کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۱۲
تاریخ خبر:

مدافع پرسپولیس، گرجستان را به هم ریخت!

مدافع پرسپولیس، گرجستان را به هم ریخت!

انتشار یک مصاحبه از گولسیانی در رسانه های گرجستان، افکار عمومی را علیه او بسیج کرده است

گئورگی گولسیانی تبدیل به ستاره تلویزیونی و میهمان دائمی برنامه‌های تصویری ورزشی در گرجستان شده. آنها از میان بازیکنان تیم ملی، یک چهره تازه را کشف کردند که خوش صحبت است و قصه‌های جالبی را برای تعریف کردن دارد و در عین حال به عنوان یک فوتبالیست دیده‌نشده در گرجستان، می‎تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

 

او این بار میهمان یک برنامه تلویزیون اینترنتی بود و در مورد موضوعات مختلف از زندگی شخصی تا فوتبال ملی و باشگاهی صحبت کرد و به یک سوال در مورد فوتبال زنان پاسخی جنجالی داد. «آیا فوتبال زنانه است و زنان باید فوتبال بازی کنند؟» این سوالی است که از گئورگی گولسیانی پرسیده شد و او در پاسخ جملاتی را به زبان آورد که خشم نماینده مخالف دولت را در پارلمان برانگیخت. گولسیانی در پاسخ گفت: «هرکسی که می‌خواهد فوتبال بازی کند، باید این حق را داشته باشد که بازی کند. اما من فکر می‌کنم [توانایی] خانم‌ها در فوتبال کمتر از آقایان است. فکر می‌کنم مهارت خانم‌ها کمتر از آقایان باشد. با این حال وقتی به نمایش تیم‌های ملی بانوانمان نگاه می‌کنم [از پیشرفت آنها] تعجب می‌کنم. شاید نظرم به زودی تغییر کند.»

 

بلافاصله بعد از وایرال ویدیوی صحبت‌های گولسیانی در کشورش، ختیا دکانونیدزه، نماینده پارلمان گرجستان در یک استتوس فیسبوکی نوشت: «او به جای تشویق زنان به ورزش، حرف‌های بیهوده می‌زند و موفقیت فوتبالیست‌های گرجستانی را جنسیتی می‌کند.» این استتوس نیز واکنش‌های زیادی را داشت و همچنین از سوی بسیاری از هواداران این نماینده مجلس مورد تمجید قرار گرفت.

 

در ادامه نینو سوتیدزه، کاپیتان سابق تیم ملی زنان گرجستان هم علیه گولسیانی موضع گرفت و گفت: واقعا فکر نمی‌کردم بعد از 17 سال یکی بیاید بیرون و با جسارت بگوید ما کمتر موفق هستیم. می‌خواهم از جمله‌ای که یکی از فوتبالیست‌های معروف درباره فوتبال زنان گفت، ناراحتی و ناراحتی‌ام را ابراز کنم. همچنین می‌خواهم به این بازیکن بگویم که بیننده‌های کوچک زیادی دارد که از او چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. مهم است که آنها پیام‌های مثبت و تشویق کننده‌ای دریافت کنند که برابری و احترام را برای همه کسانی که در ورزش شرکت می‌کنند ترویج می‌کند. تو باید بدانی چقدر سخت است که در این محیط بازی کنی و هیچکس برای تو قلدری نکرده باشد. شما جای من بودید احتمالاً نمی‌توانستید به بازی ادامه دهید. اینجا می‌گویم که هیچ‌چیز برای ما غیرممکن نیست، به خصوص فوتبال بازی کردن.»

 

اما ساعتی پیش گولسیانی در مصاحبه با ورزش 3 همه چیز را تکذیب کرد و گفت: سوال در برنامه این بود که آیا فوتبال به درد زنان نمی‌خورد یا ورزشی مناسب برای آنها نیست؟" (لحن گولسیانی به شکلی است که انگار گوینده در مصاحبه از استفهام انکاری استفاده کرده و به نظر خودش هم پاسخ علیه فوتبال بازی کردن زنان بوده). گولسیانی در ادامه گفت: «من گفتم خیر، فوتبال برای زنان مناسب است. اما سطح و لِوِل فوتبال زنان و مردان متفاوت است. من در ادامه همچنین گفتم که اگر زنان در آینده کیفیت بالاتری در فوتبال ارائه دهند، من نظرم را عوض خواهم کرد. این یک پاسخ رسمی و مودبانه بود، اما آنها همین جملات را علیه من استفاده کردند.

 

زیرا اینجا در گرجستان این سبک پروپاگاندای هجومی و تخریبی خیلی جواب می‌دهد. آنها از کلمات در قالبی غیر از واقعیت استفاده می‌کنند و فقط یک تکه و بخش از جملات تو را برداشته و از همان علیه خودت استفاده می‌کنند. اما مجموع مصاحبه من کاملا مودبانه و توام با احترام به زنان بود و هرگز توهین جنسیتی به آنها نکردم. این تمام داستان بود و اتفاق خاصی رخ نداد. در واقع کل ماجرا این بود که رسانه‌ها از حرف‌های شما استفاده می‌کنند تا شما را تخریب کرده و بتوانند بیننده بیشتری برای خود جذب کنند. من از دیدن عملکرد تیم ملی زنان گرجستان شگفت زده شدم، زیرا آنها پتانسیل درخشان و بالایی دارند و اگر آنها عملکرد بهتری ارائه دهند، نظر من حتی در این مورد (تفاوت فشار بین فوتبال زنان و مردان)، عوض خواهد شد. این همه جواب من بود و فکر می‌کنم حرفی که زدم کاملا مودبانه و مربوط به همین موضوع بود.»

کدخبر: ۵۶۳۱۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر