سبز و روشن گام‌هایی مطمئن‌تر برداریم.

از آن‌‌جایی‌که نوروز همچون ورقی پررنگ از دفتر زندگی همگان علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود، مهم‌ترین کمک‌ های انسانی مختص این بازه زمانی بوده که زیباترین صحنه‌ ها از فعالیت‌ های بشردوستانه را به تصویر می‎کشد؛ به‌منظور پیشبرد این‌گونه اهداف، انجمن‌‌‌هایی پا به عرصه نهادند که هرساله با تیمی از افراد دغدغه‌ مند، به مناطق محروم ورود کرده و سعی بر جلا بخشیدن به زندگی آن‌ها دارند.

برای آشنایی بیشتر با این روند، در ادامه به معرفی یکی از بهترین خیریه‌های جهانی پرداخته ‌ایم که تاکنون فعالیت‌های بسیار مهم و پررنگی در ایران داشته است.

جهان به کمک_ های ما زیباست - تصویر 1

خیریه کوینکس انجمنی فعال در حوزه خدمات بشردوستانه

همان‌ طور که پیش‌ تر نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین اوقاتی که بیش‌ از همیشه نیاز به کمک اغنیا احساس می‌شود، به هنگام نوروز و فرارسیدن سال جدید است؛ چرا که از همان دیرباز افراد بر این باور بوده‌اند سال جدید را با ظاهر و احوالاتی نو باید شروع کرد تا همین کارهای کوچک، آغازگر تحولی زیبا در تمامی روزهای آن سال باشد؛ به همین دلیل در واپسین روزهای سال، شاهد تکاپوی مردم برای تهیه لباس نو، شیرینی و تنقلات عیدانه هستیم.

خیریه کوینکس یک انجمن غیرانتفاعی است که با هدف بهبود زندگی افراد و ایجاد برابری میان دو قشر متمول و نیازمند تشکیل شده است. این خیریه فعال، هرساله کمک‌های بشردوستانه خود را راهی کشورهای مختلف جهان کرده و در ایام گوناگون، آرامش و لبخند را مهمان خانه‌های نیازمندان می‌کند.

اهداف خیریه کوینکس

خیریه کوینکس از همان ابتدای فعالیت، اهداف و مأموریت‌های مشخصی را برای خود تعریف کرده است تا باقدرت هرچه‌ تمام ‌تر در این مسیر روشن گام بردارد و بهترین خدمات را به سراسر دنیا ارائه دهد؛ به همین دلیل در این قسمت سعی کرده‌ایم برخی از مهم‌ترین و ارزشمندترین اهداف خیریه کوینکس را معرفی کنیم تا با خدمات بی‌نظیر این مجموعه بهتر آشنا شوید.

مراقبت‌های انسانی

خیریه کوینکس به یکی از مهم‌ترین اصول زندگی یعنی بهداشت و سلامتی تأکید ویژه‌ای داشته و همواره افراد توانمند سرتاسر جهان را در راستای پیشبرد این امر حیاتی تشویق و هدایت می‌کند؛ به‌گونه‌ای که هر ساله با مشارکت مردم، بسته‌های مراقبتی متفاوتی را در اختیار افراد نیازمند اقصی ‌نقاط دنیا قرار داده تا با برخورداری از این نوع خدمات، زیستن را با آرامش و آسایشی عمیق‌تر تجربه کنند.

کمک‌های بشر دوستانه

از دیگر مأموریت‌های ارزشمند خیریه کوینکس، ارائه خدمات بشردوستانه به هنگام بروز سختی‌های مختلف روزگار همچون وقوع حوادث طبیعی و از بین ‌رفتن سرپناه افراد نیازمند است که در این‌گونه شرایط، تیمی از افراد متخصص و دغدغه‌ مند را گرد هم آورده تا با ساماندهی خدمات نجات در مناطق آسیب‌دیده و اعطای بسته‌ های ارزاق، مردم را در سپری‌ کردن هرچه زودتر این دوران نابسامان یاری رسانند.

ایجاد عدالت در امور مختلف زندگی

خیریه کوینکس رسالتی مهم را بر خود واجب دانسته که ایجاد عدالت و برابری در جنبه‌ های مختلف زندگی علی‌الخصوص آموزش کودکان و نوجوانان است؛ به‌ طوری‌ که هرساله بستری را فراهم می‌آورد تا محیط‌ های آموزشی مناطق محروم را بهبود بخشیده و دانش‌آموزان را از اساسی ‌ترین خدمات آموزش و یادگیری بهره‌مند سازند.

ایجاد خیریه‌ در اقصی‌ نقاط دنیا

همان‌طور که پیش ‌تر نیز به آن اشاره شد، تمرکز این مجموعه بر افراد نیازمند، کم ‌توان و ناتوان است تا با شناسایی معلولین، سالمندان و دیگر افراد آسیب‌پذیر دنیا، آرامش و آسودگی خیال را مهمان تمامی خانه‌ ها کنند؛ اما همان‌گونه که هویدا است، این هدف آرمانی بوده و قطعاً این مجموعه قادر به رسیدگی به‌تمامی افراد نیازمند در سرتاسر دنیا نیست؛ به همین دلیل طی اقداماتی هوشمندانه و مدبرانه، مناطق بسیار نیازمند و کم‌برخوردار را در کشورهای مختلف شناسایی کرده و با انجام خیریه در این مناطق، از اعطای تسهیلات زندگی به افراد نیازمند اطمینان بیشتری حاصل کرده‌اند.

جهان به کمک_ های ما زیباست - تصویر 2

خدمات خیریه کوینکس در ایران

برخی مناطق محروم و آسیب ‌پذیر ایران نیز همچون سایر مناطق هدف این مجموعه، بسته به شرایط از خدمات متنوع خیریه کوینکس برخوردار بوده و هرساله تسهیلات گوناگونی را جهت بهبود کیفیت زیست ساکنین این مناطق دریافت می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در عید قربان امسال کمک‌های فراوانی راهی ایران شد تا در این روز مهم افراد نیازمند بیشتری غذای باکیفیت را در سفره خود قرار دهند و به معنای واقعی کلمه، این روز مبارک را عید بدانند و جشن بگیرند.

به ‌تازگی نیز یکی از پررنگ‌ ترین خدمات خیریه کوینکس در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی ایران رقم خورده است و با ایجاد خیریه‌ای فعال جهت توزیع بسته‌های نوروزی من‌جمله اقلام هفت‌سین، شیرینی، آجیل اعلا و کارت‌های تبریک عیدانه، رنگ و لعاب زیباتری به زندگی افراد بخشیده است؛ به‌ طوری ‌که پیش از فرارسیدن چهارشنبه‌ سوری، این هدایا در سراسر این روستا و میان افراد نیازمند توزیع گشت تا سفره نوروزی این خانواده ‌ها نیز به همان زیبایی سفره افراد متمول جامعه باشد و حسرتی از نوروز 1403 بر دل این افراد علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان باقی نماند.

جهان به کمک_ های ما زیباست - تصویر 3

جمع‌ بندی

با فرارسیدن نوروز و سال جدید تکاپویی منحصربه ‌فرد در تک‌ تک خیابان‌های این کشور موج می‌زند که نشان از دغدغه مردم برای تهیه لباس نو و اقلام عیدانه دارد؛ اما برخی از افراد نیز بنا به جبر اقتصادی تنها قادر به تماشای این جنب ‌و ‌جوش بوده و تماماً خارج از این جو ایستاده‌اند؛ به همین دلیل انجمن‌های بسیاری در راستای کاهش حداکثری این وضعیت، پا به عرصه نهاده و با ارائه خدمات متنوع سعی بر پوشش نیازهای افراد نیازمند دارند.

خیریه کوینکس یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های غیرانتفاعی جهانی است که هر ساله کمک‌های خود را در قالب بسته‌های متنوع راهی مناطق محروم کشورهای دنیا می‌کند؛ به‌گونه‌ای که در واپسین روزهای 1402 قرعه به‌نام یکی از روستاهای آذربایجان شرقی ایران خورده و خیریه‌ای جهت توزیع اقلام عیدانه نظیر شیرینی، آجیل اعلا و وسایل سفره هفت‌سین شکل گرفت تا سفره نوروزی این افراد نیز همچون دیگر افراد جامعه، خوش ‌رنگ و لعاب باشد.

در واقع خیریه کوینکس همواره در تلاش بوده است با کاهش اختلاف میان دو گروه نیازمند و متمول برخی مناطق، کیفیت زیست را بهبود بخشد و آرامش را مهمان خانه‌ها کند.      

 

 

کدخبر: ۵۵۵۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر