کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۱۶
تاریخ خبر:

همکاری رپر معروف با مشکی رنگ عشقه!| ریز و درشت اخبار موسیقی در ۷روز گذشته

همکاری رپر معروف با مشکی رنگ عشقه!| ریز و درشت اخبار موسیقی در 7روز گذشته

استرداد ‌مونتیگو یا همان سعدالله امیر‌شقاقی به ایران

هفت صبح| در یک اتفاق عجیب، روز جمعه رضا صادقی و چرسی (رپر) پست اینستاگرامی مشترکی منتشر و اعلام کردند که با هم آهنگ مشترکی بیرون داده‌اند. این یعنی به طور رسمی اولین رپر ایرانی با یک خواننده پاپ همکاری رسمی و مجوز‌دار خود را شروع کرده. البته نام رضا صادقی در آلبومی که چرسی زمستان سال پیش هم بیرون داد، آمده بود که نشان می‌دهد همکاری این دو نفر از ماه‌ها قبل شروع شده. ماه‌ها پیش چرسی به حضور نداشتن زن‌ها در فضای موسیقی رپ انتقاد کرده بود و ویدئوی این مصاحبه جنجال‌برانگیز شد.

 

یکی از صفحات اینستاگرامی و یکی از رسانه‌های موسیقی ادعا کرده است که «د دان» و «حمید صفت» هم از بین رپرها مجوز گرفته‌اند. البته این خبر از نظر اهالی رپ آنقدها هم عجیب نیست. حمید صفت قبلا در سریالی در صدا و سیما بازی کرده بود و موزیک‌هایش در سریال‌های نمایش خانگی استفاده می‌شد. خبر مجوز گرفتن گروه «د دان» هم چند ماه پیش از سمت رپرهای دیگر اعلام شده بود.

 

آن زمان ترک «د دان» به نام «حالا که من اینم» با برچسب لیما کنسرت پخش شد که نشان می‌داد برای انتشار از سد وزارت ارشاد گذشته است. صفحات اختصاصی موسیقی رپ آن زمان اعلام کرده بودند که آلبوم موسیقی این گروه به زودی منتشر خواهد شد. شایعاتی وجود دارد که بعد از پیچیدن خبر مجوز، تعدادی از رپرها ترک‌هایی که با اعضای این گروه خوانده بودند از آلبوم‌هایی که در دست انتشار داشتند حذف کردند.

 

روز گذشته یک خبرنگار حوزه موسیقی در صفحه تلگرام خود نوشت: « ‌دو چهره سرشناس و خبرساز سایت‌های شرط بندی و پولشویی در ترکیه دستگیر و به ایران استرداد داده شده‌اند. این دستگیری‌ها بی‌شک تاثیر زیادی در کنسرت‌های شهریور ماه ترکیه خواهند داشت. مستنداتی از همکاری بیش از ۲۰ خواننده داخل ایران و چهره‌های لس‌آنجلسی با این افراد وجود دارد...»

 

اشاره او به احتمال زیاد به مونتیگو یا همان سعدالله امیر‌شقاقی، پدرخوانده شبکه قمار و شرط‌بندی است که چند ماه پیش در ترکیه بازداشت شد. محمد جرجندی، کارشناس جرایم سایبری که به افشاگری بسیاری از کلاهبرداری‌های مشابه پرداخته برای اولین بار ماه پیش خبر احتمال استرداد امیرشقاقی را اطلاع‌رسانی کرده بود. طی سال‌های اخیر، به‌خصوص اواخر دهه ۹۰ موجی از سایت‌های شرط‌بندی که به نظر می‌رسید بخش عمده‌شان از ترکیه هدایت می‌شوند در کشور شکل گرفت که پس از بازداشت یکی از این متهمان در ترکیه و استرداد او به ایران (میلاد حاتمی) مشخص شد مهره اصلی و اول این شبکه فردی به نام سعدالله امیرشقاقی معروف به مونتیگوست.

 

موزیک‌ و موزیک ویدئوی جدید «مشکی» طی چند روز آینده منتشر خواهد شد. مشکی شهرت اولیه خود را با موزیک‌های سیاسی به دست آورد و با شروع بیف با آشنا این شهرت چند برابر شد. این موضوع باعث شد که طرفداران رپ کاملا به دو دسته مختلف تقسیم شوند: آنهایی که پشت «آشنا» می‌ایستند و آنهایی که از مشکی حمایت کردند. این دو نفر در واقع از رپرهای نسل پنجم محسوب می‌شوند و هر دو ساکن ایران هستند.

 

«آشنا» همان رپری است که سال قبل یک شبه به خاطر یک دیسبک به دوست سابق خود به شهرت عجیبی رسید. طوری که او امروز بیشتر از یک میلیون فالوئر دارد. این عدد حتی از فالوئر معروف‌ترین رپرهای باسابقه هم بیشتر است. در بیف اخیر اما آشنا هویت اصلی «مشکی» که همیشه با کاوری روی صورتش می‌خواند عیان کرد. همین موضوع باعث شد بسیاری از رپرها و علاقمندان این ژانر، از مشکی حمایت کنند. آنها معتقدند رپ هویت خودش را از فعالیت زیرزمینی می‌گیرد و هیچ رپری نباید حتی در اوج دشمنی هویت رقیب خودش را افشا کند.

 

محسن چاوشی به سنت سال‌های اخیر، همزمان با تاسوعا و عاشورای امسال، قطعه تازه‌ای را تقدیم به ساحت حضرت عباس (ع) کرد که با ۱۰۳ هزار بازدید در پنج روز، رکورد زد. کانال رسمی چاوشی در این سایت که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، در مدت کمتر از یک سال تعداد دنبال‌کننده‌های خود را از مرز ۸ هزار نفر فراتر برده است و مجموع بازدید آثار این خواننده در این سایت از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازدید بیشتر بوده است.

 

دیروز همچنین خبری منتشر شد که او واسطه آزاد شدن 110 زندانی جرائم غیرعمد شده است. اخیرا برخی از طرفداران این خواننده برای حمایت از محکومان مالی با واریز مبلغی معادل یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان ۱۱۰ نفر را از زندان آزاد کردند. این گروه اغلب شامل مردان و زنان زندانی از هفت استان چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، خراسان‌جنوبی، کرمان، کردستان و آذربایجان‌ شرقی بودند که شرایط آزادی‌شان از زندان توسط محسن چاوشی و طرفدارانش فراهم شد.

 

 

کدخبر: ۵۶۳۲۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر