کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۲۲۲
تاریخ خبر:

ویدئو | فغانی و مهم‌ترین تصمیم داوری فصل لیگ استرالیا!

ویدئو | فغانی و مهم‌ترین تصمیم داوری فصل لیگ استرالیا!

علیرضا فغانی در متن یکی از جنجالی‌ترین تصمیمات داوری این فصل لیگ استرالیا قرار داشت

روز شنبه دیدار حساس از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ استرالیا برگزار شد و تیم سنترال کوئست که در بازی رفت دو بر یک برنده از زمین خارج شد، میزبان سیدنی اف سی بود. اتفاق مهمی که در دقیقه 64 این بازی رخ داد، جنجال زیادی را در فوتبال استرالیا به پا کرد. در شرایطی که بازی بدون گل پیش می‌رفت و سیدنی اف سی برای گلزنی و به تساوی کشاندن مسابقه در مجموع دو بازی رفت و برگشت بر حملات خود افزوده بود، این تیم در یک صحنه به نظر می‌رسید که دروازه میزبان را باز کرده ولی کمک داور اعتقادی به این موضوع نداشت.

 

داستان از جایی شروع می‌شود که رابرت ماک، بازیکن اهل اسلواکی سیدنی، در درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد. ضربه او پس از برخورد به بازیکنان در آستانه ورود به دروازه بود که برایان کالتاک مدافع سنترال کوئست توانست با یک تکل، توپ را از درون دروازه دور کند. بازیکنان سیدنی به این صحنه معترض بوده و اعتقاد داشتند که توپ از خط رد شده است. علیرضا فغانی که قضاوت این بازی را برعهده داشت، نگاهش به سمت کمک داور اول بود ولی بالا نبردن پرچم باعث شد تا داور ایرانی مسابقه دستور به ادامه بازی بدهد.

 

تصاویر تلویزیونی نشان داد که توپ از خط رد شده است و از آنجایی که فناوری خط دروازه در استرالیا وجود ندارد، فغانی به کنار زمین دعوت شد تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد. در شرایطی که رد شدن توپ از خط تأیید شده بود، اما به دلیل حضور یک بازیکن از سیدنی در آفساید، این گل رد شد.

 

نکته جالب این است که وقتی فغانی قصد داشت تصمیم نهایی خود پس از استفاده از VAR را اعلام کند، صدای او از طریق بلندگوهای استادیوم سنترال کوئست پخش شد تا بازیکنان و تماشاگران در جریان اتفاقات رخ داده قرار بگیرند.

کدخبر: ۵۵۹۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر