کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۷۴
تاریخ خبر:

نکته بازی| خودت همیشه بامعرفت بودی آقا سروش؟

نکته بازی| خودت همیشه بامعرفت بودی آقا سروش؟

واکنش‌ عجیب سروش رفیعی‌ به جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و پول‌های کلان دلیل ‌جابه‌جایی‌ بازیکن‌ها

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

خودت همیشه بامعرفت بودی؟

یکی از عجیب‌ترین واکنش‌ها نسبت به جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و پیوستنش به تراکتور را از سروش رفیعی شاهد بودیم. هافبک تکنیکی پرسپولیس که اتفاقا فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و کاملا از فرم خوب خودش فاصله داشت، بعد از قطعی شدن جدایی بیرانوند در مصاحبه‌ای گفت: «آدم باید به یک چیزهایی ارزش بدهد. زمانی که ما پول نگرفتیم، بیرانوند پول گرفت.

 

کاری که بیرانوند کرد غیرمنطقی بود. بیرانوند را نمی‌فهمم و گفتم بی‌معرفت هستی.» موضع ما که درباره این‌جور نقل و انتقالات مشخص است. بازیکن حق دارد به فکر آینده‌اش باشد و اگر پیشنهاد بهتری داشت، قبول کند اما مشکل ما این است که این بازیکنان با هواداران صادق نیستند و هیچ وقت اعتراف نمی‌کنند که به خاطر پول به تیم دیگری رفته‌اند. اما حتی اگر اینگونه باشد، به سایر بازیکنان خیلی ربطی ندارد.

 

مثلا اگر ماجرا برعکس بود، سروش رفیعی این حق را به بیرانوند می‌داد که درباره او اینگونه حرف بزند؟ البته او خودش هم قبلا اعتراف کرده که در ماجرای سرمربی شدن اوسمار در پرسپولیس به همراه چند بازیکن دیگر دخالت کرده است و ظاهرا استاد دوست دارد در این جور مسائل پا پیش بگذارد و مداخله کند.

 

نکته دیگر اینکه قبلا خود سروش هم نشان داده که خیلی میانه خوبی با معرفت ندارد. او یک بار پرسپولیس را به مقصد قطر ترک کرد و به گفته خودش پای پول بیشتر در میان بود! ضمن اینکه شاید اگر خود او هم فصل خوبی را پشت سر گذاشته بود و پیشنهاد بهتری داشت، ممکن بود مثل بیرانوند و بقیه، بی‌معرفتی را انتخاب کند!

 

چرا از پول حرف نمی‌زنید؟

در حالی که احتمالا خواجه حافظ شیرازی هم می‌داند که در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران، چه پول‌هایی رد و بدل می‌شود و چه پیشنهاد‌های میلیاردی عجیب و غریبی باعث می‌شود که بازیکنان به تیم‌های دیگری بروند، هیچ کدام از این بازیکنان زیر بار این موضوع نمی‌روند و وقتی می‌خواهند از هواداران تیم خود در اینستاگرام خداحافظی کنند، کلی آسمان و ریسمان می‌بافند و از همه چیز می‌گویند، به جز پولی که عامل اصلی این جابه‌جایی‌هاست.

 

البته بعضی‌ها خودشان را به آن راه می‌زنند و حرفی درباره پول نمی‌زنند. مثلا صالح حردانی که از استقلال به سپاهان رفته، در اینستاگرام خود نوشته: «باور نمی‌کردم مجبور شوم از استقلال جدا شوم اما تقدیر اینگونه برایم رقم زد.» می‌بینید؟

 

او جوری از اجبار و تقدیر نوشته که انگار هفت‌تیر پشت سر او گذاشته‌اند و تهدیدش کرده‌اند که اگر از استقلال جدا نشود، بلایی سرش خواهند آورد! یا رامین رضاییان که دو سال پیش مدعی شده بود حتی پیشنهادی 10 تا 20 میلیارد بالاتر باعث نخواهد شد که در ایران برای تیمی جز پرسپولیس بازی کند، بعد از دو سال بازی در تیم متمول سپاهان، با یک قرارداد فوق‌العاده، پیراهن استقلال را هم پوشید و خب هنوز هیچ حرفی از مبلغ این قرارداد نزده است!

 

از همه اینها بامزه‌تر مهدی ترابی است که نه‌تنها عامل پول را در انتقالش به تراکتور تکذیب کرده، بلکه گفته: «کسی نمی‌تواند بگوید من برای پول به تراکتور رفتم، هر کسی که بخواهد در ذهنش حتی به من برچسب بی‌وفایی به پرسپولیس را بزند، نه‌تنها من، بلکه هواداران هم حلالش نمی‌کنند.»

 

 

کدخبر: ۵۶۲۹۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر