کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۹۷۱۵
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | جانشین تندر ۹۰ از مسکو می‌آید؟

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | لادا خودروساز قدیمی روسیه جدیدترین میهمان جاده‌های ایران است که پس از تاتا موتورز، فیات، داتسون و رنو، گزینه اصلی تولید خودروی ارزان در ایران است. این شرکت که پس از ورشکستگی با حمایت فنی شرکت رنو نیسان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، از جمله برندهای مشهور در اروپای شرقی و منطقه قفقاز است که به لطف تولید محصولاتی با طرح ظاهری مدرن، اتاق راحت و جدید، و نیز قیمت مناسب توانسته در بین پرفروش‌ترین برندها این منطقه قرار گرفته و توان رقابت بالایی با محصولات اقتصادی مثل داچیا و اشکودا دارد.
اما برمبنای آنچه برخی از رسانه‌های خودرویی از جمله ماشین‌نیوز مطرح کرده، سال آینده تحولات اساسی در صنعت خودرو رخ خواهد داد، چراکه با الزام سازمان استاندارد مبنی بر رعایت استانداردهای جدید خودرویی، شاید برخی از خودروها که فروش کمابیش خوبی هم در بازار دارند، حذف شوند و خودروسازان باید به فکر جایگزینی برای آنها باشند. بر این‌اساس احتمال اینکه تندر نیز در‌لیست اخراجیها قرار بگیرد بسیار‌زیاد است و بر اساس تحلیل این خبرگزاری و برخی رسانه های دیگر لادا با توجه به اینکه بنوعی زیرمجموعه گروه نیسان رنو می‌باشد و همینطور یکسان بودن پلت فرم مدل وستا لادا با ال نود لذا احتمال این جایگزینی بسیار زیاد است.
این خودرو به دلیل استهلاک پایین، مصرف سوخت کم، جاداری و در نهایت کیفیت بالا در کلاس قیمتی خود از اصلی ترین خودروهای لیست منتخب بازار است. ضمن اینکه لادا وستا در بازه قیمتی ۱۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد یعنی بسیار‌نزدیک به تندر نود خودمان. ا در واقع لادا با استفاده از پلتفرم مشترک با رنو سیمبل تولید می شود و جالب است بدانید که پلتفرم B که وستا روی آن تولید می شود، ۴۱/۴ متر طول، ۷۶/۱ متر عرض و ۴۸۰ لیتر حجم صندوق عقب دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۶۳/۲ متر است که از نظر ابعاد نیز شباهت جالبی به تندر ۹۰ دارد ، از این رو لادا وستا در بخش فضای داخلی و صندوق عقب کاملا با نیازهای بازار که امروز هم خوانی دارد. در عین حال داشتن داشبوردی مجهز به صفحه نمایش لمسی، کابین و امکاناتی مدرن و نیز فضایی مملو از المان‌های طراحی متناسب کمک می‌کند تا لادا وستا بتواند به راحتی با رنو سیمبل، دنا پلاس و چری آریزو۵ رقبات کرده و حتی بهتر از آنها به نظر می‌رسد.
این بین اما یک سوال پیش می‌آید. اینکه ایران خودرو و رنو چرا باید به خودرویی دیگر ولو محصول یکی از زیرشاخه‌های رنونیسان اجازه دهند بازار ایران و سرمایه‌گذاری میلیاردی آنها در خط تولید دنا پلاس و رنو سیمبل تحت الشعاع لادا وستا قرار گیرد؟ فعلا پاسخی برای این سوال وجود ندارد و امکان ورود وستا به ایران نیز هست اما قطعا دو شرکت مذکور در زمینه قیمت‌گذاری لادا ملاحظاتی خواهند داشت تا کمتر صدمه‌ای از ناحیه وستا به دو خودروی اصلی آنها وارد شود.

کدخبر: ۱۷۹۷۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • moualem

    ماشین آشغال چینی کم بود حالا باید فرغونه ای روسی را هم تحمل کنیم

  • reza7711

    لادا یعنی سرطان چرا لکسوس را جایگزینش نم یکنید البته با قیمت واقعی من هیچ جای دنی ا ندیدم مسئولین اینقد دشمن مردم باشند و تلاش کنن آشغالهای خودرو جهان رو با قیمت خون اجدادی به مردم بیچاره بفروشند خدا بد ادمون برسه

  • adel013

    واقعا داریم به کجا میریم چووووف هر چی بگ م کم همین