کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۶۸۵
تاریخ خبر:

آنالیز| شگفتانه سرزمین مادری و سریال صحت

آنالیز| شگفتانه سرزمین مادری و سریال صحت

روزنامه هفت صبح| ‌‌خبرآنلاین نتیجه پایش و تحلیل داده‌های منتشر شده لایف‌وب درباره سریال‌های در حال پخش از صداوسیما و شبکه‌نمایش خانگی را منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. «سرزمین مادری» و «محرمانه» از تلویزیون و «زخم‌کاری: بازگشت» و «مگه تموم عمر چندتابهاره؟» از شبکه نمایش خانگی سوژه تحقیق بوده‌اند.

منظر اول| سریال‌های تلویزیونی
در این گزارش اشاره شده است: «از زمان شروع پخش دو سریال مهم صداوسیما، سریال محرمانه مورد توجه کاربران توئیتری و سریال سرزمین مادری مورد توجه کاربران اینستاگرامی قرار گرفته است.» نکته جالب این‌که در اینستاگرام برای سرزمین مادری به اندازه مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ محتوا تولید شده است. همچنین گفته شده: «کمترین توجه کاربران اینستاگرام نسبت به سریال محرمانه بوده است.»

نکته دیگر درباره سریال شبکه سه این است: «موضوع سیاسی سریال محرمانه باعث شده که به این سریال در توئیتر توجه بیشتری شود اما نسبت بالای محتوای بازنشری به تولیدی، شائبه سازمان یافته بودن این توجه را ایجاد می‌کند.» در توئیتر (ایکس) وضعیت سریال کمال تبریزی این‌گونه شرح داده شده: «سرزمین مادری به دلیل حواشیِ پخش دیرهنگام بیشترین لایک را در توئیتر دریافت کرده است و در طرف مقابل زخم‌کاری و محرمانه کمترین لایک را داشتند.» با استناد به این پژوهش، در مجموع برای سرزمین مادری اتفاقی ویژه در فضای مجازی رخ داده.

منظر دوم| سریال‌های خانگی
نتیجه پایش و تحلیل داده‌های منتشر شده لایف‌وب می‌گوید: «سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ آخرین اثر سروش صحت که از روزهای پایانی خرداد ماه پخش می‌شود، در کانون توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.» این گزارش می‌افزاید: «بعد از گذشت ۴۰ روز از پخش اولین قسمت فصل دوم سریال زخم‌کاری، حجم محتوای منتشر شده درباره این سریال، به اندازه نیمی از محتوای سریال سروش صحت رسیده است.

سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ ۵ ماه است که در شبکه نمایش خانگی درحال پخش است.» نکته دیگر گزارش این است: «در اینستاگرام زخم کاری بیشترین تولید محتوای روزانه را داشته است. اینستاگرامی‌ها برخلاف توئیتری‌ها پست‌های مرتبط با زخم‌کاری را بیشتر لایک کرده‌اند.» همچنین اشاره شده: «برآیند این بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به سریال‌های نمایش خانگی توجه بیشتری نشان می‌دهند. زخم کاری و مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند، میانگین لایک بیشتری نسبت به سریال‌های صداوسیما دارند.»

کدخبر: ۵۴۸۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر