کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۳۶۲
تاریخ خبر:

شوک در نیوکمپ؛ ژاوی رفتنی شد، هانسی فلیک می‌آید

شوک در نیوکمپ؛ ژاوی رفتنی شد، هانسی فلیک می‌آید

سرمربی بارسلونا فصل آینده قطعاً هدایت این تیم را بر عهده نخواهد داشت

سایت رسمی باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای از برکناری ژاوی هرناندس از سرمربیگری این تیم در پایان فصل جاری خبر داد. ژاوی ماه گذشته اعلام کرده بود که در پایان فصل جدا می‌شود اما خوان لاپورتا رئیس باشگاه تلاش فراوانی کرد تا او را به ماندن متقاعد کند؛ با این حال نظر لاپورتا تغییر کرد و تصمیم گرفت که سرمربی تیم را در فاصله یک سال به پایان قراردادش اخراج کند.

 

طبق اعلام سایت باشگاه، لاپورتا امروز (جمعه) با حضور در زمین تمرینی بارسلونا شخصاً به ژاوی اعلام کرده است که فصل آینده سرمربی تیم نخواهد بود. طبق اعلام رسانه‌های اسپانیایی؛ یکی از عوامل تغییر نظر لاپورتا برای ابقای ژاوی، توافق صورت گرفته با هانسی فلیک، سرمربی پیشین بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است.

 

ژاوی 44 ساله که سه سال پیش هدایت بارسلونا را برعهده گرفت، در آخرین بازی فصل کاتالان‌ها در لالیگا برابر سویا نیز آبی‌واناری‌ها را هدایت و پس از آن با شاگردانش خداحافظی خواهد کرد. او در دوران مربیگری‌اش در بارسلونا، با این تیم قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و لالیگا را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد.

 

رسانه‌های اسپانیایی در روزهای گذشته از مذاکرات رسمی مدیران این باشگاه و خصوصا دکو با فلیک و رسیدن به توافق اولیه خبر داده بودند و حالا فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، اعلام کرد که توافق نهایی بین این دو طرف انجام شده است و می‌توان او را به صورت رسمی سرمربی بارسا در فصل آینده دانست.

 

پینی زهاوی که مدیر برنامه این مربی آلمانی است در مذاکراتش با مدیران بارسا توانسته است قراردادی دو ساله را با آنها به امضا برساند و به این ترتیب او تا تابستان ۲۰۲۶ روی نیمکت این تیم حضور خواهد داشت. گفته می‌شود که دستمزد او ۳۰ درصد کمتر از دستمزد دریافتی از سوی ژاوی خواهد بود که این موضوع به سود بارسا است.

 

پیش‌بینی می‌شود که بارسا روز سه‌شنبه هفته آینده به صورت رسمی خبر انتخاب فلیک به عنوان سرمربی جدید این تیم را اعلام کند. او همچنین قرار است دو دستیار آلمانی را با خودش به بارسا ببرد و به کادر فنی این تیم اضافه کند.

کدخبر: ۵۵۹۳۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر