کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۸۸
تاریخ خبر:

فراتر از بحران| وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس

فراتر از بحران| وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس

عدم جذب بازیکن جدید از سوی پرسپولیسی‌ها باعث شده تا فهرست این تیم وضعیت ویژه‌ای داشته باشد

هفت صبح| پرسپولیس در فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی موفق شد با هدایت اوسمار ویرا به عنوان قهرمانی لیگ‌برتر دست پیدا کند؛ هر‌چند ‌‌سرخ‌پوشان پایتخت در مسیر کسب عنوان قهرمانی جام حذفی ناموفق بودند اما روند درخشان‌شان در لیگ‌برتر حفظ شد تا در طول 8 فصل اخیر، 7 بار عنوان قهرمانی لیگ‌برتر به سرخ‌پوشان پایتخت رسیده باشد. بعد از کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، حالا شرایط پرسپولیسی‌ها پیچیده است و برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی فهرست این تیم دچار دگرگونی‌های چشمگیری شده ‌.

 

مدیران باشگاه پرسپولیس با وجود رایزنی‌های انجام شده با بازیکنان مختلف داخلی و خارجی، در زمینه جذب بازیکن ناموفق بوده‌اند تا در بین تیم‌های مدعی در فوتبال ایران، پرسپولیس تنها تیمی باشد که فعلاً هیچ خریدی نداشته است!

 

در شرایطی تعداد بازیکنان ورودی پرسپولیس صفر است که در نقطه مقابل، جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، وحدت هنانوف، علی نعمتی و مهدی ترابی رسمی شده و احتمال رسمی ‌شدن جدایی علیرضا بیرانوند و عبدالکریم حسن هم طی روزهای آتی وجود دارد که این مسئله به خوبی تغییر و تحولات گسترده در فهرست پرسپولیس را نشان می‌دهد!

 

اجتماع بی‌تجربه‌ها در خط دروازه

علیرضا بیرانوند در روزهای گذشته درصدد آن بوده که بتواند راه‌حلی برای بازگشت به پرسپولیس پیدا کند اما این اتفاق رخ نداده و در نهایت او هم مثل دانیال اسماعیلی فر و مهدی ترابی به تراکتور پیوست. در این میان، مرور فهرست پرسپولیس نشان می‌دهد که در حال حاضر با توجه به جدایی احمد گوهری، تنها نام امیررضا رفیعی، مهرشاد اسدی و عرفان نجاری در فهرست دروازه‌بانان پرسپولیس دیده می‌شود که هر 3 دروازه‌بان زیر 23 سال هستند و جزو محصولات آکادمی باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شوند.

 

دفاع میانی قدرتمند، راست ‌و چپ خلع ‌سلاح ‌شده

مرتضی پورعلی‌گنجی و فرشاد فرجی قراردادشان را با پرسپولیس ‌ تمدید کرده‌اند و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در جمع سرخ‌پوشان پایتخت ماندنی است تا در پست دفاع میانی، وضعیت سرخ‌پوشان پایتخت مطلوب باشد. ضمن آنکه پرسپولیسی‌ها چشم به تمدید قرارداد گئورگی گولسیانی دوخته‌اند و امیدوارند این مدافع باتجربه را هم حفظ کنند.

 

با این وجود شرایط در سمت راست‌ و چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان بحرانی است؛ به‌طوری‌که در سمت راست بعد از جدایی هنانوف و اسماعیلی‌فر، علیرضا باباییِ جوان تنها گزینه سرخ‌ها است و در سمت چپ هم فعلاً نام عبدالکریم حسن و محمدمهدی احمدی دیده می‌شود که همچنان احتمال جدایی حسن طی روزهای آتی وجود دارد!

 

در این خط فعلا فقط ایوب العملود مراکشی جذب شده که اگر گولسیانی هم از تیم جدا شود، موجودی گاریدو در خط دفاع اصلا کافی و اطمینان‌برانگیز نخواهد بود. پرسپولیس در دفاع راست هم به دنبال جذب صالح حردانی بود اما او به سپاهان پیوست و حالا دیگر گزینه قابل اعتمادی در این پست در بازار وجود ندارد.

 

وضعیت مطلوب خط هافبک

مسعود ریگی در کنار سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو و یاسین سلمانی هافبک میانی‌های پرسپولیس برای حضور در فصل جدید هستند. البته که احتمال تمدید قرارداد سروش رفیعی هم وجود دارد که در این‌صورت می‌توان گفت بهترین وضعیت در فهرست پرسپولیس در هافبک میانی است و در این پست، خوان کارلوس گاریدو کمترین دغدغه را دارد. ضمن آنکه بازیکنان جوانی مانند ابوالفضل سلیمانی که بعد از اتمام قرارداد قرضی‌اش با آلومینیوم به جمع سرخ‌ها بازگشته در کنار علیرضا عنایت‌زاده و امید فهمی هم در این پست در دسترس کادرفنی هستند.

 

 اورونوف و زوجی که خیلی زود از دست داد

ظاهرا اوستون اورونوف در پرسپولیس ماندنی‌شده اما همچنان این خطر وجود دارد که باشگاه‌های متمول عربستانی او را هم مثل عبدالکریم حسن وسوسه کنند و از این تیم جدا کنند. ضمن اینکه حتی اگر اورونوف بماند، خبری از زوج او نیست و نام مهدی ترابی دیگر در فهرست پرسپولیس دیده نمی‌شود که پر کردن جای خالی او، خود یک چالش بزرگ برای سرخ‌ها است.

 

سعید صادقی در کنار امید عالیشاه، وحید امیری، محمد بادپا و میلاد سورگی دیگر بازیکنان حاضر در فهرست پرسپولیس هستند که می‌توانند در پست وینگر به میدان بروند اما به نظر می‌رسد برای پر کردن جای خالی ترابی، پرسپولیسی‌ها به سراغ جذب بازیکن جدید خواهند رفت.

 

آل‌کثیر و عبدی هستند اما ...

پرسپولیسی‌ها در خط حمله شرایط ویژه‌ای دارند و در کنار آنکه بازیکنانی مانند عالیشاه و امیری می‌توانند در پست مهاجم سایه به میدان بروند، نام مهدی عبدی در کنار عیسی آل‌کثیر و البته ابوالفضل بابایی در فهرست مهاجمان پرسپولیس دیده می‌شود.

 

با این وجود، زمزمه جذب مهاجم جدید به گوش می‌رسد و بحث حضور علی علیپور در پرسپولیس مطرح است و شایعاتی درباره جذب مهاجم خارجی هم به گوش می‌رسد. با توجه به اینکه عبدی به تازگی به تمرینات پرسپولیس بازگشته، آینده حضور او در پرسپولیس نامشخص است و احتمال جدایی دوباره‌اش وجود دارد. در این میان آنچه مشخص است اینکه فهرست پرسپولیس نسبت به فصل گذشته دچار ریزش ستاره شده و باید دید جای خالی مهره‌های جداشده با جذب کدام بازیکنان پر خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۲۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر