کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۲۵
تاریخ خبر:

مانور برقی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی| مروری بر سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

مانور برقی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی| مروری بر سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

از کی‌ام‌سی E۳۰X و ایگل برقی کرمان موتور تا لیپ موتور T03 و نیسان سیلفی پارس خودرو

هفت صبح| سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه تحول صنعت خودرو‌، روی خودروهای برقی مانور می‌دهد و بزرگ‌ترین غایب این نمایشگاه ایران‌خودرو بود. البته که اگر چنانچه نسخه صادراتی نیسان زامیاد، شاهین پلاس، سهند، اطلس و ایگل کرمان موتور را فاکتور بگیریم، دیگر محصولی که تولید داخل باشد در این نمایشگاه وجود ندارد و هر چه هست خودروهای مونتاژی و وارداتی چینی در این نمایشگاه است. حالا چگونه قرار است نام آن تحول صنعت خودروی داخل باشد، نمی‌دانیم! به هرحال خودروسازان خصوصی به همراه سایپا و پارس‌خودرو در این نمایشگاه که تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، حضور دارند‌ اما چه خودروهایی در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

 

برقی‌های شرکت خودروساز خصوصی

کرمان‌موتور به عنوان خودروساز بخش خصوصی که راه برقی‌سازی را ادامه داده است، با محصولات برقی خود در غرفه کرمان‌موتور حضور پررنگی دارد. کی‌ام‌سی js6پلاگین هیبرید، کی‌ام‌سی ایگل برقی، کی‌ام‌سی ej7،کی‌ام‌سی EJ7پلاس و کی‌ام‌سی E30X از خودروهایی هستند که در این غرفه به چشم می‌خورند. همچنین جدیدترین خودروی برقی کرمان‌موتور یعنی کی‌ام‌سی E30X نیز به نمایش درآمده است.

 

معرفی کی‌ام‌سی E۳۰X

شرکت کرمان موتور خودروی کی‌ام‌سی E۳۰X، محصول جدید برقی خود را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی کرد.خودروی KMC E۳۰ X در واقع همان JAC E۳۰ X  از شرکت جک است. این خودرو نسبت به EJ۷ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ‌ که از مهم‌ترین آنها توانایی پیمایش ۵۰۵ کلیومتر با شارژ کامل است.E۳۰X در دو مدل تولید می‌شود که کرمان موتور نسخه قوی‌تر را برای واردات انتخاب کرده است که از یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در جلو استفاده می‌کند. این موتور توسط یک پکیج باتری 51/5 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

1

نمایش ایگل برقی

کرمان موتور خودروی ایگل برقی که یک محصول تمام ایرانی است را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در معرض نمایش قرار داد.این خودرو علاوه بر نسخه بنزینی، به یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار نیز مجهز است. نسخه برقی می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و از فناوری ترمز شتاب منفی بهره می‌برد. باتری ۴۱ کیلووات ساعتی این مدل در کف اتاق قرار گرفته تا فضای صندوق عقب کاهش پیدا نکند. با شارژر سریع می‌توان ظرف ۴۵ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کرد. شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز 5/5 ساعت طول می‌کشد.

2

رونمایی لیپ موتور T03 در ایران

لیپ موتور T03 پارس خودرو، با پیشرانه برقی PMSM وارد می‌شود که 107 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده تنها به محور جلویی منتقل می‌شود. یک باتری 41/3 کیلووات ساعتی برای آن درنظر گرفته شده که برد حرکتی 403 کیلومتری را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است. ترمزهای هر دو محور نیز دیسکی است.

3

رونمایی نیسان سیلفی پارس خودرو

شرکت پارس خودرو در جریان سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403، برای نخستین‌بار از نیسان سیلفی وارداتی خود، رونمایی کرد. نیسان سیلفی پارس‌خودرو، برخلاف مدل‌های وارداتی که تاکنون توسط شرکت‌های «نامی خودرو» و «آمیتیس گستر» به کشورمان آمده‌اند، علاوه بر نسخه e-power که موتور توربوشارژ 1/2 لیتری به همراه موتور برقی دارد، در نسخه تنفس طبیعی و با موتور 1/6 لیتری نیز وارد بازار ایران خواهد شد. طبق اطلاعات موجود، مدل وارداتی شرکت پارس خودرو، در تیپ‌های آنر (Honor) و کامفورت (Comfort) عرضه می‌شود. 

4

ارس M5 برقی و قدرتمند

در جریان سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 شرکت ماموت خودرو برای نخستین‌بار از این محصول چینی رونمایی کرد؛ البته مشتریان ایرانی، باید این خودرو را با نام جدید ERES M5 خریداری کنند. خودروی Eres M5 در فول‌ترین تریم خود به ایران آمده است. بنابراین به پیشرانه 1/5 لیتری 114 اسب‌بخاری و پیشرانه برقی مجهز شده است. قدرت موتور الکتریکی نیز به 489 اسب‌بخار می‌رسد. البته در این سامانه، پیشرانه درون‌سوز به چرخ‌ها متصل نیست و صرفا برای شارژ کردن باتری‌ها به‌کار می‌رود. این خودرو دو دیفرانسیل بوده و سیستم AWD دارد.ظرفیت باتری لیتیوم پلیمر این محصول، برابر 40 کیلووات ساعت بوده و با شارژ سریع می‌تواند در 30 دقیقه از شارژ 20 به 80 درصد برسد. مدت زمان شارژ عادی نیز برابر 5 ساعت است.

5

 

سدان تمام برقی سایپا برای ناوگان تاکسیرانی

شرکت سایپا طی حضور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، چانگان ایدو ۴۶۰، سدان وارداتی تمام برقی خود که برای تاکسیرانی آماده شده را معرفی کرد. برای ایدو ۴۶۰ از یک موتور تمام برقی ۱۶۱ اسب بخاری استفاده شده که می‌توان گشتاور آنی ۲۴۵ نیوتن متر را در اختیار چرخ‌های جلو قرار دهد و شتاب صفر تا صد 10/8 ثانیه‌ای را برایش رقم بزند.ظرفیت پکیج باتری این خودرو که محصول CATL چین هست نیز 47/87 کیلو وات ساعت است و حداکثر پیمایش ۴۰۱ کیلومتری را برای چانگان ایدو ۴۶۰ که احتمالاً به عنوان تاکسی فروخته شود، فراهم می‌کند.این پک باتری با شارژ سریع حدود ۵۰ دقیقه و طی پروسه شارژ عادی 8/5ساعت زمان نیاز دارد تا به طور کامل شارژ شود.

6

 

کدخبر: ۵۶۳۱۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر