کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۰۷
تاریخ خبر:

‌مهران مدیری؛ برنده هم نباشد، برند هست! | ۴روایت درباره کارگردان ‌ساعت ۶ صبح

‌مهران مدیری؛ برنده هم نباشد، برند هست! | 4روایت درباره کارگردان ‌ساعت 6 صبح

هنرمندی که این روزها باردیگر به دوران پرکاری خود باز گشته است

هفت صبح| هر موضعی که نسبت به کیفیت آثار مهران مدیری در دوره‌های مختلف فعالیت هنری‌‌اش داشته باشیم، نمی‌توانیم در صحت این گزاره تردید کنیم که او یکی از کاریزماتیک‌ترین و به همین دلیل محبوب‌ترین چهره‌های برخاسته از تلویزیون در چهاردهه گذشته بوده و همچنان هم هست. کارهای مدیری هیچ‌گاه استاندارد یکسان و کیفیت یکدستی نداشته و طبیعتا در برخی تجربه‌ها موفق‌تر و در برخی ناکام ظاهرشده اما به‌طرز عجیبی، همواره مخاطبان خود را دارد و این سرمایه‌ای ارزشمند برای یک هنرمند است. هنرمندی که این روزها باردیگر به دوران پرکاری خود بازگشته است.

 

‌روایت اول. عبور از حاشیه‌ها

در بحبوحه شرایط ملتهب سال 1401 و ماجراهای مرتبط با درگذشت مهسا امینی بود که ناگهان ویدئویی از مهران مدیری در فضای مجازی منتشر شد، تا نام او هم در زمره هنرمندان کنش‌گر در این ماجرا قرار بگیرد. مدیری به نشانه اعتراض به این حوادث اعلام کرد که راضی به پخش ادامه «دورهمی» از تلویزیون نیست.

 

این موضع‌گیری البته هیچ پشتوانه حقوقی و منطقی‌ای نداشت و به همین دلیل تلویزیون دست بالا را گرفت و کار به شکایت قضایی کشید. مدیری هم خیلی زود در ویدئوی دیگری، موضع قبلی را اصلاح کرد و به همین ترتیب توانست این حاشیه را به سلامت پشت سر بگذارد. البته هنوز یخ میان او و مدیران صداوسیما آب نشده و خبری از حل مشکل «دورهمی» هم نیست اما میزان فعالیت‌های او در سینما و شبکه خانگی، حکایت از فروکش کردن شعله حاشیه‌ها دارد.

 

روایت دوم. تنفس در شبکه خانگی

در جریان کوچ چهره‌ها از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی، یکی از ستاره‌های پیش‌گام مهران مدیری بود که با سریال «قهوه‌تلخ» مسیر تازه‌ای را برای سریال‌سازی خارج از قاب تلویزیون هموار کرد. او در سال‌های اخیر و بعد از توقف چالش‌برانگیز پخش «دورهمی» به‌شدت در شبکه خانگی فعال شده و بعد از پخش مجموعه موفق «اسکار»، همین روزها مجموعه دیگری را با نام «گل‌ یا پوچ» آماده عرضه کرده است.

 

هم‌زمان هم خبر می‌رسد که او برای تولید سریال کمدی تازه‌اش با پلتفرم فیلم‌نت به توافق رسیده و با همراهی بازیگرانی همچون سام درخشانی و ژاله صامتی قصد دارد «پدر قهوه» را به سرانجام برساند. او به همین دلیل یکی از پرکارترین چهره‌های شبکه خانگی در یک سال گذشته به‌شمار می‌رود.

 

روایت سوم. وسوسه‌های سینمایی

مهران مدیری هرچقدر در تلویزیون موفق ظاهر شده؛ در عرصه سینما، هیچ‌گاه به مرز ستاره‌شدن، نزدیک هم نشده است. با این‌حال، خود او علاقه ویژه‌ای به این حوزه دارد. چند سال بعد از فیلم نه‌چندان موفق «ساعت 5 عصر» و در روزهایی که زمزمه ممنوع‌الکاری‌اش در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، برای‌ «ساعت 6 صبح» پروانه ساخت گرفت و این روزها، دومین فیلمش راهی پرده سینماها شده است.

 

درباره میزان موفقیت این تجربه در این پرونده به تفصیل نکاتی را مطرح کرده‌ایم اما نکته اصلی این است که مدیری باید بپذیرد که احتمالا سینما، زمین بازی مناسبی برای او نیست. او البته در مقام بازیگر دو فیلم مهم «خائن‌کشی»‌ و «تابستان همان سال»‌ را در صف اکران دارد.

 

روایت چهارم. بازگشت به تلویزیون؟

همین چند هفته پیش بریده ویدئویی تماشایی و به تعبیر شبکه‌های اجتماعی «زیر خاکی» از مهران مدیری در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به اولین گفت‌وگوی تلویزیونی او در سال‌های ابتدایی دهه 70 می‌شد. آن روزها مدیری به‌واسطه کارگردانی «ساعت خوش» حسابی خوش درخشیده بود و به همین دلیل مهمان ویژه یکی از برنامه‌های تلویزیونی شده بود. در همان گفت‌وگو وقتی مجری از او سوال می‌کند سینما را ترجیح می‌دهد یا تئاتر را، مدیری بدون هیچ تردیدی می‌گوید، تلویزیون را!

 

بله او از همان ابتدا حساب ویژه‌ای روی این جعبه جادو باز کرده بود و هر چند بعد از حواشی مربوط به سال 1401 و گرفتاری حقوقی میان مدیری و تلویزیون برسر تولید و پخش «دورهمی» این همکاری دچار اختلال شده اما همچنان زمزمه‌هایی جدی مبنی بر بازگشت او وجود دارد. گام اول این بازگشت هم قطعا حل اختلافات برسر «دورهمی» و پخش قسمت‌های تولیدشده از این مجموعه است. دور از انتظار نیست که مدیری به محض فراغت از مشغله‌های خود در شبکه خانگی، باردیگر روی صندلی کارگردانی یک سریال تلویزیون تکیه بزند. زمانش؟ مشخص نیست.

 

کدخبر: ۵۶۳۵۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر