کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۶۷۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| عملکرد خسروی، غربت حسینی‌نیا و انتقاد از سریال آیدا

رصدخانه| عملکرد خسروی، غربت حسینی‌نیا و انتقاد از سریال آیدا

بعد از حرکات موزون نامتعارف در قسمت سوم حالا نوبت به یک سکانس جنجالی دیگر درباره صیغه ‌رسیده

هفت صبح| ستون رصدخانه روزنامه هفت صبح  اختصاص دارد به آخرین اخبار و حواشی سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. خواندن این سه بخش را از دست ندهید.

 

سربلند روز/ خسروی موفق عمل کرد

همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، یکی از کنجکاوی‌های مشترک، مجری مناظره‌ها است. بعد از رضا پورحسین و مرتضی حیدری این بار تلویزیون سراغ مهدی خسروی رفت؛ کسی که از سن پایین به عنوان گوینده با شبکه خبر همکاری داشته و مجری چندین برنامه این شبکه بوده است. در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، طراحی به گونه‌ای است که مجری آزادی عمل ندارد و صرفا باید زمان و چند نکته را مدیریت کند. با این حال چند مورد پیش آمد که مجری مجبور به مداخله شد و خسروی این کار را با لبخند و آرامش انجام داد. فراتر از اجرای مناظره، حالا مخاطبان بیشتری با چهره خسروی آشنا شده‌اند و چه بسا تلویزیون میدان گسترده‌تری در اختیارش قرار دهد. او این توانایی را دارد که برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و چالشی را در شبکه‌های سراسری نیز اجرا کند.

انتظار روز/ حسینی‌نیا دوباره می‌درخشد؟

«غربت» تازه‌ترین سریال مهدی حسینی‌نیا است که پیش‌تر با «سیاوش»‌، «می‌خواهم زنده بمانم»، «یاغی» و «رهایم کن» در جلد شخصیت‌‌های مختلف رفت و آنقدر قدرتمند ظاهر شد که حتی نقش‌‌های منفی‌‌اش هم به دل نشستند. حالا مهم‌ترین سوال این است که «غربت» برای حسینی‌نیا چه دستاوری داشته و او در این سریال چه کرده؟ پخش «غربت» به زودی در نماوا شروع می‌شود و می‌توان پاسخ را دریافت کرد. «غربت» به ‌کارگردانی امیرپورکیان آماده شده که پیش‌تر سریال پرحاشیه «ممنوعه» را ساخته بود. آناهیتا درگاهی، بهاره کیان‌افشار، حسین مهری، ترلان پروانه و... دیگر بازیگران «غربت» هستند که در خلاصه داستانش آمده: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می‌گیرند و در این مسیر برای  فرار از جبر صاحبکارشان می‌بایست از سد او گذر کنند...

انتقاد روز/ «در انتهای شب» در بیراهه است؟

تسنیم مطلبی درباره سریال آیدا پناهنده منتشر کرد که بدون هیچگونه قضاوتی آن را مرور می‌کنیم: «در انتهای شب» که بسیاری از انتقادها را به‌سوی خودش روانه کرده‌، به‌نظر می‌رسد بیشتر معلق در بیراهه‌هاست تا بخواهد حرف‌های دغدغه‌مندانه را بازگو کند. بعد از حرکات موزون نامتعارف در قسمت سوم حالا نوبت به یک سکانس جنجالی دیگر درباره صیغه آن رسیده.فارغ از هر نکته دیگری که در ادامه به نقد این سریال در شکل و ساختار خواهیم پرداخت؛

اگر نظارت پیش‌بینی در ساترا شکل بگیرد حتماً این اصلاحات قبل از انتشار ایجاد می‌شود که نه برای مخاطب و نه برای پلتفرم پخش‌کننده حاشیه نشود.البته مخاطب امروز حتماً به‌دنبال کیفیت و سلامت برنامه‌ها و سریال‌هاست؛ بنابراین استفاده ابزاری از چهره‌ها و حاشیه‌ها برای بهتر دیده‌شدن آثار نمایشی در شبکه خانگی را باید منتفی دانست، چون مخاطبِ امروز هم سخت‌گیر است و هم دستِ بازی برای انتخاب آثار دارد.

 

کدخبر: ۵۶۱۶۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر