کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۹۱
تاریخ خبر:

تویوتا GR۸۶ ؛ کلکسیونی و خاص اما‌ ارزان‌قیمت!

تویوتا GR86 ؛ کلکسیونی و خاص اما‌ ارزان‌قیمت!

معرفی نسخه خاص «تویوتا GR86 Hakone Edition» که 850 دستگاه از آن تولید خواهد شد اما فقط 25 هزار دلار قیمت دارد

هفت صبح| ‌ خودروهای کلکسیونی یا به عبارت بهتر «تولید محدود» به نوع خاصی از انواع اتومبیل‌ها گفته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری و فنی با نسخه عادی داشته و در تیراژ محدودی ‌روی خط تولید می‌روند. هرچند اکثر خودروهای تولید محدود از برندهای خاص و محصولات آنچنانی و گران‌قیمت هستند اما گاهی برخی از خودروسازان، برای محصولات ارزان‌قیمت و پرفروش خود نیز نسخه‌های منحصر به‌فردی را طراحی و روانه بازار می‌کنند.

نسخه خاص «تویوتا GR86 Hakone Edition» که 850 دستگاه از آن تولید خواهد شد اما  فقط 25 هزار دلار قیمت دار

شرکت تویوتا یکی از همین خودروسازان است که هر‌از‌چند گاهی با معرفی نسخه‌های خاص محصولات خود، اعتبار ویژه‌ای به آنها می‌بخشد. این بار تویوتا روی مدل GR86 دست گذاشته که یک کوپه اکونومیک و جوان‌پسند به‌شمار می‌آید. نسخه خاص GR86 با پسوند Hakone Edition به زودی روانه بازار خواهد شد.

 

کارآمدی در عین جذابیت

این خودرو نخستین بار در سال 2009 میلادی با نام FT-86 در قالب یک نمونه مفهومی رونمایی شد. با نیم‌نگاهی به استایل ظاهری GR86 آنچه ‌ به چشم می‌خورد، سادگی است و بس! شاید غیرمنطقی به نظر رسد که از یک تویوتا با قیمت پایه 20 هزار دلاری چهره‌ای در قد و قواره‌های لکسوس LFA انتظار داشته باشیم اما وقتی بازار اصلی این خودرو رانندگان جوان هدف‌گذاری شده، نمی‌توان از فاکتور «زیبایی بصری» به سادگی گذشت که در این مورد GR86 حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

نمای داخلی خودروی نسخه خاص «تویوتا GR86 Hakone Edition»

شاید طراحان تویوتا با این امر به مشتریان جوان خود یادآوری کرده‌اند که در زندگی «هرچقدر پول بدهید همانقدر آش خواهید خورد»! طول، عرض و ارتفاع GR86 به ترتیب برابر با 4264، 1775 و 1310 میلی‌متر است که به گفته تویوتا این ابعاد، GR86 را به جمع و جورترین کوپه 2+2 نفره دنیا مبدل ساخته است. در این بین یک پیشرانه 4 سیلندر 2/4 لیتری مجهز به دو توربوشارژر 235 اسب بخاری، آماده است تا نسخه جدید GR86 مدل 2025 را به حرکت درآورد. پیشرانه 2/4 لیتری جای پیشرانه 2 لیتری 195 اسب بخاری را در مدل قبلی گرفته است.

 

این پیشرانه به کمک جعبه دنده 6 سرعته دستی GR86، می تواند کوپه 1220 کیلوگرمی تویوتا را ظرف مدت 7/5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند. شاید این عدد در سال 2025 برای یک کوپه دیگر جلب توجه نکند اما فراموش نکنیم که GR86 نه برای رقابت با محصولات چند‌صد هزار دلاری بلکه تنها با هدف چشاندن لذت رانندگی در مقیاس کوچک‌تر و رقابت با رقبایی چون هوندا سیویک کوپه و نیسان آلتیما کوپه معرفی شده است.

تویوتا GR86 ؛ کلکسیونی و خاص اما‌ ارزان‌قیمت!

پس نباید از این محصول ژاپنی انظار رفتارهای دینامیکی یک سوپرماشین اروپایی را داشت. همچنین مشتریان GR86 علاوه بر جعبه دنده دستی می‌توانند جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک را نیز سفارش دهند. علاوه بر پیشرانه کم حجم اما پرتوان GR86، توزیع وزن ایده‌آل این خودرو که به صورت 53 درصد روی محور جلو و 47 درصد روی محور عقب تقسیم شده، نقش بسزایی را در خصوصیات دینامیکی GR86 ایفا می‌کند.

 

بازار فروش

تویوتا برای افزایش جذابیت‌های رانندگی در این خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و جناغی دوبل در عقب بهره گرفته است. علاوه بر ویژگی‌های حرکتی مطلوب، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی به همراه تزئینات فیبرکربنی دکوراتیو داخلی، پدال‌های آلومینیومی و نشان‌دهنده‌های اسپرت که به دور از هرگونه پیچیدگی مرسوم خودروهای امروزی ساخته و پرداخته شده حال و هوایی کاملا جوان‌پسند را به کوپه تازه متولد شده تویوتا بخشیده‌اند. قرار است نسخه جدید تویوتا GR86 Hakone Edition با قیمت پایه 24500 هزار دلار از پاییز امسال وارد بازار ژاپن و سپس بازارهای اروپایی شود. نکته قابل توجه آنکه فقط 850 نفر در سراسر دنیا شانس این را خواهند داشت که صاحب این کوپه جذاب شوند.

تویوتا GR86

کدخبر: ۵۶۳۱۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر