کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۸۰۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| از لامین ۱۶ ساله یاد بگیر آقای ۳۰ ساله!

نکته بازی| از لامین 16 ساله یاد بگیر آقای 30 ساله!

اعتماد به نفس کاذب محمدحسین کنعانی‌زادگان و حرف‌های عجیب فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی ‌استقلال

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

از لامین 16 ساله یاد بگیر آقای 30 ساله!

واقعا اعتماد به نفس کاذب در بعضی از بازیکنان ایرانی بیداد می‌کند. جوری حرف می‌زنند و ادعا می‌کنند که انگار هیچکس حتی در جهان از آنها بهتر نیست! به صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان توجه کنید: «از دیدار مجدد با النصر استقبال می‌کنم، یک بار نگذاشتم رونالدو گل بزند و باز هم این کار را می‌کنم.» او قبل از جام‌جهانی هم گفته بود: «دوست داشتم قدرتم را به امباپه نشان دهم.»

 

البته رونالدو یک بار در مقابل پرسپولیس در آزادی بازی کرده و موفق نشده گلزنی کند. علاوه بر شرایط بد زمین آزادی در آن بازی، به هر حال ممکن است یک روز، روز بد رونالدو باشد و نتواند مثل همیشه باشد و این دلیل نمی‌شود که کنعانی‌زادگان هر بار بتواند در مقابل او موفق باشد و مهارش کند. اتفاقا حالا می‌خواهیم نظر استاد را درباره مایکل اولونگا مهاجم غنایی الدحیل بپرسیم که در ورزشگاه مثل آب خوردن به او سرتوپ زد و دروازه بیرانوند را هم باز کرد. البته شاید هم لازم نباشد زیاد راه دوری برویم.

 

در همین لیگ‌برتر خودمان، علیرضا کاظمی مهاجم استقلال خوزستان، به استاد لایی زد و دروازه پرسپولیس را باز کرد! شرط می‌بندیم همین الان اگر از کنعانی‌زادگان بپرسید علیرضا کاظمی کیست، او را نمی‌شناسد! حالا مقایسه کنید صحبت‌های بازیکن باتجربه و 30 ساله ما را با حرف‌های لامین یامال 16 ساله درباره مقایسه‌اش با مسی! پدیده جدید فوتبال اسپانیا در این باره گفته: «در نهایت، مقایسه شدن با بهترین بازیکن تاریخ به من کمکی نمی‌کند، زیرا من هرگز شبیه او نخواهم شد.» اعتماد به نفس خوب است اما افتادگی هم لازم است استاد!

 

شما مدیرعامل هستی یا مربی؟

چند شب پیش بود که فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای گفت: «با دو بازیکن بوسنیایی قرارداد امضا شده ‌ و مربوط به زمانی بود که آقای نکونام در باشگاه نبودند. اگر آقای نکونام این دو بازیکن را تایید نکنند، آنها را قرض خواهیم داد.» البته او در ادامه همین مصاحبه گفت: «با آن روش کاری که بنده و مدیران هلدینگ داریم، تمام بازیکنان باید با تایید سرمربی جذب شوند.»

 

شما را به خدا اگر کسی فهمید فرشید سمیعی چه می‌گوید، ما را هم در جریان بگذارد. ابتدا می‌گوید با دو بازیکن خارجی در زمانی که آقای نکونام در باشگاه نبودند قرارداد امضا شده، بعد بلافاصله می‌گوید روش کاری ما این است که تمام بازیکنان با نظر سرمربی جذب شوند! مطمئنا هیچ توجیه و توضیح قانع‌کننده‌ای در این باره وجود ندارد. دوستان اگر قصد داشتند با نظر نکونام بازیکن جذب کنند، می‌توانستند صبر کنند تا او در باشگاه حاضر شود یا با او تماس بگیرند و نظرش را بپرسند.

 

واقعا چه عجله‌ای بود که درست در روزهایی که نکونام نیست، با دو بازیکن خارجی قرارداد ببندند؟ اصلا چه کاری است؟ چرا برای خودتان دردسر درست می‌کنید؟ بازیکن را بدون نظر سرمربی جذب می‌کنید که اگر او مخالفت کرد قرضش بدهید؟ اگر قبول نکرد چه؟

 

اگر تیمی پیدا نشد که این بازیکنان را جذب کند چه؟ اصلا مگر وظیفه شما پیدا کردن بازیکن خارجی و مذاکره و قرارداد بستن است؟ هر جور به ماجرا نگاه می‌کنیم، بیشتر پی می‌بریم که پای مسائل دیگری در میان است وگرنه اصلا عاقلانه و حرفه‌ای نیست که یک مدیر در مجموعه خود چنین حرکتی را انجام بدهد. 

 

کدخبر: ۵۶۲۸۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر