کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۲۶
تاریخ خبر:

توماس کروکس، ضارب جنجالی دونالد ترامپ را بشناسید + عکس

توماس کروکس، ضارب جنجالی دونالد ترامپ را بشناسید + عکس

توماس متیو کروکس که در باتلر پنسیلوانیا به ضرب گلوله سرویس مخفی کشته شد

هفت صبح| تیرانداز در ترور نافرجام ترامپ، توماس متیو کروکس ۲۰ ساله، اهل بتل پارک در پنسیلوانیا، چند ثانیه پس از شلیک به سمت محل سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در باتلر پنسیلوانیا به ضرب گلوله سرویس مخفی کشته شد.

AP24195803074590-1100x733

براساس اسناد کمیسیون انتخابات فدرال در سال ۲۰۲۱، کروکس در 17 سالگی ۱۵ دلار به کمیته اقدام سیاسی اکت‌بلو که برای سیاستمداران چپ و دموکرات اعانه جمع می‌کند، کمک مالی کرده بود. این کمک مالی به گروه «پروژه مشارکت مترقی» که دموکرات‌ها را به حضور در رأی‌گیری تشویق می‌کند، اختصاص یافته بود‌

 

اما سوابق رای‌دهندگان ایالتی نشان می‌دهد که فردی به نام توماس متیو کروکس، به عنوان یک جمهوری‌خواه ثبت شده بود و انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر می‌توانست اولین باری باشد که کروکس به سن کافی برای رای دادن در رقابت‌های انتخاب رئیس‌ جمهوری برسد.

شلیک به توماس کروکس

با این حساب، باید او را یک جمهوری‌خواه دانست که قصد داشت نامزد اصلی حزب خود را پیش از برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان به قتل برساند. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که توماس متیو کروکس متولد ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۳ در پنسیلوانیا فاقد هرگونه سابقه کیفری و ثبت شکایت بوده است.

 

او ساکن منطقه‌ای مرفه‌نشین در خانه‌ای سه‌خوابه بوده که سال ۱۹۹۸ پدر و مادرش در بتل پارک خریده‌اند. توماس کروکس سال ۲۰۲۲ از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و به نوشته رسانه‌های آمریکایی توانسته بود یک جایزه ستاره ملی ۵۰۰ دلاری از ابتکار ملی ریاضی و علوم ایالات متحده دریافت کند.

توماس کروکس

ویدئویی از مراسم فارغ‌التحصیلی این جوان در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که نشان می‌دهد کروکس دیپلم دبیرستان خود را دریافت می‌کند و مورد تشویق قرار می‌گیرد. اما یکی از هم‌مدرسه‌ای‌های کروکس می‌گوید او را در دوران تحصیل، فردی منزوی، گوشه‌گیر، بسیار حساس و عصبی یافته است‌.

 

تصاویری از این تیرانداز جوان در زمان حضور روی بام یک سازه و تیراندازی به‌سوی دونالد ترامپ منتشر شده است.  براساس عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده، او تی‌شرت خاکستری‌رنگی با پرچم آمریکا به تن داشت که از محصولات عرضه‌شده در کانال یوتیوب «دمولیشن رنچ» بود. این کانال با ۱۱میلیون دنبال‌کننده، اغلب ویدئوهای معرفی انواع مختلف سلاح‌های گرم را منتشر می‌کند.

 

چنین مواردی به این شائبه دامن زده که مهاجم تیراندازی به ترامپ از علاقه‌مندان استفاده از اسلحه بوده است، همان چیزی که دموکرات‌ها از آن انتقاد و جمهوری‌خواهان از آن دفاع می‌کنند. هر چه ‌ بود، این اتفاق به نفع ترامپ تمام شد و تمام اعضای حزب را در حمایت از او یکپارچه کرد. سایت‌های شرط‌بندی پس از این اتفاق، بخت پیروزی ترامپ بر بایدن را ۷۱ درصد اعلام کردند. ‌

 

منبع: آسوشیتدپرس
کدخبر: ۵۶۲۹۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر