کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۸۶۶
تاریخ خبر:

برگزاری بازی پیکان - استقلال بدون تماشاگر قانونی است؟

برگزاری بازی پیکان - استقلال بدون تماشاگر قانونی است؟

در روزهای اخیر میزبانی پیکان از استقلال در ورزشگاه دستگردی حواشی بسیاری داشته است

لیگ برتر ایران به هفته پایانی خود رسیده و رقابت قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس همچنان ادامه دارد. پرسپولیس این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است و استقلال هم باید به مصاف پیکان برود. با توجه به میزبانی تیم پیکان، صحبت‌های زیادی در خصوص محل برگزاری این مسابقه مطرح شده است. ورزشگاه دستگردی که میزبان دیدارهای خانگی پیکان است شرایط حضور تماشاگران را ندارد و این موضوع با توجه به شانس قهرمانی استقلال حواشی زیادی را در پی داشته است. استقلالی‌ها معتقدند با توجه به اینکه روی کاغذ برای قهرمانی شانس دارند، بازی باید به ورزشگاهی منتقل شود که امکان حضور تماشاگران وجود داشته باشد ولی سازمان لیگ و باشگاه پیکان ورزشگاه دستگردی را برای بازی روز شنبه تایید کرده‌اند.

اعتراض استقلالی‌ها: چرا بازی پرسپولیس در دستگردی نبود؟

در روزهای اخیر که بحث میزبانی پیکان از استقلال در ورزشگاه دستگردی جدی شده، هواداران استقلال و اعضای این باشگاه معتقدند با توجه به اینکه دیدارهای خانگی اخیر پیکان مقابل پرسپولیس در ورزشگاه دیگری برگزار شده، این بازی هم باید جایی برگزار شود که شرایط حضور تماشاگر وجود داشته باشد. اشاره استقلالی‌ها به بازی رفت این فصل و بازی برگشت فصل گذشته است که به ترتیب در ورزشگاه‌های سردار آزادگان قزوین و آزادی تهران با حضور تماشاگران برگزار شد. البته بازی رفت پیکان و پرسپولیس به این دلیل در ورزشگاه دستگردی برگزار نشد که چمن این ورزشگاه شرایط انجام مسابقه را نداشت.

در طرف مقابل اما تیم پیکان هم به‌دنبال فرار از سقوط است و نیاز جدی به کسب امتیاز از این مسابقه دارد. شاگردان رضا عنایتی با ۲۷ امتیاز سیزدهم هستند و هنوز به صورت قطعی در لیگ برتر ماندنی نشده‌اند. در چنین شرایطی برای آن‌ها هم بهتر است که بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شود و روی این موضوع هم پافشاری کرده‌اند.

برگزاری بازی بدون تماشاگر قانونی است؟

در شرایطی باشگاه پیکان روی برگزاری بازی در ورزشگاه خانگی خود تاکید دارد، قوانین مربوط به برگزاری مسابقات خلاف ادعای پیکانی‌ها را تایید می‌کند.

رسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی گفت: طبق ماده ۱۴ مقررات لیگ برتر باشگاه‌ها باید ۲ ورزشگاه که حداقل استانداردهای مقررات AFC را دارند را برای دیدارهای خانگی خود معرفی کنند. البته نمی‌دانم در کشور ما ۲ ورزشگاه برای هر تیم با این معیارها وجود داشته باشد. در بند ۵ همین ماده آمده که اگر ۲ ورزشگاه تیمی این شرایط را نداشت، خود سازمان لیگ یک ورزشگاه را برای میزبانی انتخاب می‌کند. سازمان لیگ هم اگر می‌خواهد ورزشگاهی را جایگزین کند می‌تواند براساس مقررات انتخاب کند. یکی از شرایط ورزشگاه انتخابی هم داشتن گنجایش حداقل ۵۰۰۰ نفر تماشاگر است. در بحث ورزشگاه اول و دوم، اصل بر برگزاری بازی در ورزشگاه اول است و اگر شرایط برای این موضوع فراهم نبود، کار به ورزشگاه دوم می‌کشد و اگر این هم نبود، سازمان لیگ میزبان را تعیین می‌کند.

او در پایان گفت: سازمان لیگ باید براساس مقررات تصمیم بگیرد و ورزشگاهی را که واجد شرایط ماده ۱۴ است انتخاب کند و نمی‌تواند ورزشگاهی که اجازه حضور تماشاگر ندارد را انتخاب کند.

 

تاکید سازمان لیگ روی میزبانی دستگردی

سازمان لیگ تا دیروز روی برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی و بدون حضور تماشاگران تاکید داشته و تا این لحظه این ورزشگاه همچنان میزبان دیدار هفته پایانی پیکان و استقلال است. در چنین شرایطی اگر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد و استقلال برابر پیکان پیروز شود، آن موقع جشن قهرمانی آبی‌پوشان در ورزشگاه دستگردی مقابل سکوهای خالی برگزار خواهد شد که برای لیگ برتر ایران اتفاق جالبی محسوب نمی‌شود. همین موضوع شرایط برگزاری مسابقه هفته سی‌ام را پیچیده کرده و حتی ممکن است در ساعات پایانی در نهایت تصمیم دیگری گرفته شود تا هواداران استقلال هم بتوانند آخرین بازی تیم‌شان در لیگ بیست‌وسوم را از نزدیک تماشا کنند.

با این حال سازمان لیگ در زمان تایید میزبانی ورزشگاه دستگردی برای پیکان و هوادار و همچنین قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر باید این نکات را مدنظر قرار می‌داد تا در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری بازی، بحثی درباره تغییر ورزشگاه وجود نداشته باشد. در حال حاضر اتخاذ هر تصمیمی، می‌تواند اعتراض استقلال، پیکان و حتی پرسپولیس را به‌دنبال داشته باشد.

جشن قهرمانی احتمالی مقابل سکوهای خالی دستگردی

 

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: ۵۵۹۸۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر