کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۶۶
تاریخ خبر:

حتی گرداننده هم شاکی شد! | شکست تمام‌عیار پدرخوانده ۳

حتی گرداننده هم شاکی شد! | شکست تمام‌عیار پدرخوانده 3

‌چرا چنین شد و عوامل ناکامی آن چیست؟

هفت صبح|  سعید ابوطالب پیشتاز ساخت رئالیتی‌شو برای شبکه خانگی و تلویزیون است. او و همکاران، اولین بار مسابقه «شب‌های مافیا» را برای پخش از فیلیمو آماده کردند که نتیجه مورد استقبال بالا قرار گرفت و دیگران هم بر اساس بازی مافیا، محصول تولید کردند.

البته می‌دانیم که پیش‌تر در شبکه سلامت «شهروند و مافیا» پخش شده بود و آنچه درباره مسابقه مافیایی اشاره شد، ناظر به شبکه خانگی است.

زمان گذشت و نوبت به سناریوی جدید ابوطالب رسید و در قامت «پدرخوانده» در فیلم‌نت به بار نشست. دو فصل ابتدایی مسابقه درخشان بود و حتی خیلی‌ها آن را بهتر از «شب‌های مافیا» دانستند. سری سوم «پدرخوانده» اما نتوانسته رضایت‌ها را جلب کند و موجی از انتقاد‌ها به سمت آن سرازیر شده است. 

مورد اول| استارت بد

بعد از انتشار چند قسمت از فصل سوم «پدرخوانده» گزارشی منتشر کردیم که پایه آن، نظرات مخاطبان بود. پیگیران مسابقه، از نتیجه تغییرات سناریو، ترکیب نامناسب شرکت‌کنندگان و عدم تسلط کافی اغلب آنها بر بازی راضی نبودند و عقیده داشتند این سه، اصلی‌ترین عاملی است که به «پدرخوانده 3» لطمه زده. به مرور و با پایان مرحله مقدماتی، اوضاع بهتر شد و پیگیران تاحدودی توانستند با قوانین جدید همراه شوند. سهم بازیکنان مطرح نیز بیشتر شد؛ هرچند به حد قابل قبول نرسید. مجموع موارد مذکور دست به دست هم دادند و خاطره خوش دو فصل قبلی «پدرخوانده» از بین رفت. طبعا وقتی یک محصول شروعی خوب نداشته باشد و در ادامه متوسط پیش برود، طیف زیادی از مخاطبان آن را رها می‌کنند.

 مورد دوم|ملال قسمت پانزدهم

اگر بتوان برخی قسمت‌های متاخر «پدرخوانده 3» را قابل تحمل دانست، باید فریاد کشید که قسمت پانزدهم یک فاجعه بود! در این مسابقه شاهد سردرگمی عجیب «پلیر»ها بودیم که گره بازی بعد از حدود سه ساعت باز نشد و تا آخرین لحظات هیچ شرکت‌کننده‌ای نتوانست جذابیت به مسابقه تزریق کند. در قسمت پانزدهم «پدرخوانده» اینها رقابت داشتند: مرتضی عقلمند، شکیب شجره، محمدرضا هاشمی، محمد نادری، رامین راستاد، معین زندی، کمند امیر‌سلیمانی، آشا محرابی، افشین زی‌نوری، میثم درویشان‌پور و سعید ترابی. 

مورد سوم| اعتراض گرداننده

مخاطبان مسابقات مافیا می‌دانند که زمان بازی گاه بیش از سه ساعت به طول می‌انجامد. با این حال هیجان ناشی از دوئل بازیکنان، مسابقه را قابل تحمل می‌کند. برای قسمت پانزدهم «پدرخوانده» اما عکس این موضوع رخ داد تا جایی که دو ساعت از بازی گذشته بود و کامبیز دیرباز، گرداننده مسابقه، هشدار داد که «ریتم دارد می‌افتد و آن را تندتر کنید.» چند دقیقه بعد، این هشدار را تکرار کرد و حتی به شرکت‌کنندگان یادآوری کرد: «چون دیتا وارد بازی نمی‌کنید؛ فقط فریاد می‌کشید.» دیرباز در لحظات پایانی هم تذکر داد که شرکت‌کنندگان سریع صحبت کنند؛ چون حوصله خودش هم سر رفته بود!

مورد چهارم| اعتراف شرکت‌کنندگان

علاوه بر گرداننده، خود شرکت‌کنندگان نیز معترف کیفیت پایین بازی شدند. آشا محرابی اولین کسی بود که به این نکته اشاره کرد اما میثم درویشان‌پور منکر شد! چون در نقش شرلوک، شانس یارش بود و این موفقیت تک‌نفره را به کل مسابقه تعمیم می‌داد. هرچند او هم نتوانست بر جذابیت بازی بیفزاید‌یا عامل پیروزی گروه خود باشد. محمدرضا هاشمی اشاره کرد بازی به او نچسبیده و محمد نادری کنایه زد: «این بازی در حد مقدماتی هم نبود چه برسد که بگوییم فینال بوده است!»راستی چرا چنین نتیجه بدی در «پدرخوانده» رقم خورد؟ آیا این اتفاق نتیجه مسیر غلط آن از ابتدای فصل سوم نیست؟

 مورد پنجم| دلایل شکست

«پدرخوانده 3» ابتدا از سناریوی خود لطمه دید که به گواه مخاطبان بر کیفیت مسابقه سایه افکنده. اگر بپذیریم که این هم یک تجربه است، نمی‌توان با عوامل دیگر کنار آمد. در این سری، هیچ کدام از شرکت‌کنندگان خاص نبوده‌اند و از قضا تعداد بازیکنان نابلد بیشتر ‌است. در حالی که عیار دو سری قبل «پدرخوانده» با حضور چهره‌هایی مسلط و محبوب مثل بهاره افشاری، مجید واشقانی، امیرعلی نبویان و ... بالا بود.

اتفاق دیگر اینکه سهم زیادی از مسابقه به مهمانان ناآشنا اختصاص یافته که اگر مطرح بودند، کمی طراوت به مسابقه اضافه می‌شد. «پدرخوانده 3» همچنین برای مقابل دوربین شگفتانه نداشت؛ درست برعکس «شب‌های مافیا؛ زودیاک» که سراغ فوتبالیست‌ها رفت. از سوی دیگر آن مسابقه وزن مقابل دوربین را متعادل نگه داشت و مهم‌تر اینکه در هر قسمت، چند بازیکن، مسلط به بازی بودند که مسیر را هدایت می‌کردند و بر جذابیت آن می‌افزودند. «پدرخوانده 3» از طراحی صحنه و لباس هم لطمه دیده است.   

کدخبر: ۵۶۴۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر