کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۰۲
تاریخ خبر:

تک نگاری از یک شب شوم ؛ هفت هزار شب بعد

حسین وحدانی / روزنامه امروز هفت صبح

یک جفت دستِ بسته، دو جفت دستِ بسته، سه جفت دستِ بسته، چهار جفت دستِ بسته، پنج جفت دستِ بسته، شش جفت دستِ بسته، هفت جفت دستِ بسته، هشت جفت دستِ بسته، نه جفت دستِ بسته، ده جفت دستِ بسته، یازده جفت دستِ بسته، دوازده جفت دستِ بسته، سیزده جفت دستِ بسته، چهارده جفت دستِ بسته، پانزده جفت دستِ بسته، شانزده جفت دستِ بسته، هفده جفت دستِ بسته، هجده جفت دستِ بسته، نوزده جفت دستِ بسته، بیست جفت دستِ بسته، بیست و یک جفت دستِ بسته، بیست و دو جفت دستِ بسته، بیست و سه جفت دستِ بسته، بیست و چهار جفت دستِ بسته، بیست و پنج جفت دستِ بسته، بیست و شش جفت دستِ بسته، بیست و هفت جفت دستِ بسته، بیست و هشت جفت دستِ بسته، بیست و نه جفت دستِ بسته، سی جفت دستِ بسته، سی و یک جفت دستِ بسته، سی و دو جفت دستِ بسته، سی و سه جفت دستِ بسته، سی و چهار جفت دستِ بسته، سی و پنج جفت دستِ بسته، سی و شش جفت دستِ بسته، سی و هفت جفت دستِ بسته، سی و هشت جفت دستِ بسته، سی و نه جفت دستِ بسته، چهل جفت دستِ بسته، چهل و یک …

نه؛ حتی نمی‌شود شمرد یکصد و هفتاد و پنج جفت دستِ بسته‌ یکصد و هفتاد و پنج مردِ دست‌بسته را. یکصد و هفتاد و پنج جوان، یکصد و هفتاد و پنج سرباز که با دستانی بسته در یک شب شوم زنده‌به‌گور شدند تا پس از هفت‌هزار شب پیدا شوند و داغ ما را تازه کنند. نه که این وحشتناک‌ترین صحنه‌ جنگ هشت‌ساله‌ ما بوده باشد. نه که جنگ هشت‌ساله‌ ما. اما خیالِ این یکصد و هفتاد و پنج جفت دستِ بسته‌ جوان گلوی ما را می‌فشارد انگار پس از سی سال. ما را که مظلوم‌ترین بودیم و دست‌بسته‌ترین. ما را که دستان‌مان را جز برای کاشتن و درو کردن مهربانی نمی‌خواستیم. ما که از دنیا فقط دو دست آزاد می‌خواستیم و چشمانی که بتواند طلوع آفتاب را در افق وطن ببیند. و آخ از آن چشم‌ها! آن یکصد و هفتاد و پنج جفت چشمی که در آن تاریکی مدهش، خدا می‌داند چه‌ها دیدند و دیگر ندیدند.
و حالا که دستی یک‌سره قلب‌مان را می‌فشارد از غصه‌ این کابوس، و زبان‌مان لال است در بیان این مصیبت، و چشم‌مان اگر ببارد خون می‌بارد… آن یکصد و هفتاد و پنج دستِ بسته را، و دستانِ از دست‌رفته‌ آن صدها هزاران مرد و زن را که جان دادند تا ما جان به در ببریم از آن کابوس، ببوسیم؛ یکصد و هفتاد و پنج بار. صدها هزار بار.

اصل خبر: فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: ۱۷۵ تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان عملیات کربلای ۴ است که با دستان بسته به شهادت رسیدند و زنده به گور شدند.
به گزارش سپاه‌نیوز؛ سردار سیدمحمد باقر‌زاده گفت : برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها
زنده به گور شدند…

کدخبر: ۳۱۸۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • matter

    روح شون شاد و خداوند متعال به درک بفرستد بانیان اش را

  • nikan

    دشمن دوست نمیشود این پیام را درک کنيد