کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۴۸
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنجال ‌مجسمه‌ بیانسه، جنگ غزه، مسابقه ملکه زیبایی و حلزون‌ها

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنجال ‌مجسمه‌ بیانسه، جنگ غزه، مسابقه ملکه زیبایی و حلزون‌ها

جشن و شادی مردم فرانسه، جنجال بر‌سر مجسمه مومی جدید ‌‌بیانسه‌ در پاریس و...

هفت صبح| ‌روز دویست و هفتاد و  هشتم جنگ غزه؛  آیا جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان قطعی است؟ یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت امیدوار است توافق آتش‌بسی که گروگان‌ها را بازمی‌گرداند، میان اسرائیل و حماس حاصل شود و افزود ‌ این توافق بر جنگ علیه گروه حزب‌الله تأثیری نخواهد داشت. او که در جمع نیروهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان صحبت می‌کرد، گفت: «این بر آنچه اینجا (در شمال) اتفاق می‌افتد تأثیر نمی‌گذارد، مگر اینکه حزب‌الله به توافق برسد.»

جنگ غزه

حزب‌الله روز یکشنبه اعلام کرد ‌ ده‌ها پرتابه به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده و مناطقی را در فاصله بیش از ۳۰ کیلومتری از مرز هدف قرار داده است. سرویس نجات ملی اسرائیل گزارش داد که یک مرد ۲۸ ساله اسرائیلی در کفار زیطیم، شهر کوچکی در نزدیکی شهر طبریه به شدت مجروح شد. این شلیک موشک‌ پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد ‌ در یک حمله هوایی روز شنبه یک خودرو را هدف قرار داده و یکی از اعضای برجسته واحد پدافند هوایی حزب‌الله را به شهادت رسانده است. 

 

حزب‌الله هم کشته شدن میثم العطار را تایید کرد اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد. درگیری‌های روزانه بین حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی در ۹ ماه گذشته تهدیدی برای تبدیل شدن به یک جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه بوده ‌ اما حزب‌الله اعلام کرده بود در صورت برقراری آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، درگیری‌های نظامی بین حزب‌الله و اسرائیل نیز به پایان می‌رسد. البته وزیر دفاع اسرائیل به این رویکرد اعتنایی ندارد و خواهان گسترش جنگ به لبنان است.

 

این در حالی است که ارتش اسرائیل بامداد روز دوشنبه شهر غزه را بمباران کرد و ستون‌های تانک از جهات مختلف به سمت قلب شهر پیشروی کردند. به گفته ساکنان، این یکی از سنگین‌ترین حملات از زمان آغاز جنگ بود. این حملات در حالی صورت گرفته است که به گزارش آسوشیتدپرس، معترضان اسرائیلی روز گذشته بزرگراه‌ها را مسدود کردند و خواستار آتش‌بس برای بازگرداندن گروگان‌ها شدند.

 

به نوشته خبرگزاری رویترز، «اداره خدمات اضطراری غیرنظامی غزه» عنوان کرد که ده‌ها نفر در حمله دیروز اسرائیل کشته شده‌اند، اما تیم‌های اورژانس به دلیل حملات مداوم در دراج و طوفاح در شرق و تل‌الحوا، صبرا و ریمال در نقاط غربی، نتوانستند به کشته‌شدگان دسترسی پیدا کنند. حمله جدید اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که مصر، قطر و ایالات متحده تلاش‌ها را برای میانجی‌گری به‌منظور توافق آتش‌بس بین اسرائیل و گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس، همزمان با ورود به دهمین ماه جنگ غزه، افزایش داده‌اند. (آسوشیتدپرس)

 

پرده کعبه، پیش‌تر در موسم حج، به ویژه صبح روز ۹ ذی‌الحجه، پس از رفتن زائران به کوه عرفات، تعویض می‌شد تا برای پذیرایی از نمازگزاران صبح روز بعد، مصادف با عید قربان، آماده شود. سال گذشته، ریاست کل حرمین شریفین عربستان سعودی از تغییر این سنت خبر داد تا این مراسم سالانه در آستانه اول محرم، اولین روز از تقویم هجری قمری برگزار شود. چند روز پیش، پرده کعبه طی مراسمی همزمان با اولین روز ماه محرم سال ۱۴۴۶ هجری قمری در تقویم اسلامی تغییر کرد. (العین)

پرده کعبه

 

باستان‌شناسان در دامنه تپه‌ای در حومه اَسوان مصر، گوردخمه‌هایی را یافته‌اند که می‌‌گویند ۳۳ مقبره خانوادگی با بیش از صدها مومیایی در آنها وجود دارد. تیم باستان‌شناسی مشترک ایتالیایی و مصری می‌گویند تاریخ تدفین‌ها به دوره یونانی-رومی مصر و بیش از ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در این مکان علاوه بر مومیایی‌هایی که کنار یکدیگر دفن شده بودند، ظروف سفالی تزئین‌شده، میزهای نذری و تابوت‌های منقش به تصاویر کشیده شده روی کاغذهای پاپیروسی یافت شده است. (وزارت گردشگری مصر)

مومیایی

 

اولین مسابقه ملکه زیبایی ساخته‌شده با هوش مصنوعی با اهدای جایزه به یک «اینفلوئنسر مراکشی» به پایان رسید. کنزا لیلی، یک اینفلوئنسر مراکشی ساخته شده توسط هوش مصنوعی، موفق شد جایزه ۱۳ هزار دلاری این رقابت را از آن خود کند. این مسابقه که توسط شرکت «فنوو» برگزار شد، بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده داشت که همگی زنان ساخته شده توسط کامپیوتر بودند. داوران اعلام کردند که فناوری پیشرفته و «‌شخصیت» جذاب کنزا، دلیل اصلی انتخاب او به عنوان برنده بوده است. کنزا که دارای بیش از ۱۹۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام است، قادر به صحبت به هفت زبان مختلف و پاسخگویی به هواداران خود به صورت زنده است. (گتی ایمیجز)

مسابقه ملکه زیبایی

 

شرکت در مسابقات دوی قهرمانی جهانی حلزون در انگلستان بدون نیاز به سن یا تجربه برای عموم آزاد است. شرکت‌کنندگان می‌توانند حلزون‌های خود را بیاورند یا یکی را از مجموعه موجود در مسابقه را انتخاب کنند. جایزه نهایی یک جام نقره‌ پر از برگ‌های کاهو برای حلزون برنده است. این مسابقات از سال ۱۹۶۰ درحال برگزاری است. امسال، بیش از ۱۵۰ حلزون با وجود شرایط بد آب و هوا، از جمله باران و تگرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات دوی قهرمانی جهانی حلزون

 

«جف» حلزون برنده این سری مسابقات توانست در فینال مسیر مسابقه را در چهار دقیقه و سه ثانیه به پایان برساند. سیمون لیلی، مالک جف، از اسپالدینگ، لینکلن‌شر انگلستان این حلزون را در اوایل بهار از باغ انتخاب کرد و آن را برای این سری مسابقات قهرمانی آموزش داد. (گتی ایمیجز)‌

 

صدها تن از مردم فرانسه شامگاه یکشنبه ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) پس از اعلام پیروزی غافلگیرکننده ائتلاف احزاب چپ در انتخابات پارلمانی زودهنگام، در میدان رپوبلیک (جمهوری) واقع در مرکز پاریس گرد هم آمده و به جشن و شادی پرداختند. در حالی که با توجه به نتیجه انتخابات دور اول در هفته گذشته، به نظر می‌رسید حزب «اجتماع ملی» برای نخستین بار در آستانه پیروزی بزرگ و کسب اکثریت کرسی‌های مجلس ملی فرانسه است، اما اتحاد احزاب چپ مانع موفقیت این حزب از جناح راست افراطی شد و آنها در‌نهایت توانستند پس از نامزدهای طرفدار مکرون، در جایگاه سوم قرار بگیرند. جمعیت هوادار چپ که در میدان حاضر بودند، با سوت و کف و هلهله و تکان دادن پرچم این پیروزی را جشن گرفتند و همراه با پرتاب فشفشه‌ها فریاد شادی سر دادند. (ای‌اف‌پی)

پیروزی غافلگیرکننده ائتلاف احزاب چپ در انتخابات پارلمانی

جنجال بر‌سر مجسمه مومی جدید « بیانسه» در پاریس؛ از مجسمه مومی بیانسه در موزه گرِوَن در پاریس پرده‌برداری شد. اما انتقادات به این تندیس از ۲ منظر بحث‌برانگیز شده است. بازدیدکنندگان از این موزه برای مدتی طولانی بود که درخواست اضافه کردن این خواننده مشهور آمریکایی را به این موزه موم داشتند. بیانسه با ۲۸ جایزه گرمی یکی از مشهورترین هنرمندان زن تاریخ است و هشتمین آلبوم خود را با نام «کابوی کارتر» در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. نخستین انتقاد به خاطر «سفیدی» ظاهری بیش از حد پوست مومی او است، مشکلی که یادآور جنجال پیرامون مجسمه «دواین جانسون» بازیگر فیلم «سریع و خشن ۸» در سال ۲۰۲۳ است.

بیانسه

جانسون به دلیل اینکه احساس می‌کرد پوست بسیار روشنی دارد، درخواست تغییراتی در مجسمه مومی خود کرده است. او می‌خواست که مجسمه با دقت بیشتری رنگ پوست طبیعی او را منعکس کند و درخواست او پذیرفته شد و در نتیجه تغییراتی در ظاهر مجسمه ایجاد شد. بیانسه هنوز در این باره واکنشی نشان نداده است‌ اما موزه این تغییر رنگ را وابسته به زاویه عکس و نور می‌داند. همچنین بسیاری شباهت این مجسمه با بیانسه را انکار می‌کنند و او را شبیه نسخه عروسک باربی شکیرا می‌دانند. به نظر می‌رسد این مجسمه شبیه همه است به جز خود بیانسه. حتی بینی او هم خیلی نازک و پوستش سفیدتر از واقعی به نظر می‌رسد. هنوز معلوم نیست که آیا بیانسه نیز از الگوی جانسون پیروی می‌کند و درخواست روتوش مجسمه خود را می‌دهد یا خیر؟! (یورونیوز)

 

کدخبر: ۵۶۲۵۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر