کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۳۴
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته | تماشای فیلم غریزه مادران با بازی جسیکا چستین

پیشنهاد ویژه هفته | تماشای فیلم غریزه مادران با بازی جسیکا چستین

آلیس که احساس خطر کرده است می‌کوشد خودش را به او برساند و ...

هفت صبح|  درباره فیلم:  «غریزه مادران» یک تریلر روانشناختی آمریکایی است از بنوا دلوم که نخستین فیلم بلند کارنامه‌اش را کارگردانی کرده است. البته بنوا دلوم فرانسوی، مدیر فیلمبرداری شناخته‌شده‌ای است که با کارگردانانی چون جولین اشنابل، جیمز مارش، جان هیلکوت و آل پاچینو همکاری کرده است. «غریزه مادران» بازسازی اثری فرانسوی‌ زبان محصول ۲۰۱۸ به کارگردانی اولیویه ماسه-دِپاسه است که خودش بر اساس رمان سال ۲۰۱۲ باربارا ابل به همین نام ساخته شده است.

 

جسیکا چستین و آن هاتاوی ستارگان اصلی «غریزه مادران» هستند که منتقدان نظرهای مثبت و منفی متفاوتی درباره‌اش دارند. این سومین فیلمی است که جسیکا چستین و آن هاتاوی در آن بازی کرده‌اند اما نخستین فیلمی به شمار می‌رود که در آن صحنه‌های مشترک دارند. دو فیلم قبلی «میان‌ستاره‌ای» و «زمان آرماگدون» بودند که این دو ستاره در آن‌ها حضور داشتند.

 

درباره داستان

آلیس و سِلین در آمریکای دهه ۱۹۶۰ و منطقه‌ای در حومه شهر، همسایه یکدیگرند و هر دو پسرانی هم‌سن‌وسال دارند. آلیس برای تولد سلین مخفیانه ترتیب یک مهمانی را می‌دهد که در جریان آن، نشانه‌های خصومتی میان آلیس و شوهرش پدیدار می‌شوند. روز بعد، مکس پسر سلین، به دلیل بیماری در خانه می‌ماند و به مدرسه نمی‌رود.

 

آلیس ناگهان مکس را در تراس می‌بیند که می‌خواهد خانه پرنده‌ای را که در مدرسه ساخته جایی آویزان کند. آلیس که احساس خطر کرده است می‌کوشد خودش را به او برساند و زمانی که موفق نمی‌شود خانه را دور می‌زند تا از در ورودی به مادرش خبر بدهد. دو مادر نمی‌توانند به‌موقع کاری بکنند و مکس سقوط می‌کند. داستان فیلم شاید به ظاهر پیچیده نباشد اما روایتی تأثیرگذار از چالش‌های خانوادگی دارد.

 

نظر منتقدان

منتقد امپایر در مطلبی به بهانه اکران «غریزه مادران» نوشت: «تریلرهای درجه یک بزرگسالانه به‌ندرت ساخته می‌شوند و تعدادشان اندک است اما «غریزه مادران» این خلأ را به شایستگی پر می‌کند. فیلم با طراحی تولیدی عالی و خیال‌انگیز، پرتره‌ای هیجان‌انگیز و دلپذیر از دسیسه‌ای روان‌شناختی را ترسیم می‌کند.» منتقد فیلم اِستِیج هم معتقد است:

 

«در حالی که فیلم در پرده سوم به ملودرامی عامه‌پسند اما اجتناب‌ناپذیر بدل می‌شود ولی تا رسیدن به پرده سوم، اثری عالی است.» دانلد کلارک اما نگاهی تندوتیزتر درباره فیلم دارد و درباره آن نوشته است: «پیرنگ فیلم زباله است؛ اما بازی‌ها و برخی از وجوه فنی قابل تامل هستند.» منتقد ورایتی هم این فیلم را دوست ندارد و می‌نویسد: «غریزه مادران نفس نمی‌کشد! شکوه ملودرام‌های بزرگ را هم ندارد؛ و همین‌طور درایت نوآرهای بزرگ را.»

 

 

* غریزه مادران/ فیلیمو، فیلمنت

نمای کلی

کارگردان: بنوا دلوم

نویسنده: باربارا ابل

تهیه‌کننده: ژاک هنری برونکارت

بازیگران: ان هاتاوی، جسیکا چستین، جاش چارلز، کارولین لاگرفلت

محصول: آمریکا/ 2024

زبان: انگلیسی/ دوبله، زیرنویس

زمان: 79 دقیقه

کدخبر: ۵۶۴۶۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر