کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۴۷
تاریخ خبر:

صنعت ازدواج، نسخه هندی | با حضور ریانا و ‌بیل گیتس و کیتی پری

صنعت ازدواج، نسخه هندی | با حضور ریانا و ‌بیل گیتس و کیتی پری

هندی‌ها سالانه بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار برای مراسم‌‌ عروسی‌شان هزینه می‌کنند

هفت صبح| هندی‌ها که به عنوان جامعه‌ای متمرکز بر ارزش‌ها شناخته می‌شوند، دوست دارند برای مراسم عروسی هزینه کنند و این به طبقه اقتصادی آنها ربطی ندارد. امروز، هزینه متوسط یک مراسم ازدواج هندی ۱۵ هزار دلار است که  بیش از سه برابر میانگین درآمد سالانه خانوارهاست. صنعت برگزاری مراسم ازدواج بعد از خروج هند از همه‌گیری، رونق گرفت.

 

طبق گزارش ماه گذشته جفریز (Jefferies) ، بانک سرمایه‌گذاری مستقل و چندملیتی آمریکایی، گردش مالی این صنعت در حال حاضر ۱۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که دو برابر صنعت ازدواج در آمریکا است؛ البته همچنان از چین کوچک‌تر است. آنانت آمبانی، پسر میلیاردر هندی، موکش آمبانی، کمتر از یک هفته دیگر با نامزدش، رادیکا مرچنت، ازدواج خواهد کرد.

 

هندی‌ها با برگزاری عروسی‌های مجلل چندان بیگانه نیستند‌ اما تدارکات و مهمانی‌‌های مربوط به این وصلت خاص، خود هند را هم مبهوت کرده است. فهرست حیرت‌انگیز مهمان‌ها که از میلیاردرهای سیلیکون ولی گرفته تا ستاره‌های بالیوود در آن به چشم می‌خورند، از نفوذ فزاینده موکش آمبانی در اقتصاد جهانی خبر می‌دهد.

 

ثروتمندترین خانواده آسیا ثروتش را با نمایش جواهراتی به رخ می‌کشد که یادآور دوران گذشته مهاراجه‌ها و امپراطوران مغول است.  آمبانی‌ها در صنعت بزرگ و پررونق مراسم عروسی هندی‌ استاندارد و معیار جدیدی عرضه کرده‌اند که با توجه به افزایش تعداد افراد فوق ثروتمند در این اقتصاد بزرگ جهان که به‌سرعت هم در حال رشد است، احتمالا همچنان بزرگ‌تر و لوکس‌تر خواهد شد.

 

مراسم از‌دواج از حالت نمادین فراتر رفته است

 

مراسم عروسی‌ برای هندی به‌عنوان نماد ثروت و موقعیت اجتماعی اهمیت خاصی دارد و والدین همواره بخش قابل‌توجهی از پس‌انداز زندگی‌شان را صرف مراسم ازدواج فرزندان‌شان می‌کردند اما همزمان با رشد اقتصادی هند، این مراسم هم بسیار مهم‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند. سیما تاپاریا و آدیتیا موتوانه، مشاوران ازدواج، در این زمینه می‌گویند که ازدواج‌های هند از قدرت، میزان ارتباطات و آشنایی‌ها و نقش ثروت خبر می‌دهند.

 

ثروتمندان هندی در حال حاضر میزبان مراسم‌ بسیار بزرگ در مقاصد عجیب و غریب جهان‌اند و از بازیگران نام‌آور بالیوود، یا خوانندگان مشهور برای اجرا در مراسم دعوت می‌کنند. به گزارش «وصلت در سراسر جهان»، مراسم ازدواج هندی‌ها چندین روز طول می‌کشد و تعداد متوسط مهمانان دعوت‌شده ۳۲۶ نفر است که از میانگین متوسط ۱۱۵ مهمان در آمریکا فراتر می‌رود. این میزان، زمانی که پای افراد ثروتمند و روابط‌شان با افراد سرشناس و مشهور در میان باشد، تصاعدی بالا می‌رود.

 

برای نمونه، در مهمانی مراسم سه‌روزه پیشواز ازدواج آمبانی، حدود یک هزار و ۲۰۰ مهمان از جمله ثروتمندانی مانند بیل گیتس و مارک زاکربرگ حضور داشتند. ثروتمندان اغلب میلیون‌ها دلار برای برگزاری مراسم ازدواج هزینه می‌‌کنند؛ همان‌ کاری که آمبانی در مهمانی‌های پیش از ازدواج و با اجرای خوانندگانی مانند ریانا انجام دادند.

 

با توجه به اینکه هند قرار است تا سال ۲۰۲۷ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود، انتظار می‌رود عروسی‌های عجیب و غریب هم افزایش یابد. به گزارش سی‌ان‌ان، برای مثال یک زوج هندی خواستند یک فیل که حیوان مقدسی در هند به‌شمار می‌رود به مونت کارلو انتقال یابد تا بتوانند به او ادای احترام کنند.

 

بر اساس گزارش یک سازمان مشاوره املاک، انتظار می‌رود طی پنج سال آینده (تا سال ۲۰۲۸) تعداد افراد با دارایی حداقل ۳۰ میلیون دلار در هند ۵۰ درصد افزایش یابد که رقم بسیار بالایی است. همچنین، با توجه به رشد طبقه متوسط در هند، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۰۰ میلیون نفر در طبقه متوسط قرار گیرند. این طبقه جامعه می‌تواند بیش از ۸۰ درصد قدرت خرید کل کشور را در اختیار داشته باشد و با افزایش درآمد، آن را در جشن‌های مجلل و فراوان هزینه کند.

 

اقتصاد محلی 

 

به گفته برنامه‌ریز‌های عروسی، افزایش جشن‌های مجلل خارج از کشور ناراحتی و رنجش‌هایی برای جوامع محلی به دنبال داشته است. آمبانی‌ها اواخر ماه مه، مراسم چهار روزه قبل از ازدواج را در قالب یک سفر دریایی با کشتی برگزار کردند که با اجرا و هنرنمایی کیتی پری، گروه موسیقی «بک‌استریت بویز» و آندره بوچلی، خواننده مشهور ایتالیایی، همراه بود. 

 

اما همه از این موضوع خوشحال نبودند. بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، شرکت‌کنندگان در جشن اهالی شهر بندری جنوا را به خشم آوردند، زیرا صدای بلند موسیقی تا صبح اهالی تا چندین منطقه آن‌طرف‌ را هم تا صبح بی‌خواب کرده بود. با این حال نکته این است که این‌گونه مراسم‌ درآمد و اشتغال‌ هم در منطقه ایجاد می‌کنند.

 

دولت هند در حال حاضر می‌کوشد تا به بخش بزرگ‌تری از درآمد جشن‌ عروسی‌های لوکس دست یابد. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، برای تشویق خانواده‌های مرفه هند به برگزاری مراسم ازدواج در داخل این کشور، کارزاری با نام «ازدواج در هند» به راه‌ انداخته است. 

 

ریانا، لباس‌ها و زمرد

 

هزینه عروسی مجلل هندی به طور متوسط بین ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار است که هزینه اقامت در هتل‌های پنج ستاره جهان، پذیرایی، صحنه‌آرایی و سرگرمی و گاهی اوقات هم حضور بازیگران بالیوود یا خوانندگان بین‌المللی هم جزو آن است. حضور ریانا و اجرا در مراسم پیش‌از ازدواج آمبانی یکی از همین موارد بود. البته این برآورد هزینه جفریز، بدون احتساب جواهرات و لباس‌ها است.

 

هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای طلا در جهان را دارد، اما اشتیاق برای الماس و دیگر جواهرات گرانبها نیز در حال افزایش است. گردنبند زمردی که نیتا آمبانی، مادر داماد، در جشن‌های ماه مارس انداخته بود، با اندازه و درخششی که داشت، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مبهوت کرد.

 

این خانواده‌ جواهراتی دارد که پیشینه برخی از آنها به مهاراجه‌ها و امپراتور‌های مغول می‌رسد. از طرفی هیچ عروسی مجلل هندی، بدون پذیرایی‌های مجلل که در مواردی با پرواز بهترین سرآشپزهای جهان با نشان میشلن به هند فراهم می‌شود، کامل نمی‌شود. (ایندیپندنت)

 

کدخبر: ۵۶۲۵۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر