کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۸۸۲
تاریخ خبر:

حفاظت از آرا تا پای جان| جزئیات‌ شهادت سربازان در راسک سیستان و بلوچستان

حفاظت از آرا تا پای جان| جزئیات‌ شهادت سربازان در راسک سیستان و بلوچستان

در جریان تیراندازی اشرار مسلح به سمت مینی‌بوس حامل صندوق رای دو سرباز در راسک استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند

هفت صبح| در حاشیه اخبار داغ انتخابات و درست در ساعات اولیه پایان رای‌گیری، خبر شهادت دو سرباز جوان در استان سیستان‌وبلوچستان فاجعه‌ای بود که زیر پوست خبرهای پر تب و تاب و داغ این روزها خزید. هنوز چند ساعتی بیشتر از این جنایت هولناک نگذشته بود که کلیپی کوتاه اما تکان‌دهنده از این جنایت منتشر شد.

تمام کلیپ 33ثانیه بیشتر نیست. 33ثانیه‌ای که در تصویر جز تاریکی و صدای تیراندازی‌های پی‌درپی چیز بیشتری شنیده نمی‌شود اما همین کافی است که مخاطبان فضای مجازی بتوانند رعب و وحشتی را که در لحظه تیراندازی مرگبار حاکم بود، تجسم کنند.

 

 ماجرا چه بود؟

 

ساعت حدود یک بامداد شنبه 9تیرماه امسال، زمانی که یک ساعتی بیشتر از پایان رای‌گیری دوره چهاردهم انتخابات ریاست‌جمهوری نگذشته بود، متصدیان صندوق آرا مستقر در مسجد فاروق اعظم جکیگور به همراه صندوق سوار بر یک خودروی مینی‌بوس شده و راهی فرمانداری شدند.

 

مینی‌بوس که به عنوان سرویس حمل‌ونقل متصدیان صندوق از مسجد به سمت فرمانداری حرکت می‌کرد، وارد محور جکیگور به سمت راسک شد که ناگهان هدف تیراندازی اشرار مسلح ناشناس قرار گرفت.صدای تیراندازی‌های بی‌امان در تاریکی جاده می‌پیچید و هم‌زمان صدای فریاد وحشت سرنشینان مینی‌بوس بلند شده بود.

 

دقایقی بعد، افراد مسلح در دل تاریکی جاده ناپدید شدند و کسی نتوانست به درستی تشخیص دهد که آنها با چه وسیله نقلیه‌ای از محل ارتکاب جنایت گریختند.

 

زخمی‌ شدن رئیس راه‌وشهرسازی

 

رسیدگی به موضوع با اعلام از سوی سرنشینان مینی‌بوس خیلی سریع در دستور کار امدادگران اورژانس و همچنین تیم جنایی قرار گرفت.در این حادثه 7نفر به ضرب گلوله زخمی شدند که دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند و به مقام شهادت رسیدند.

 

سرباز وظیفه انتظامی فرهاد جلیل اهل شهرستان لردگان و گروهبان‌یکم مرزبانی، ابراهیم مرمزی افرادی بودند که در این فاجعه هولناک به شهادت رسیدند و بلافاصله بعد از وقوع این جنایت، رسیدگی به موضوع برای شناسایی عاملان جنایت در دستور کار ماموران جنایی قرار گرفت.

 

در همین‌حال، زخمیان حادثه به بیمارستان راسک منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند که مشخص شد در این حادثه اکبرزاده، رئیس راه‌وشهرسازی راسک از ناحیه شکم، هدف شلیک گلوله و با حال وخیم، تحت مداوا قرار گرفته است.

 

همچنین سه فرد بلوچ نیز در این حادثه زخمی شده‌اند که یکی از آن‌ها، اهل روستای شورمیتگ از توابع شهرستان سرباز،‌ یک نفر اهل شهرستان بستک و فرد دیگر اهل روستای سولدان از توابع بخش پیشین شهرستان سرباز بوده است.

 

انگیزه جنایت

 

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان افراد مسلح ناجوانمردانه جهت ربودن صندوق آرای منطقه جکیگور به خودروی عوامل اجرایی و انتظامی صندوق اخذ رای از چند جهت تیراندازی کردند.هویت افراد مجروح، عبدالواحد بالقدر، علی بالقدر، محمد یوسف آسکانی، سرباز وظیفه اسلامی و اکبرزاده اعلام شده است.

کدخبر: ۵۶۱۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر