کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۱۶
تاریخ خبر:

در گوشه و کنار دنیای سینما چه می‌گذرد؟ | ‌کامبک مارولی‌

در گوشه و کنار دنیای سینما چه می‌گذرد؟ | ‌کامبک مارولی‌

انتشار تریلر جدید از قسمت دوم «جوکر» هم حسابی در اینترنت جَو درست کرد

هفت صبح| ‌این هفته دنیای رسانه تحت‌تاثیر چند رویداد مهم بود؛ معرفی نامزد جدید حزب دموکرات با استقبال هالیوودی‌ها مواجه شد، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس واکنش‌های ضدونقیضی از سوی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و همایش کامیک‌کان با رونمایی از پروژه‌های کنجکاوی‌برانگیز، دوباره ابرقهرمان‌ها را به کانون توجه برگرداند.

 

با انصراف جو بایدن و پیش‌قدم شدن کامالا هریس برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2024، هیجان و انگیزه دوباره به جبهه آبی‌ها برگشته که پیوندی قدیمی با هالیوود و رسانه‌های آمریکایی دارند. حمایت‌های مالی گسترده در همان روزهای اول هم نشان می‌داد که درست مانند دو انتخابات گذشته، این بار هم رقابت نزدیکی را میان ترامپ و هریس شاهد خواهیم بود و تا ماه نوامبر باید منتظر برگ‌های تازه و چرخش‌های غیرمنتظره در کارزار انتخابات باشیم. احتمالا تنها ترکیبی که در روزهای گذشته بیشتر از ترامپ و هریس دیده و شنیده شده، «ددپول و ولورین» است!

 

بعد از مدت‌ها انتظار، این هفته شاهد اکران «ددپول و ولورین» در سینماهای جهان بودیم؛ فیلمی که با استقبال گسترده هواداران مواجه شد و در سه روز اول از اکران به 438میلیون دلار فروش رسید تا بعد از فیلم‌هایی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی از مارول را ثبت کرده باشد. البته باید در نظر داشت که این آمار برای فیلمی با درجه سنی R بی‌سابقه است و با ادامه همین روند، احتمالا «ددپول و ولورین» از مرز یک میلیارد دلار فروش نیز عبور می‌کند و می‌تواند بالاتر از «جوکر» و «اوپنهایمر» به پرفروش‌ترین فیلم R تبدیل شود. در رده‌های بعدی از جدول فروش، «گردبادها» در دومین هفته از اکران به 220میلیون دلار رسیده و «درون/ بیرون 2» با عبور از مرز 1/5میلیارد دلار و شکستن رکورد «یخ‌زده 2»، حالا پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ به حساب می‌آید.

 

شان لوی که قبلا در «فولاد واقعی» با هیو جکمن و در «فری گای» با رایان رینولدز همکاری کرده بود، کارگردانی سومین قسمت از مجموعه‌ فیلم‌های «ددپول» را برعهده داشته و به نظر می‌رسد که روند همیشگی‌ خودش را ادامه داده؛ ساخت فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای که رضایت مخاطب عام را جلب می‌کنند و ایده‌های خلاقانه‌ای دارند اما در مجموع زیادی محافظه‌کارانه و قراردادی به حساب می‌آیند.

 

تماشاگران «ددپول و ولورین» عموما از نتیجه راضی هستند و امتیازات بالایی به فیلم داده‌اند که البته بخش زیادی از این موج اولیه، حمایت هوادارهای هیجانی به نظر می‌رسد. در مقابل، برآیند واکنش‌ها و امتیازات منتقدان به فیلم متوسط است و اکثرا اعتقاد دارند که اگر در جریان جزئیات سری فیلم‌های مارول و «ایکس- من» نباشید و شوخی‌ها و ارجاعات به خود این فرنچایزها را متوجه نشوید، قسمت سوم «ددپول» چیزی بیشتر از فیلم‌های قبلی ندارد و لزوما برای تمام مخاطبان جذاب و درگیرکننده نخواهد بود. در هر صورت بعد از یک سال ناکامی، به نظر می‌رسد که با موفقیت «ددپول و ولورین» فعلا اوضاع برای مارول بهبود پیدا کرده و ابرقهرمان‌ها کمی از بحران فاصله گرفته‌اند.

 

فروش بالای این فیلم همراه بود با رونمایی از محصولات جدید دی‌سی و مارول در همایش کامیک‌کان که در روزهای گذشته حسابی سروصدا به راه انداخته است. پنل مربوط به «ددپول و ولورین» با توجه به حضور ستارگان فیلم جذاب بود اما بمب اصلی در پنل «چهار شگفت‌انگیز» منفجر شد. قبلا از بازیگران این گروه ابرقهرمانی رونمایی کرده بودند و در چند ماه گذشته، همه در مورد بازیگر نقش شرور فیلم یعنی دکتر دوم گمانه‌زنی می‌کردند.

 

ناگهان در این مراسم بازیگر، دکتر دوم با لباس و نقاب مخصوص این کاراکتر به روی سن آمد و بعد از برداشتن نقاب خود همه در شوک و بهت فرو رفتند: رابرت داونی جونیور! این ستاره کهنه‌کار که سال گذشته بالاخره جایزه اسکار را هم به دست آورد، بعد از درخشش در نقش تونی استارک (آیرون‌من) این بار قرار است که نقش شرور جدید دنیای مارول و دشمن قدیمی گروه «چهار شگفت‌انگیز» را ایفا کند که در نوع خود انتخاب غیرمنتظره‌ای است.

 

 همچنین بعد از معرفی دکتر دوم در فیلم «چهار شگفت‌انگیز»، شخصیت دکتر دوم در قسمت‌های بعدی «انتقام‌جویان» بازمی‌گردد که دوباره توسط برادران روسو و تیم نویسندگان فیلم‌های قبلی نوشته می‌شود. داستان «چهار شگفت‌انگیز» در یک جهان دیگر از مالتی‌ورس مارول و در دهه شصت میلادی اتفاق می‌افتد و ظاهرا این چندجهانی در فاز جدید مارول نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

دی‌سی هم با «پنگوئن» و «جوکر: جنون مشترک» به این رویداد آمد.  طبق توضیحات مت ریوز، داستان «پنگوئن» بلافاصله بعد از حوادث «بتمن» اتفاق می‌افتد و نشان می‌دهد که با به قدرت رسیدن پنگوئن (کالین فارل) دنیای تبهکاری در گاتهام‌سیتی دستخوش چه تغییراتی می‌شود. در پایان هم داستان اتصال پیدا می‌کند به قسمت دوم «بتمن» که قرار است فیلمبرداری آن از ابتدای سال 2025 شروع شود.

 

 همچنین مت ریوز توضیح داد دو سریال اسپین‌آف دیگری که قرار بود برای «بتمن» ساخته شود، یعنی «اداره پلیس گاتام» و «تیمارستان آرکام»، از دستور خارج شده؛ چون خیلی از عناصر و ایده‌های روایی آن‌ها فعلا به «پنگوئن» آمده. پخش این سریال کنجکاوی‌برانگیز سپتامبر امسال در شبکه اچ‌بی‌او آغاز می‌شود.

 

انتشار تریلر جدید از قسمت دوم «جوکر» هم حسابی در اینترنت جَو درست کرد و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. تاد فیلیپس درباره نسخه خودش از دلقک خبیث و سردسته خلافکاران گاتهام‌سیتی توضیح داده که آرتور فلیک (واکین فینیکس) مسیر متفاوتی را می‌رود و در این خوانش غیرمعمول از کاراکتر جوکر نباید انتظار داشته باشیم که او به یک گنگستر روانی و تیزهوش تبدیل شود که همه را به دردسر می‌اندازد. لیدی گاگا هم که در این فیلم نقش هارلی کوئین را ایفا می‌کند، کار خود را سخت و متفاوت از تجربیات بازیگری قبلی خود توصیف کرده است.

 

همچنین گفته می‌شود که سران استودیوی وارنر تصمیم دارند تا در کمپین تبلیغاتی فیلم، لیدی گاگا را به‌عنوان بازیگر مکمل معرفی کنند تا شانس این بازیگر برای نامزدی و کسب جایزه اسکار بالاتر برود. اما جالب‌ترین واکنش مربوط می‌شد به آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز که ساخته جدید تاد فیلیپس را اثری تکان‌دهنده خوانده که با پایان غیرمنتظره‌اش تماشاگران را مبهوت می‌کند! «جوکر» سال 2019 در جشنوار ونیز به نمایش درآمد و شیر طلایی را هم به دست آورد.

 

«جوکر: جنون مشترک» تنها فیلمی نیست که در بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال به نمایش در می‌آید. هفته گذشته آثار حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره مشخص شدند.  در ونیز امسال هم فیلم‌هایی به نمایش درمی‌آید که مدعی جدی در فصل جوایز آتی خواهند بود، مانند ساخته‌های لوکا گوادانینو، پابلو لارائین، جاستین کرزل و پدرو آلمادورا و هم فیلم‌های تجربی و آلترناتیو که از جریان اصلی فاصله دارند. فیلم‌های تیم برتون، کلود للوش، تاکشی کیتاتو، مارکو بلوکیو و جان واتز در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید. 

 

آصف کاپادیا، کوین مک‌دونالد و ارول موریس در بخش مستند حضور دارند و سریال‌های جدید آلفونسو کوارون، جو رایت و توماس وینتربرگ هم در حاشیه جشنواره نمایش محدودی را تجربه می‌کند.علاوه بر ونیز، ترکیب فیلم‌‌های حاضر در جشنواره تورنتو هم مشخص شده و در میان آثار حاضر در این رویداد، «بهشت» ساخته ران هاوارد و «بازگشت» اومبرتو پازولینی عناوین کنجکاوی‌برانگیزی به حساب می‌آید. 

 

البته تورنتو معمولا محلی برای کشف فیلم‌هایی است که می‌توانند به صف رقبا در فصل جوایز بپیوندند، درست مانند «داستان آمریکایی» در سال گذشته. باید ببینیم که امسال کدام فیلم‌ها با دست پر تورنتو را ترک می‌کنند و در رادار اسکار قرار می‌گیرند.

 

کدخبر: ۵۶۳۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر