کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۶۴
تاریخ خبر:

برادرکشی در ملک میراث پدری

برادرکشی در ملک میراث پدری

مرد جوان که به دنبال اختلالات روحی برادر خود را قربانی جنایت کرده بود دستگیر شد

هفت صبح|  ظهر روز چهارشنبه مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و خبر از قتل هولناک برادر خود داد. با اعلام این خبر ماموران کلانتری نبرد در محل وقوع جنایت واقع در منزل مسکونی مقتول حاضر شدند. با تائید قتل هولناک مرد جوان رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد و به این ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به همراه سالار صنعتگر بازپرس کشیک قتل پایتخت برای تحقیقات ابتدایی راهی محل وقوع جنایت شدند.همچنین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران به همراه تیم بررسی صحنه جرم از دادسرای امور جنایی تهران در محل حاضر شده و برسی ها را برای کشف حقیقت آغاز کردند.

‌قتل در خانه قدیمی

محل وقوع جنایت خانه‌ای قدیمی و کلنگی واقع در محله نبرد بود. این خانه قدیمی دو طبقه محل سکونت سه برادر بود که مقتول و یکی از برادرانش متاهل بودند اما برادر دیگر به نام مازیار که موضوع قتل را به پلیس گزارش کرده بود مجرد بود. مازیار در اولین برخورد با ماموران پلیس در مورد مشاهدات خود اینطور ادعا کرد:«این خانه دو طبقه میراث پدری ما سه برادر است و برای همین هر سه در این خانه زندگی می‌کردیم.»

مازیار در ادامه گفت:«صبح روز حادثه مثل هر روز برای صرف صبحانه به طبقه پایین رفتم که ناگهان با جسد غرق در خون برادرم مواجه شدم. با توجه به اینکه همسر و فرزندش در خانه حضور نداشتند و همچنین خانه به هم ریخته بود؛ من متوجه شدم که یک سارق پای به خانه ما گذاشته و برادرم را قربانی جنایت شوم کرده است.»

در حالی که برادر مقتول ادعا می‌کرد سارق به قصد دزدی از خانه قدیمی وارد خانه شده و برادر او را کشته است، رسیدگی به موضوع ادامه پیدا کرد اما شواهد و ادله‌ای که نشان دهد فردی غریبه وارد خانه شده پیدا نشد. همچنین با توجه به اینکه قفل در سالم بود و دوربین‌های مدار بسته اطراف محل وقوع جنایت نیز رفت و آمد مشکوکی در اطراف محل وقوع جنایت ضبط نکرده بود، فرضیه قتل با انگیزه سرقت رنگ باخت.

‌اعتراف به قتل برادر

تحقیقات جنایی ادامه پیدا کرد در حالی که ضد و نقیض گویی‌های مازیار ظن ماموران را برانگیخته بود،  نوک پیکان اتهام به سمت او چرخید. در همین حال برادر دیگر مقتول که در زمان وقوع قتل در محل کار خود حضور داشت بعد از اینکه از ماجرای جنایت با خبر شد تحت تحقیقات قرار گرفت و در اولین اظهارات خود بیان داشت:«مازیار بیماری روحی شدید داشت و خیلی وقت‌ها ناهنجاری‌هایی از او سر می‌زد که برادرم به او اعتراض می‌کرد و تذکر می‌داد که روی رفتارش کنترل داشته باشد.برای همین سرکار نمی‌رفت و ازدواج هم نکرده بود. البته برادر مرحومم نیز مشکل اعصاب و روان داشت به همین خاطر هم بود که او نیز با وجود داشتن همسر و فرزند شغل ثابتی نداشت.»

برادر مقتول در ادامه گفت:«من در زمان وقوع جنایت در محل کارم بودم که مازیار با من تماس گرفت و گفت دزد به خانه آمده و اتفاق بدی برای برادرمان افتاده است.وقتی به خانه آمدم متوجه شدم برادرم به قتل رسیده است.بعد هم متوجه شدم که در زمان وقوع جنایت برادرانم با هم در خانه تنها بودند و بقیه اهل خانه بیرون از خانه بودند.» در حالی که تحقیقات نشان می‌داد مظنون اصلی پرونده کسی جز مازیار نیست، او در برابر بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و سرانجام لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت هولناک برداشت.

در ادامه این گزارش گفت‌وگوی خبرنگار ما با متهم پرونده را بخوانید.

‌گفت‌وگو با متهم

چند سال داری؟

36 سال.

برادرت چند ساله بود؟

او 39 سال داشت.

با هم اختلاف داشتید؟

بله گاهی جر و بحثمان می‌شد اما این اختلافات اینقدر جدی نبود که باعث شود از او کینه به دل بگیرم.

بر سر چه مسائلی با هم اختلاف داشتید؟

به خاطر اینکه او به من گیر می‌داد.مدام می‌گفت این کار را بکن و آن کار را نکن. من هم از این رفتارش عصبانی می‌شدم.

از روز حادثه بگو. چه شد که دست به قتل برادرت زدی؟

صبح که از خواب بیدار شدم به طبقه پایین رفتم تا با برادرم مثل هر روز صبحانه بخوریم. وقتی چشمم به او افتاد نمی‌دانم چه شد که خونم به جوش آمد و با چاقوی آشپزخانه به او دو ضربه زدم.

آن روز صبح با هم جر و بحث نکرده بودید؟

نه اصلا!

بنا بر این گزارش رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر