کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۱۵
تاریخ خبر:

در گوشه و کنار دنیای سینما چه می‌گذرد؟ | بلوندها در گیشه و تام کروز در پاریس

در گوشه و کنار دنیای سینما چه می‌گذرد؟ | بلوندها در گیشه و تام کروز در پاریس

«ددپول و ولورین» از مرز یک میلیارد دلار فروش گذشت

هفت صبح| ‌در هفته‌ گذشته، رکوردشکنی ددپول در گیشه ادامه پیدا کرد. المپیک پاریس هم به پایان رسید و ستارگان آمریکایی برای انتقال این رویداد به لس‌آنجلس در سال 2028 وارد میدان شدند. در حالی که رسانه‌ها خود را برای مراحل جدیدی از رقابت‌های انتخاباتی و مناظره‌ها آماده می‌کنند، دیزنی از پروژه‌های آینده‌ خود رونمایی کرد و نتفلیکس با چالش بزرگ لو رفتن تعدادی از آثارش مواجه شد. 

 

بعد از دو هفته نمایش در سراسر دنیا، «ددپول و ولورین» از مرز یک میلیارد دلار فروش گذشت و احتمالا در هفته آینده با پشت سر گذاشتن «جوکر» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه سنی R تبدیل می‌شود. با توجه به اینکه تا آخر تابستان چندان رقیب خطرناکی به گیشه نمی‌آید، قسمت سوم «ددپول» این شانس را دارد تا به «درون/ بیرون 2»، پرفروش‌ترین فیلم سال 2024 با 1/6 میلیارد دلار فروش، نزدیک‌تر شود. اما این هفته فیلم‌های دیگری هم به روی پرده رفتند که واکنش‌های ضدونقیضی را به دنبال داشتند.

 

با اکران «ما تمامش می‌کنیم»، فیلم جدید بلیک لایولی، شاهد رقابت زن‌و‌شوهری برای صدرنشینی در جدول باکس آفیس بودیم که نهایتا زور این فیلم درام عاشقانه به رایان رینولدز و ددپول نرسید. فیلم اقتباسی است از رمان پرفروش کالین هوور که سال 2016 به چاپ رسیده و بیش از یک میلیون نسخه در تمام دنیا فروش داشته. داستان درباره‌ یک رابطه‌ عاشقانه و پر فراز و نشیب است و اینکه چگونه گذشته و بحران‌های شخصیتی ما می‌تواند علیه علایق و نیازهای ما عمل کند.

 

جاستین بالدونی که قبلا دو درام عاشقانه‌ «پنج فیت فاصله» و «ابرها» را ساخته بود، علاوه بر کارگردانی نقش مقابل ستاره زن فیلم را هم بازی می‌کند. «ما تمامش می‌کنیم» در سه روز اول اکران 80 میلیون دلار فروخته و همین حالا سودآوری فیلم تضمین شده. واکنش‌ منتقدان هم عموما مثبت بوده است. 

 

اما دیگر فیلم این هفته با شکستی تمام عیار مواجه شد. اقتباس ایلای راث از بازی‌های ویدئویی «مناطق مرزی» که قرار بود یادآور «نگهبانان کهکشان» باشد، منتقدان و طرفداران بازی را به یک اندازه ناامید کرده و حضور ستارگانی چون کیت بلانشت و جیمی لی کرتیس هم به داد فیلم نرسید.

 

«مناطق مرزی» که با بودجه‌ای نزدیک به 120 میلیون دلار ساخته شده و تولید طولانی و سختی هم داشته، در سه روز اول اکران کمتر از 9 میلیون دلار فروخت تا بزرگ‌ترین شکست تجاری سال را به نام خود ثبت کرده باشد. امتیازات کاربران و نقدها هم به شدت منفی است و خیلی‌ها آن را بدترین اقتباس تاریخ از یک بازی ویدئویی خوانده‌اند! این ادعا وقتی تکان‌دهنده‌تر می‌شود که بدانید تعداد اقتباس‌های بد و فاجعه‌بار از گیم‌ها کم نیست.

 

به بهانه اکران همین فیلم و مینی‌سریال سلب مسئولیت(Disclaimer) ساخته‌ آلفونسو کوآرون برای سرویس استریم اپل که در حاشیه جشنواره ونیز اولین نمایش آن صورت می‌گیرد، کیت بلانشت در گفت‌و‌گویی که با ایندی وایر داشته، درباره‌ تجربیات متفاوت خود صحبت کرده است، از جمله حواشی مربوط به حضور در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و ایفای نقش گالادریل بانوی الف‌ها.

 

بلانشت گفته که زمان ساخت «ارباب حلقه‌ها» هیچکدام از بازیگران دستمزد بالایی نگرفته‌اند و عملا فقط هزینه خورد و خوراکش سر صحنه رایگان بوده! قبلا دیگر بازیگران این مجموعه هم به دستمزد پایین خود و نداشتن سهم از فروش بالای فیلم‌ها اشاره کرده بودند.

 

البته در این هفته کیت بلانشت تنها ستاره‌ خبرساز نبود. جنا ارتگا هم که با سریال «ونزدی» به شهرت رسید و به‌زودی با «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» به سینماها می‌آید، بابت حرف‌هایش در گفت‌وگو با مجله‌ ونیتی‌ فیر مورد توجه قرار گرفته است. ارتگا که از تغییر زندگی‌اش بعد از موفقیت سریال صحبت کرده، گفته که بابت اظهارنظرش درباره‌ خلق شخصیت ونزدی و بازنویسی دیالوگ‌ها به شدت از سوی فیلمنامه‌نویس‌ها با واکنش‌های منفی و سرزنش مواجه شده. همچنین توضیح داده که در هالیوود همه به طرز ریاکارانه‌ای دنبال رعایت نزاکت سیاسی هستند و این روند به فقدان شرافت و انسانیت منجر شده است. 

 

دیگر خبر بحث‌برانگیز هفته هم مربوط می‌شد به واکین فینیکس. این ستاره‌ که بابت ایفای نقش‌های نامتعارف شهرت دارد و امسال با قسمت دوم «جوکر» برمی‌گردد، ظاهرا با انصراف از حضور در فیلم جدید تاد هینز، کل پروژه را به زمین زده است. فیلم قرار بوده که یک درام کارآگاهی با مایه‌های دگرباشانه باشد که فینیکس دقیقه نود بی‌خیال بازی در آن شده. از سوی دیگر، هفته گذشته اعلام شد که دیوید لینچ به دلیل سال‌ها استعمال دخانیات دچار عارضه‌ ریوی شده و به دلیل مشکلات جسمانی و محدودیت‌های پزشکی دیگر امکان حضور مستقیم سر صحنه را نخواهد داشت. با این وجود لینچ قصد بازنشستگی ندارد و در صورت نیاز، از راه دور به کارگردانی ادامه می‌دهد.

 

علاوه بر سینماگران خبرساز، کمپانی‌ها و استودیوها نیز هفته‌ شلوغی را پشت سر گذاشتند. دیزنی در همایش سالیانه‌ D23 به معرفی تعدادی از آثار جدید خود پرداخت که در سال‌های آینده به اکران می‌رسند. در این میان می‌توان به معرفی قسمت سوم «آواتار» با عنوان فرعی «آتش و خاکستر» اشاره کرد و محصولات جدید پیکسار مانند «داستان اسباب‌بازی 5» و «شگفت‌انگیزان 3» و همین‌طور دنباله‌ انیمیشن‌های دیزنی مانند «زوتوپیا» و «موآنا» و لایو‌-اکشن‌های این استودیو از جمله «سفید برفی» و «موفاسا: شیر شاه» که پیش‌درآمد «شیر شاه» به حساب می‌آید و توسط بری جنکینز ساخته شده.

 

 برخلاف دیزنی که فعلا روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، نتفلیکس به دلیل لو رفتن تعدادی از تولیدات مهم خود مانند سریال‌های انیمیشن «آرکین» و «ترمیناتور: صفر» درگیر بحرانی تازه شده است. ظاهرا دلیل لو رفتن این آثار، نقص امنیتی در یکی از شرکای نتفلیکس بوده که وظیفه‌ تامین دوبله و زیرنویس به زبان‌های مختلف را بر عهده دارد. مسئولان نتفلیکس هم اعلام کرده‌اند که از نظر حقوقی در حال پیگیری برای جبران خسارات پیش‌آمده هستند.

 

در پایان بد نیست که سری هم بزنیم به پاریس. المپیک 2024 با تمام حاشیه‌ها و جذابیت‌هایش به پایان رسید تا یکی دیگر از مهم‌ترین رویدادهای رسانه‌‌ای دنیا در حافظه‌ مخاطبان بایگانی شود. اما مراسم اختتامیه هم در نوع خودش جالب توجه بود. در مقایسه با افتتاحیه که عظمت و جنجال بیشتری داشت، اختتامیه در پاریس به همان تصویر متعارف از چنین برنامه‌هایی نزدیک‌تر بود و با تکیه بر اجرای موسیقی، نمایش نور و رقص پیش رفت.

 

بخش جالب ماجرا موخره‌ مراسم بود که از پاریس منتقل شد به لس‌آنجلس، شهر میزبان المپیک بعدی؛ همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، تام کروز با شمایلی که مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» و «تاپ گان» را به یاد می‌آورد، پرچم المپیک را بعد از انجام یک چشمه بدلکاری تحویل گرفت و بعد سوار بر موتور سیکلت به سمت هواپیما رفت. در بخش‌هایی که قبلا و به صورت کلیپ ضبط شده بود، تام کروز پس از رسیدن هواپیما به آسمان لس‌آنجلس، با چتر به پایین پرید و در گام اول نشان معروف تپه‌های هالیوود را به لوگوی المپیک مزین کرد.

 

بعد نوبت به اجرای زنده لب ساحل رسید و با حضور غافلگیرکننده‌ ستارگانی چون گروه رد هات چیلی پپرز، بیلی آیلیش و دکتر دره، پرچم المپیک در قلب کالیفرنیا به اهتزاز درآمد. با این مقدمه‌ جذاب برای المپیک بعدی، باید دید که لس‌آنجلسی‌ها چه نقشه‌هایی برای مبهوت کردن مردم دنیا در سال 2028 کشیده‌اند. 

 

کدخبر: ۵۶۴۵۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر