کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۱۳
تاریخ خبر:

اشتباه ‌می‌کنید آقای کیانیان| درباره‌ کاپشن‌های آقای رئیس‌جمهور و ترندهای جهان

اشتباه ‌می‌کنید آقای کیانیان| درباره‌ کاپشن‌های آقای رئیس‌جمهور و ترندهای جهان

تن ندادن به فرمت کلاسیک کت و شلوارهای خوش دوخت سیاستمداران، ‌یک حرکت ضد ترند هوشمندانه است

هفت صبح| رضا کیانیان در یادداشتی خطاب به پزشکیان گفته:‌ «می‌خواستم خواهش کنم لطفا به‌جای آن کاپشن یک کت سبک تابستانی بپوشید. اصلا کاپشن به درد تابستان نمی‌خورد و در ضمن ما از «کاپشن» خاطره خوشی نداریم. شما چند ماه دیگر باید به نیویورک بروید. خیلی مهم است چه می‌پوشید.لطفا در لباس پوشیدن تجدید نظر کنید. شما آبروی یک ملت هستید. دیگر فقط خودتان نیستید.

 

بگذارید ما و مردم دنیا از دیدن ظاهر شما لذت ببریم. در سازمان ملل عکس‌های شما در همه مطبوعات جهان چاپ خواهند شد. بگذارید ایران به شکل برازنده‌ای به تصویر کشیده شود.لطفا کت و شلوار خوب و خوش دوخت، کفش مناسب، جوراب‌های هماهنگ و اصلاح موی شکیل داشته باشید. خوش لباسی فقط یک ظاهر خوش نیست. یک تفکر است. دوست داشتن و فهمیدن زیبایی است.

 

کسی که زیبایی را دوست دارد برای ملت‌اش هم زیبایی خواهد خواست.زیبایی و متناسب بودن ظاهر شما اولین نشانه اندیشه‌های شماست. دومین نشانه، تسلط شما به سخن‌وری است. این‌ها باعث می‌شوند نمایندگان دیگر کشورها بیشتر به حرف‌های شما گوش بسپارند.»

 

خب در کلیت ماجرا نمی‌شود با حرف‌های آقای کیانیان مخالف بود اما واقعیت این جاست که همان طور که کسی می‌تواند بگوید من مثلا ضد سوسیالیست هستم و یا ضد ناسیونالیسم و ضد دموکرات‌،‌ و این جمله نشانه دیدگاه سیاسی آن فرد است با تکثیر فزاینده نفوذ ترسناک فضای مجازی‌،‌ حالا می‌توان ضد ترند بود. ضد ترندهای فضای مجازی‌. ضد ترند بودن حالا خودش یک دیدگاه است. خودش معرف یک نوع سبک زندگی است. مخالفت و حرکت خلاف آن جهت‌هایی که در فرهنگ عمومی غالب بر جهان تبلیغ می‌شود‌.

 

بسیاری از سیاستمداران بر این نکته واقف شده‌اند و مدام چهره‌های متفاوت‌تری از خود را به نمایش می‌گذارند. مثلا دوری از تشریفات یا پوشش‌های مردمی‌تر و بی‌تکلف‌تر. خوشپوشی مطمئنا مسئله جالب و پسندیده‌ای است اما انتخاب این پوشش توسط آقای پزشکیان تلاشی برای ایجاد یک برند متفاوت است. چهره‌های سیاسی متعددی در همین چند دهه گذشته ایران خودمان داشته‌ایم که تلاششان برای همراهی با ترندهای روز در عرصه لباس و پوشش رسمی حیات سیاسی آنها را با مخاطره‌ای جدی روبه‌رو ساخته است.

 

ضد ترند پوشیدن به معنای زشت و بی‌ملاحظه لباس پوشیدن نیست اما تن ندادن به فرمت کلاسیک کت و شلوارهای خوش دوخت سیاستمداران، ‌یک حرکت ضد ترند هوشمندانه است که نه فقط در سال‌های قبل توسط احمدی‌نژاد (که اتفاقا به لحاظ دیپلماسی عمومی بسیار حرکت موفقی هم بود) بلکه توسط سیاستمداران آمریکای جنوبی و گاه اسکاندیناوی هم پیگیری شده است. می‌خواهم بگویم همراهی با جریاناتی که در فضای عمومی ترند شده است الزاما بهترین راه نیست. می‌توان مقابل این جریانات هم ایستاد و موفق بود.

 

کدخبر: ۵۶۳۲۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر