کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۲۷
تاریخ خبر:

حالا پای یک مرد در میان است!| از «همگناه» تا «سرزمین مادری» و «زخم کاری»

حالا پای یک مرد در میان است!|  از «همگناه» تا «سرزمین مادری» و «زخم کاری»

درباره سریال‌هایی که بخشی از درام آنها بر پایه رقابت عشقی زنان بر‌سر یک مرد شکل گرفته است

هفت صبح| از جمله ویژگی‌های سریال «زخم‌کاری؛ انتقام» موقعیتی است که شخصیت مالک دارد و آن علاقه همزمان چند زن نسبت به اوست. اتفاقی که حتی دستمالچی (سید‌جواد هاشمی) به آن اشاره کرد و به مالک هشدار داد مراقب اناث باشد! لازم است همین جا اشاره کنیم که سازندگان سریال برای ترسیم وضعیت مذکور، پرده‌دری نکرده‌اند؛ بلکه از این موقعیت به‌خصوص برای پیشبرد بهتر داستان و بیان حرف‌های مهم بهره می‌برند.

هدی زین‌العابدین

به همین بهانه، سراغ سریال‌های مشابه خانگی رفته‌ایم و مثل همیشه منظوری هم نداریم! چند سریال دیگر هم هست که حجم صفحه اجازه تشریح آنها را نمی‌دهد، مثل «همگناه». موردی مثل «جیران» نیز بازنمایی بخشی از زندگی ناصرالدین‌شاه و زنان عقدی و صیغه‌ای است.

 

مورد اول | زخم کاری 

پیگیران «زخم کاری» می‌دانند که مالک، جوانی فقیر بود و در دستگاه ریزآبادی‌ها رشد کرد. مالک حالا صاحب موقعیتی است که حیات و اعتبار شرکت به تصمیم او وابسته است. این شرایط خاص، به همراه جذابیت مردانه باعث شده همزمان مورد توجه همسر سابق خود یعنی سمیرا (رعنا آزادی‌ور) و  سیما (الناز ملک) باشد. پانی (مهراوه شریفی‌نیا) نیز از جوانی عاشق مالک بود اما او هیچگاه روی خوش نشان نداد و در چند قسمت قبل وقتی با بی‌مهری مالک مواجه شد، فروریخت. خاطرتان هست که منصوره (هانیه توسلی) و مالک عاشق هم بودند ولی خان‌عمو مانع ازدواج‌شان شد.

 

مالک  در سری اول سریال، از این عشق قدیمی سوء‌استفاده کرد و حتی ضربات چاقوی منصوره بر جسم او فرود آمد. در همان فصل یک «زخم کاری»، مالک با منشی خود یعنی کیمیا (الهه حصاری) نیز سر و سر داشت. حالا هم اسیر نگاه‌های این دختر مرموز است! و البته سمیرا مدام به او نیش می‌زند. همچنان که سمیرا در دوئل زنانه برای سیما خط و نشان می‎کشد و سیما نیز با اخم و ناز، شِکوه پیش مالک می‎برد. مالک علاوه بر قیافه خوب قدرت، ثروت و ذکاوت دارد و نباید از این ویژگی‌ها در جذب بانوان به او غفلت کرد. جواد عزتی نیز حواسش به ریزه‌کاری‌ها بوده تا محبوبیت کاراکتر پیش زیبارویان سریال توجیه‌پذیر باشد. 

 

مورد دوم| در انتهای شب

پس از جدایی بهنام (پارسا پیروزفر) و ماهرخ (هدی زین‌العابدین)، سر و کله ثریا (سحر گلدوست) پیدا ‌ و عقد موقت هم بسته شد. ماهرخ بو برد و بیکار ننشست و به همسر سابق و نیز زن صیغه‌ای او کنایه زد. ثریا هم بالاخره طعم شیرین همراهی با مردی خوش‌تیپ و با محبت را چشید. در تفسیر «در انتهای شب» مواردی چون چرایی جذب بهنام به ثریا و کاهلی‌های ماهی را نباید از یاد برد. در پایان نیز اینطور به نظر رسید که زوج قصه قرار است بار دیگر زیر یک سقف بروند. 

 

مورد سوم| سرزمین مادری

مادر بزرگ رهی (علی شادمان، شهاب حسینی، آرش مجیدی) و شاپرک (پریا مردانیان‌، نیکی کریمی)، قصد داشت این دو را وقتی بزرگ شدند به عقد هم درآورد. نشد ولی آن‌ها همیشه هوای یکدیگر را داشتند و حسرت عشق از دست رفته در چشمان شاپرک حتی بعد از ازدواج وجود داشت. رهی و زیور (ترلان پروانه، لیلا زارع) عاشق هم شدند اما اوس حسین به خاطر شائبه محرمیت، اجازه ازدواج نداد. همزمان نجمه (مهسا هاشمی، شیوا بلوچی) وقتی نوجوان بود به خواهرش زیور حسادت می‌کرد و در ایام جوانی و در شب عروسی رهی با وحیده (شبنم قلی‌خانی) آشوب به راه انداخت! «سرزمین مادری» راوی عشق‌های پاک بود.

 

 مورد چهارم| ممنوعه 

شخصیت عصیانگر و متمول سامی (میلاد کی‌مرام) ، برکه (الهه حصاری) را جذب خود می‌کند. او بی‌خیال پسر‌عموی خود می‌شود و تصمیم می‌گیرد با سامی زندگی کند. ترانه (بهاره افشاری) هم دست می‎جنباند و دنبال عشق خود یعنی سامی است. او با تهدید و نقشه‌های شوم این وصلت را به هم می‌زند؛ هرچند فرجام خودش نیز خوش نیست. سریال «ممنوعه» در مجموع و با علم به ممیزی‎ها اثری شاخص نبود.

 

مورد پنجم| خسوف

امیر (سجاد بابایی) و  آتیه (مینو شریفی) قصد ازدواج دارند اما دایی او مانع می‌شود؛ چون با دیدن آتیه یاد فخری (عشق قدیمی خود) می‌افتد. در این اثنا، امیر صراحتا اعلام کرده خواهان ازدواج با دختر دایی‌اش اسماء (المیرا دهقانی) نیست. نقشه دایی کارگر می‌افتد و امیر به گمان کشته شدن آتیه با اسماء ازدواج می‌کند. با بازگشت آتیه، جنگ زنانه از سوی اسماء شروع می‌شود. حرف «خسوف» مهم بود اما اشکالات و ایرادات روایی به سریال لطمه زد. 

 

مورد ششم| دل

در سریال ضعیف و پرحاشیه «دل» آرش (حامد بهداد) مردی محبوب بود که همسرش رستا اسیر کینه آوا (یکتا ناصر) شد و همزمان رابی (مهراوه شریفی‌نیا) در عشق آرش می‌سوخت! در نهایت مشخص شد همه چیز زیر سر آوا است که برای از بین بردن رقیب یعنی رستا نقشه کشیده بود. او در خانه آرش مرد و رستا هم اعتراف کرد به او تجاوز شده. نکیسا (کوروش تهامی) نیز یکی از نقشه‌گردان‌ها بود که دل در گرو عشق رستا داشت! 

 

کدخبر: ۵۶۵۶۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر