کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۴۲
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| سریال ‌عاشورا‌ در ژاپن، شروع سرزمین مادری و تبلیغات وسط سریال‌

رصد‌خانه| سریال ‌عاشورا‌ در ژاپن، شروع سرزمین مادری و تبلیغات وسط سریال‌

سرانجام تکلیف پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی مشخص شد

هفت صبح| ستون رصدخانه روزنامه هفت صبح  اختصاص دارد به آخرین اخبار و حواشی سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. خواندن این سه بخش را از دست ندهید.

 

بازگشت روز/  آغاز فصل سوم «سرزمین مادری» از 27تیر

سرانجام تکلیف پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی مشخص شد و این سریال از 27تیرماه پخش خود را آغاز می‌کند. فصل اول این سریال اوایل مهرماه سال گذشته بعد از 10سال از محاق توقیف خارج شد و به پخش رسید. فصل اول در 21قسمت پخش شد و فصل دوم آن نیز بلافاصله پخش شد.

 

با پخش قسمت نوزدهم، پرونده فصل دوم هم بسته شد، اما بعد از آن روند پخش این سریال متوقف شد. دلیل این اتفاق هم، هم‌زمانی با شروع ماه مبارک رمضان و عید نوروز بود. پس از پایان این دو مناسبت اعلام شد که فصل سوم از اواسط اردیبهشت‌ماه روی آنتن می‌رود اما به دلیل هم‌پوشانی‌نداشتن با سریال «7سر اژدها» این امر اتفاق نیفتاد. حالا و بعد از گذشت بیش از 4ماه از پایان فصل دوم قرار است فصل سوم «سرزمین مادری» از اواخر تیر روانه آنتن شود.

 

سوال روز/  پخش تبلیغات وسط سریال‌های خانگی قانونی است؟

سعید مقیسه، رئیس سازمان ساترا درباره تبلیغات پلتفرم‌ها که در قبل و میان سریال‌ها پخش می‌شود و ساز و کاری که قرار است برای حقوق کاربران در نظر گرفته شود گفت‌وگویی با مهر انجام داده و گفته:«اینکه تبلیغ آوردن وسط سریال قانونی است یا خیر نیاز به دقت‌های حقوقی دارد.

 

مدل‌های درآمدزایی سکوها لزوماً دریافت اکانت نیست؛ عده‌ای محل درآمدشان ترافیک است، عده‌ای تبلیغات است، عده‌ای با اکانت و یا فروش محتوای درون برنامه است. عده‌ای هم همین که ویژندشان دیده شود برایشان کفایت می‌کند و درنهایت انواع مختلفی نسبت به مدل تبلیغاتی وجود دارد که مبتنی بر هر مدلی، رفتار سکو با کاربر هم متفاوت است. زمانی ممکن است خود کاربر راغب باشد حق اشتراک کمتری بپردازد اما میان سریال تبلیغ ببیند. مسئله این است که برای ما مشخص شدن این نکات مهم است که شفاف سازی شود.»

 

حضور روز / نسخه سینمایی سریال «عاشورا» در سرزمین آفتاب

مینی سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر از جمله آثار موفق و پرمخاطب سیما فیلم است که نسخه‌ سینمایی از آن با عنوان «موقعیت مهدی» تدوین و روانه جشنواره و اکران سینماها شد. این نسخه سینمایی علاوه‌بر کسب جوایز اصلی از جشنواره چهلم، توانست در اکران عمومی هم مورد استقبال قرار بگیرد.

 

این نسخه سینمایی تاکنون در چند جشنواره جهانی شرکت کرده و قرار است به زودی در جشنواره فیلم‌های «کانازاوا» ژاپن نیز حاضر شود. هجدهمین دوره این جشنواره قرار است از ۴ تا ۸سپتامبر (۱۴ تا ۱۸شهریور) در شهر کانازاوا در استان ایشیکاوای ژاپن برگزار شود. این جشنواره بیشتر به نمایش فیلمسازان نوظهور و آثار آنها مشهور است. هادی حجازی‌فر در سریال «عاشورا» به روایت زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری پرداخته است. در این فیلم حجازی‌فر، نقش مهدی باکری و برادرش وحید حجازی‌فر نقش حمید باکری را ایفا می‌کنند.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۰۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر