کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۸۳۷
تاریخ خبر:

لوکس و جذاب و در عین حال خشن!

لوکس و جذاب و در عین حال خشن!

نسل نو «لینکلن AVIATOR» معرفی شد؛ یک شاسی‌بلند لوکس که قیمت آن از 68 هزار دلار شروع می‌شود

هفت صبح| برندهای فورد، شورولت و دوج را باید معروف‌ترین خودروسازان آمریکایی دانست که بیش از یک قرن است در بازارهای جهانی حضور پررنگی داشته و دارند‌ اما در کنار این چند برند شناخته شده، نام دیگری نیز به چشم می‌خورد که هرچند شهرت رقبا را ندارد اما از خودروسازان قدیمی آمریکا به‌شمار می‌آید. شرکت «لینکلن» در سال 1917 تاسیس شد و از سال 1922 زیرمجموعه شرکت فورد به شمار می‌آید. در سبد محصولات این شرکت، مدل‌های مختلفی به چشم می‌خورد. حال شرکت لینکلن برای سال 2025 محصول جدیدی را در نظر گرفته تا از کورس رقابت در بازار داغ و پرسود شاسی‌بلندها عقب نماند.

   

طراحی ظاهری

لینکلن AVIATOR (با تلفظ اِوی اِیتور به معنی هوانورد)، محصول شیک و جذابی به‌شمار می‌آید. طراحی نسل نو AVIATOR دقیقا همان چیزی است که باید؛ بزرگ، لوکس و در عین حال خشن! گویی تیم طراحی این محصول به خوبی شرح وظایف خود را تفهیم شده و توانسته یک شاسی‌بلند به تمام معنای آمریکایی را خلق کند. با نیم‌نگاهی به چهره ظاهری AVIATOR به وضوح زبان طراحی آمریکایی را مشاهده می‌کنیم. چراغ‌های کشیده (که در قسمت عقب به هم پیوسته‌اند) در کنار جلوپنجره توری‌شکل و شیشه‌های یکپارچه جانبی مهم‌ترین عناصر طراحی ظاهری این خودرو را تشکیل می‌دهند. اوضاع داخل کابین نیز به همین منوال است. طراحی کنسول میانی با فرم ساده‌ای انجام شده ولی بهره‌گیری از متریال بسیار باکیفیت و همچنین دوخت بی‌نقص چرم صندلی‌ها و فرمان، اتمسفری مجلل را در فضای داخل کابین رقم زده. گفتنی آنکه نسل نو AVIATOR با 3 ردیف صندلی که به راحتی می‌تواند 7 فرد بزرگسال را در خود جای دهد، به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

    

توانایی‌های فنی

احتمالا شما نیز با ما هم‌عقیده هستید که در زیر کاپوت چنین شاسی‌بلند پرصلابتی نباید دنبال پیشرانه‌های کوچک 4 سیلندر بگردیم! چهره ظاهری AVIATOR مدل 2025 نشان می‌دهد ‌ فقط یک قلب تپنده پرقدرت توان به حرکت درآوردن این غول خفته را دارد. مهندسان لینکلن با همکاری مهندسان شرکت فورد یک پیشرانه حجیم 6 سیلندر توئین توربو به حجم 3 لیتر برای این خودرو طراحی کرده‌اند که توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین برای نخستین بار شرکت لینکلن اقدام به طراحی جعبه‌دنده خودکار 10 سرعته کرده که همکاری این پیشرانه و جعبه‌دنده جدید، توانایی‌های دینامیکی AVIATOR را تضمین می‌کند. به این ترتیب نه فقط در خیابان‌های شهری، بلکه اگر راننده AVIATOR در جاده‌های صعب‌العبور خارج از شهر نیز به دنبال ماجراجویی بود، این خودرو کم نخواهد آورد.

    

امکانات و قیمت

شرکت لینکلن شاسی‌بلند جدید خود را با لیست کاملی از تجهیزات رفاهی به بازار عرضه خواهد کرد که از مهمترین آنها می‌توان به مواردی همچون سامانه خودران (رانندگی بدون دخالت راننده)، سیستم صوتی حرفه‌ای با 20 بلندگو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تبلت، سیستم تهویه مطبوع چهار کاناله، صندلی‌های تمام چرمی همراه با ماساژور در هر 3 ردیف، نمایشگرهای 10 اینچی صندلی‌های ردیف عقب با قابلیت اتصال به اینترنت، سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده، سامانه استارت خودرو از راه دور، دوربین 360 درجه، رادار، سامانه تصفیه هوای داخل کابین، رینگ‌های 21 اینچی کرومی و سامانه تنظیم ارتفاع اشاره کرد. همچنین مشتریان AVIATOR می‌توانند رنگ بدنه خودرو را از میان 8 رنگ و تریم داخلی خودرو را از میان 4 نوع ترکیب رنگ چوبی، خاکستری کهکشانی، شکلاتی و مشکی پیانو انتخاب کنند. قیمت نسل نو AVIATOR از حدود 68 هزار دلار (برای مدل پایه) آغاز می‌شود که این رقم در مدل فول‌آپشن به 88 هزار دلار می‌رسد.

 

کدخبر: ۵۵۶۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر