کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۶۶۲۵
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | غربت چینی‌ها در وطن دروغ است !

گروه خودرو روزنامه هفت صبح - محمدحسین شاوردی | بازار خودرو چین در نهمین ماه از سال ۲۰۱۷ میلادی بازهم روند رشد خود را حفظ کرد و توانست میزان مناسبی از فروش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کند. البته رشد فروش برندهای مختلف حاضر در این بازار در حالی به عدد ۴/۳ درصد در ماه نهم میلادی رسیده که کل فروش خودروسازان به بیش از ۳/۲ میلیون دستگاه رسیده است. البته برخی کارشناسان پیش‌بینی‌ کرده‌اند این رشد که روندی نزولی داشته نشانه کاهش نشانه‌های رونق در سال‌های آتی است چرا که در یک دوره سه ساله رشد این بازار دو رقمی بوده اما از ۴ ماه قبل این نرخ تک رقمی شده و هم‌اکنون به کمتر از ۴ درصد رسیده است.
اما بررسی گزارش فروش نه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ بازار خودروی چین نشان می‌دهد ساکنان سرزمین اژدها استقبال کمی از سازندگان کره‌ای می‌کنند و در عوض روی خوشی به محصولات آمریکایی، ژاپنی، چینی و آلمانی نشان می دهند. این یعنی از ده برند اول بازار چین سه برند ژاپنی، یک برند آلمانی، سه برند چینی و دو برند آمریکایی دیده می‌شود. این یعنی پس از فولکس‌واگن که رتبه اول را در بین سازندگان خودروهای محبوب بازار چین به خود اختصاص داده، هوندا، جیلی، بیوک، نیسان، تویوتا، چانگان، بائوجون، هیوندای و فورد رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
در عین حال فولکس واگن به تنهایی به اندازه سه برند مشهور بیوک، هیوندای و هوندا خودرو فروخته و با نرخ رشد ۶/۱۹ درصدی، بالغ بر ۳۳۵ هزار دستگاه اتومبیل جدید تنها در یک ماه روانه بازار کرده و فروش مجموع خود را به بیش از ۲۷۸/۲ میلیون دستگاه برساند. هوندا نیز با فروش بیش از ۱۳۳ هزار دستگاه خودرو در این ماه، ضمن ثبت یک رشد خوب به میزان ۱۴ درصد، فروش خود در این نه ماه را به عدد ۰۲۹/۱ میلیون دستگاه رساند. جیلی هم رکورد زد و با نرخ رشد ۴۶ درصدی در یک ماه بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه خودرو فروخت تا سال ۲۰۱۷ را در ده ماه اول با رشد ۷۶ درصدی برای خود به یک سال رویایی تبدیل کند. بیوک، نیسان و تویوتا نیز با کسب نرخ‌های رشد، ۱، ۵/۶ و ۷/۱۴ درصدی به ترتیب توانستند ۱۱۱، ۱۱۰ و ۱۰۵ هزار دستگاه اتومبیل در یک ماه بفروشند و فروش نه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ را برای خود به ترتیب به میزان ۸۵۵، ۷۷۵ و ۸۸۰ هزار دستگاه برسانند.
اما چانگان شریک استراتژیک سایپا با یک سقوط آزاد بزرگ و نرخ رشد منفی ۱۷ درصد، توانسته در یک ماه ۹۶ هزار دستگاه خودرو بفروشد تا مجموعا ۶۴۴ هزار دستگاه خودرو در نه ماهه اول سال بفروشد. اما پرفروش‌ترین خودروهای این ماه بازهم فولکس واگن لاویدا است که با فروش ۵۳ هزار دستگاهی، مجموعا ۳۴۵هزار دستگاه فروش داشته تا خود را به پرفروش‌ترین اتومبیل سال یعنی وولینگ هونگ‌گوانگ که در این نه ماهه بیش از ۳۶۸ هزار دستگاه فروش داشته نزدیک کند.

کدخبر: ۱۸۶۶۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر