کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۷۳۵
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۲۴| حاکم دوبی در کارخانه داروگر!

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۲۴| حاکم دوبی در کارخانه داروگر!

بازخوانی اخبار امروز و فردا در سال ۱۳۴۳

هفت صبح| شنبه 26 اردیبهشت 1343. صفحه اول، تیتر اصلی به ماجرای ویتنام و لائوس و تهدید کمونیست‌ها اختصاص دارد. اما گزارش جالب این صفحه عکسی است از بازدید شیخ محمد رشاد بن سعید حاکم دوبی از کارخانه داروگر در تهران.

Untitled 2

 

 

فیلم طلوع زمستان از احمد فاروقی قاجار هم یک جایزه فرعی از جشنواره کن برده است. نخل طلا به فیلم چترهای شربورگ ساخته ژاک دمی رسیده است.

 

در صفحه 3 آگهی کامیون‌های لیلاند انگلیس و رادیو گرامافون‌های توپاز کار شده. از همان برندهای کلاسیک.

در هفته چهارم لیگ فوتبال تهران، شاهین با گل‌های بهزادی و شیرزادگان عقاب را با 5 گل شکست داده و بازی حساس تاج و پاس بدون گل مساوی شده است. غلامحسین بهمنیار کمدین ایرانی که رفته بود آمریکا تا برای دانشجویان ایرانی مقیم این کشور برنامه اجرا کند به ایران بازگشته است. در صفحه شش تبلیغ دو فیلم کلاسیک خونه شاگرد و غول کار شده است.

 

در خرمشهر یک شورولت مدل 57 در خیابان کهنمویی در حال پیاده کردن جنس قاچاق بوده که جیپ گشتی ژاندارم‌ها متوجه آنها می‌شود. قاچاقچی‌ها مجبور می‌شوند دو کیلومتر را دنده عقب و با تمام سرعت طی کنند، در حالیکه جیپ ژاندارم‌ها هم آنها را تعقیب می‌کرده. در نهایت در یک تقاطع دو اتومبیل با هم تصادف می‌کنند و ژاندارم‌ها از داخل جیپ به بیرون پرتاب و بیهوش می‌شوند و قاچاقچی‌ها سر فرصت جیپ را کنار می‌زنند و با شورولت‌شان فرار می‌کنند!

 

داستان تصادف کامیون در خیابان پهلوی که منجر به کشته شدن سه کودک شد را در شماره قبل نقل کردیم. حالا خبرنگار کیهان جزئیات بیشتری را نقل کرده است. کامیون از جاده ونک وارد جاده پهلوی شده و در سراشیبی به سمت شهر ترمز آن بریده و در حوالی بهجت‌آباد از مسیر منحرف و به سه کودک از آلونک‌نشین‌های منطقه بهجت‌آباد برخورد می‌کند و هر سه نفر را می‌کشد. میرزا معصوم‌زاده داستان این تصادف را برای خبرنگار کیهان شرح داده و تلاشش برای کم کردن سرعت کامیون.

 

در صفحه آخر دکتر کشفیان وزیر راه از تمام شدن آسفالت مسیرهای تهران به فشم و تهران به دماوند خبر داده است. و بالاخره این که قهرمان توردوفرانس آندره لودوک به ایران آمده و قرار است سرمربی دوچرخه‌سوارهای ایرانی باشد.

 

 

یکشنبه 27 اردیبهشت. عکس صفحه اول به محمد علی کلی اختصاص دارد و سفر دوره‌ای‌اش به آفریقا و خاورمیانه. از قرار در یک حادثه چند نفر مهندس دری، ‌مدیرکل راه‌آهن را کتک زده‌اند و حالا کارگران و کارمندان راه‌آهن پیامی را در کیهان خطاب به نخست وزیر و وزیر راه چاپ کرده‌اند و از ضاربین اعلام برائت کرده‌اند.

 

در صفحه 4 آگهی بزرگی کار شده به عنوان لوازم آرایشی مخصوص آقایان با برند اولد اسپایس که شامل سه محصول است: ‌تونیک موی سر، خوشبو‌کننده و پودر تالک. بله. آقایان یک زمانی لوازم آرایشی مخصوص خود داشته‌اند.

 

در صفحه 5 آگهی نوید واردات اتومبیل مسکویچ روسی چاپ شده. روس‌ها با ولگا و مسکویچ و لادا، ‌حضور جالبی در بازار اتومبیل ایران داشته‌اند. آگهی واردات پارچه‌های رومانی هم در همین صفحه منتشر شده است.

 

داستان دردناک امروز در خزانه رخ داده. زن صاحبخانه به نام فاطمه منافی متوجه می‌شود که افضل که مستاجر اوست شبانه از خانه او پول سرقت کرده. فردا فاطمه سر همین موضوع با منور زن افضل درگیر می‌شود و در میانه این دعوا و مرافعه کودک سه ماهه منور کشته می‌شود. فاطمه مدعی است که منور در میانه دعوا از شدت استیصال کودک خود را زمین کوبیده و موجب مرگ او شده است. منور اما این ماجرا را گردن نمی‌گیرد...

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

صفحه حوادث امروز پر از خبرهای شوم و ناراحت‌کننده است و مرگ‌های بیهوده از روی خشم و طمع و فقر. خبر آمده که خلیل اصلانی کلاهبردار معروف که به مرد هفت شناسنامه معروف بوده در حین انتقال از تهران به خرمشهر از پنجره قطار و در سرعت60 کیلومتر به بیرون پریده و سپس ناپدید شده است.

خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۵۸۷۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر