کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۷۳
تاریخ خبر:

ارتش پنج نفره وارداتی‌ها در سامانه فروش

ارتش پنج نفره وارداتی‌ها در سامانه فروش

کی‌ام‌سی جی 7، لونا، لاماری، هوندا و نیسان آماده عرضه هستند

هفت صبح| بعد از سه ماه و در اولین دور فروش خودروهای وارداتی در سال 1403، پنج مدل خودروی جدید وارد سامانه فروش وارداتی‌ها شد. بنابر اطلاعیه سامانه یکپارچه، عرضه ۵ خودروی وارداتی از برندهای لونا، لاماری، هوندا، کی‌ام‌سی جی 7 و نیسان آغاز شد. در فهرست این خودروها سه خودروی برقی و دو خودروی دیگر هیبریدی و بنزینی هستند. بنابر اطلاعیه منتشر شده در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی متقاضیانی که اسفند سال گذشته ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند و تا به حال طی اولویت‌بندی‌ها هیچ خودرویی به آنها تخصیص نیافت ‌ یا افرادی که به‌طور کلی تا به حال در انتخاب اولویت‌ها شرکت نکرده‌اند، می‌توانند از یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۱۴۰۳/۰۲/۱۸  به سایت saleauto.ir مراجعه کرده و از میان خودروهای عرضه شده، سه اولویت را انتخاب کنند.

 

در این گزارش پنچ خودرویی که در سامانه معرفی شده‌اند، به اختصار مشخصاتش را ذکر می‌کنیم:

 

 

کی ام سی EJ۷

 ‌ کی ام سی EJ۷

خودوری برقی کرمان‌موتور KMC EJ7 برای فروش به مشتریان اضافه شد. KMC EJ7 محصول برقی کرمان موتور است که پیش از این به جمع خودروهای برقی تاکسیرانی تهران اضافه شده بود و کرمان موتور تعدادی از این نوع خودرو را که مورد تایید سازمان تاکسیرانی کشور بود، تحویل داده است اما حالا فرصتی ایجاد شده تا کسانی که پیش از این پول‌های خود را برای خرید خودروهای وارداتی بلوکه کرده‌اند نیز بتوانند این خودروی برقی را برای خرید انتخاب کنند.

‌KMC EJ  ‌از خودروهای پرطرفدار کمپانی جک از سال ۲۰۱۹ تا کنون است که در سال گذشته توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شده است . قیمت خودروی جک جی ۷ برقی نیز یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (بدون هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص شامل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ...) اعلام شده است. خودروی جک جی ۷ برقی از ۱۴۲ کیلو وات توان موتور با یک گیربکس تک‌سرعته کاهشی برخوردار است. سرعت این خودرو ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ در این محصول۷/۶ ثانیه است.

 

نیسان سانی

 ‌ نیسان سانی

نیسان سانی با موتور۱/۶  لیتری تنفس طبیعی به ایران آمده است. این موتور می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۹ نیوتن.متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گیربکس CVT ایکس ترونیک نیروی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. سیستم پاشش سوخت mpi، سیستم تعلیق محور پیچشی عقب و مک‌فرسون جلو، رینگ ۱۵ اینچی فولادی یا آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز جزو دیگر مشخصات فنی نیسان سانی است.در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ نیسان سانی ۲۰۲۳ هم می‌توان انتظار داشت که این خودرو در ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت نیسان سانی نیز 1/6لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که نشان از کم‌مصرف بودن این ماشین ژاپنی دارد.از لحاظ فنی-دینامیکی، عملکرد سانی تقریبا در حد محصولات پرفروش داخلی مثل دنا پلاس و تندر ۹۰ برآورد می‌شود، اما در بحث کیفیت و دوام فنی یک سروگردن بالاتر از ماشین‌های مشابه است.هندلینگ و پایداری این خودرو در سر پیچ در حد محصولات اسپرت نیست اما از بسیاری خودروهای اقتصادی هم‌رده بهتر است و عملکرد اطمینان‌بخش‌تری ارائه می‌دهد. قیمت قطعی این خودرو حدود یک میلیارد و 100 میلیون  تومان است.

 

لاماری ایما هیبرید

 ‌لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. همچنین لازم به تاکید است که با تولید نسخه HEV هیبرید لاماری ایما، این مدل جانشین تریم رده بالاتر به حساب می‌آید که زمانی قرار بود تحت عنوان ایما X و در نسخه بنزینی به تولید برسد. قیمت لاماری به طور قطعی یک میلیارد و 543 میلیون تومان است.

  

لونا GRE

 ‌ لونا GRE

شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه نخستین خودروی برقی خود با نام لونا GRE در بازار داخلی کشور کرده است. این محصول که نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت‌های رنو فرانسه و جیانگ لینگ است، گامی نوین در مسیر تحول صنعت خودروسازی کشور محسوب می‌شود. البته این محصول در مرحله اول به عنوان تاکسی عرضه خواهد شد. لونا GRE دارای موتور الکتریکی با توان ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر بوده که این امر باعث ارائه تجربه رانندگی جذاب‌تری در مقایسه با خودروهای بنزینی مشابه می‌شود. این خودرو با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسافت ۴۰۰ کیلومتر بوده و زمان شارژ سریع و معمولی آن به ترتیب ۳۰ دقیقه و ۸ ساعت است. هندلینگ بهتر لونا GRE به دلیل قرارگیری پک باتری در مرکز این خودرو و پایین آوردن مرکز ثقل آن حاصل می‌شود. 945 میلیون تومان قیمت این  خودرو به صورت علی‌الحساب است.

 

هوندا eNS1

 ‌هوندا eNS1

هوندا eNS۱ یکی از مدل‌های جذابی بود که در پنجمین دوره نمایشگاه تهران رونمایی شد. این کراس‌اوور ژاپنی به خاطر طراحی زیبای بیرونی و داخلی و همچنین بهره‌مندی از پیشرانه تمام‌الکتریکی توجهات زیادی را به خود جلب کرد. هوندا eNS۱ از پیشرانه‌ای تمام‌الکتریکی سود می‌برد. تک موتور موجود روی محور جلوی این خودرو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق داده‌های موجود در وبسایت‌های خارجی، شتاب صفر تا صد eNS۱ برابر با 7/7ثانیه است، حداکثر سرعت آن هم در مسیر مستقیم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت علی‌الحساب این خودرو یک  میلیارد و 850 میلیون تومان است.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۰۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر