کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۹۳۸
تاریخ خبر:

رصدخانه| قتل‌های زیاد طوبی، عملکرد تلویزیون نسبت به تحولات اخیر لبنان و پخش فیلم غریب در فاصله‌ای کوتاه

رصدخانه| قتل‌های زیاد طوبی، عملکرد تلویزیون نسبت به تحولات اخیر لبنان و پخش فیلم غریب در فاصله‌ای کوتاه

گفته‌های مجری تلویزیون مبنی بر لزوم دخالت مستقیم ایران با اسرائیل اما واکنش‌های منفی به خود دید

هفت صبح| ستون رصدخانه روزنامه هفت صبح  اختصاص دارد به آخرین اخبار و حواشی سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. خواندن این سه بخش را از دست ندهید.

 

یک: جمعه شب اغلب شبکه‌های تلویزیونی برای پوشش آخرین تحولات لبنان به خط شدند. شبکه یک با حضور محمد‌علی صمدی (کارشناس دفاع مقدس) ابعاد ماجرا را ‌‌واکاوی کرد و چند مصاحبه تلفنی نیز انجام شد. حضور طولانی صمدی روی آنتن یک ضعف بود. شبکه سه با برنامه سیاست خارجی، به صورت تصویری با کارشناسان داخلی و خارجی مصاحبه گرفت که این اقدام شایسته تحسین است.

 

گفته‌های مجری مبنی بر لزوم دخالت مستقیم ایران با اسرائیل اما واکنش‌های منفی به خود دید. شبکه دو نیز ویژه‌برنامه داشت ولی مدت زیادی از آنتن به پخش زنده تجمع میدان فلسطین و پخش نماهنگ گذشت. شبکه خبر نیز میزبان چند کارشناس شد. همچنین شبکه‌ها به شکل زیرنویس اخبار را منعکس کردند. در نهایت اما عملکرد تلویزیون مورد انتقاد قرار گرفت با این کلیدواژه که در اطلاع‌رسانی‌، برگ برنده رو نکرد.  

 

 دو: جمعه 30 شهریور فیلم «غریب» از شبکه یک پخش شد و روز گذشته هم شبکه نمایش سراغ آن رفت. طبق خبر منتشر شده در سایت معاونت سیما، این فیلم قرار بود ساعت 21 شب گذشته پخش شود. چه این اتفاق رخ داده باشد و چه نه، نتیجه چنین مواجهه‌ای با «غریب» لطمه به فیلم است. تلویزیون مهر سال پیش برای اول بار فیلم را روانه آنتن کرد و حالا در فاصله‌ای کوتاه آن را در کنداکتور قرار داده.

 

«غریب» به کارگردانی محمد‌حسین لطیفی بعد از رونمایی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر نوروز 1402 اکران عمومی شد و بیش از 10 میلیارد تومان فروش داشت. همچنین اکران آنلاین آن چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه 1402 در فیلیمو آغاز شد و در 24 ساعت نخست پخش توانست رکورد فروش فیلم‌های غیر‌کمدی را بشکند. «غریب» روایتی از فرماندهی شهید بروجردی است.

 

سه: سریال «طوبی» فضایی تلخ دارد که یکی از دلایل آن به قتل‌های متعدد سریال برمی‌گردد. تاکنون این شخصیت‌ها در سریال کشته شده‌اند: فخرالدین میرجهان (امین زندگانی)، شیث کمیل (پرویز فلاحی‌پور)، سیمین ملک  (فریبا متخصص)، ضیا کمیل (محمدرضا هلال‌زاده)، عماد هامون (هومن برق‌نورد)، سعید میرجهان (محمد شهریار) ، غزاله (نیلوفر شیخ)، حاج‌ناصر ملک ( فرهاد آئیش) و... مادر طوبی با بازی اعظم کبودیان نیز به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفت و تلخی آن تا چند قسمت سریال ادامه داشت.

 

این اتفاق یادآور سریال خانگی «زخم‌کاری» است که ماجرای قتل و کشتار حتی تا قسمت آخر فصل سوم ادامه داشت. این دو سریال یک ویژگی مشترک دیگر دارند و آن سیگار کشیدن فراوان شخصیت‌های اصلی است. تازه در سریال «طوبی» شاهد سیلی زدن هم بودیم که البته برعکس «زخم‌کاری» توام با شوک نبود!

 

کدخبر: ۵۶۶۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر