کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۲۳
تاریخ خبر:

گشت و گذاری در اندرونی آقای گیتس

گشت و گذاری در اندرونی آقای گیتس

گیتس که مدت ۲۲ سال متوالی، ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رفت‌ اکنون با ۶ پله سقوط در رده هفتم ایستاده .

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی| بدون هیچ شک و شبهه‌ای، تاکنون نام بیل گیتس به بهانه‌های مختلف به گوش ما خورده است و می‌توان به دلایل متنوع و از مناظر مختلف، او را شناخت. برای مثال گیتس از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۷ و به مدت ۲۲ سال متوالی، ثروتمندترین فرد جهان به شمار می‌رفت و اکنون با ۶ پله سقوط در رده هفتم ایستاده است.

 

به علاوه، او تا امروز توانسته است دست کم دو بار جهان و مرسومات آن را دگرگون کند و انقلابی در زندگی بشر به راه بیاندازد. بار اول رقابت سخت و نزدیک گیتس و استیو جابز بر سر طراحی و ساخت نرم‌افزاری کارآمد برای کامپیوترهای خانگی، منجر به طراحی و ساخت ویندوز توسط گیتس شد و او توانست با این دستاورد بزرگ ابتدا موجب سقوط شرکت اپل و اخراج جابز از سمتش شود و همچنین بتواند کامپیوترهای خانگی را به عنوان عضوی جدید و جدانشدنی وارد زندگی روزمره بشر بکند.

 

دومین بار گیتس با طراحی، ساخت و معرفی ایمیل، جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داد. پیش از ایمیل تمام مکاتبات بشری اعم از رسمی و غیررسمی به صورت کاغذی و پستی انجام می‌گرفت اما گیتس توانست با این ترفند و دستاورد بزرگ، نظام بوروکراسی مرسوم در جهان را دگرگون کند.


از طرف دیگر می‌توان شبکه‌های اجتماعی امروز را فرزند ایمیل و ایده ناب او دانست. یکی دیگر از مشخصات بارز گیتس، سادگی و بی‌آلایش بودن ظاهر و پوشش اوست. همین امر سبب می‌شود گمان کنیم که او در زندگی شخصی نیز فردی ساده‌زیست است اما باید بگوییم این تصور غلط می‌باشد و زندگی گیتس یک زندگی فوق لاکچری است.

 

همه جت‌های شخصی بیل 
اگر از قایق‌های تفریحی بگذریم، باید بگوییم که خرید جت‌های شخصی، دومین سرگرمی مشترک و گران‌قیمت ثروتمندان دنیا به شمار می‌رود و به طور قطع، بیل گیتس نیز از این قاعده مستثنا نیست. باید بگوییم او نه یکی بلکه ۴ جت شخصی در اختیار دارد. نکته جالب‌تر آنکه او دو جت مشابه از مدل گلف‌استریم جی۶۵۰ و دو جت مشابه دیگر از مدل بمباردیر چلنجر ۳۵۰ اس در آشیانه‌های خود دارد.


بر خلاف بسیاری از ثروتمندان که صاحب چند فروند جت شخصی هستند اما کمتر با آن سفر می‌کنند، بیل گیتس مدتی در حال سفر با این هواپیماهاست و به اعتقاد بسیاری، این عمل با تلاش‌های او برای حفظ و حراست از محیط زیست منافات دارد. او به طور معمول با جت گلف‌استریم خود به سفر می‌رود که حدود ۷۰ میلیون دلار می‌ارزد. تعداد و ساعات پرواز گیتس به حدی بالاست که او سریال «بازی تاج و تخت» را بر فراز آسمان و در حال پرواز تماشا کرده است.


کاخ پر زرق و برق آقای ملاک 
جالب است بدانید بیش از ۸۰ میلیارد دلار از ثروت بیل گیتس تبدیل به املاک شده است و او علاقه وافری به خرید خانه، ویلا و باغ دارد. یکی از این املاک که اقامتگاه اصلی گیتس به حساب می‌آید، کاخ بزرگ ۶۱۳۰ متر مربعی اوست که در واشنگتن واقع شده است.


این عمارت ۱۲۳ میلیون دلاری گیتس «چارلز فاستر کین» نام دارد که نام شخصیت اصلی فیلم «همشهری کین» است. جالب است بدانید این خانه در سال ۱۹۸۸ و به قیمت دو میلیون دلار خریداری شده بود و به دلیل تورم در مسکن ظرف ۴۵ سال اخیر، قیمت آن 5/61برابر شده است. استخر مجهز این کاخ به حدی بزرگ است که ۲۰۰ نفر به طور همزمان می‌توانند در آن شنا کنند. 


جزیره اختصاصی زنگبار 
بیل گیتس یکی از مسافران دائمی کشورهای مختلف آفریقایی است. او در این قاره، به ویژه در نیجریه و کنیا، به بسط و گسترش کشاورزی نوین اهتمام ورزیده است و قصد دارد به منظور نجات زمین از تخریب بیشتر محیط زیست، رژیم غذایی بشر را از گوشتخواری به گیاه‌خواری تغییر دهد. به همین دلیل او در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت یک جزیره ۱۲۶ هکتاری در آب‌های زنگبار را بخرد و با ساخت ویلایی در آن، در خلأ سفر‌های کاری‌اش به آفریقا، مدتی نیز به استراحت بپردازد.


او این جزیره را به قیمت ۱۳ میلیون دلار خریداری کرد. در حال حاضر این جزیره حدود ۲۵ میلیون دلار می‌ارزد. البته باید قیمت جداگانه‌ای نیز برای ویلای لاکچری گیتس در گوشه‌ای از این جزیره سرسبز در نظر گرفت. این نکته را هم باید بیافزاییم که پس از طلاق او از همسرش، ملیندا، نیمی از این جزیره به او منتقل شد و اکنون این جزیره متعلق به هر دوی این افراد است.


کتابخانه‌ای با دست‌نوشته‌های داوینچی 
بیل گیتس به رغم تمام امور متعددی که به آن مشغول است، یک خوره کتاب به شمار می‌رود و از هیچ فرصتی برای مطالعه دریغ نمی‌کند. از این رو جای تعجب ندارد که بدانیم کتابخانه بی‌نظیر او که شامل نسخ خطی و اصلی است بیش از ۶۰ میلیون دلار می‌ارزد.

جالب است بدانید نیمی از این مبلغ، یعنی ۳۰ میلیون دلار آن مربوط به دست‌نوشته‌های علمی لئوناردو داوینچی است که توسط بیل گیتس خریداری شد و نام او را به عنوان خریدار گران‌ترین اثر نوشتاری تاریخ جهان به ثبت رساند.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر