کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۸۶
تاریخ خبر:

موسیقی در هفته‌ای که گذشت‌| هفته پرکار ‌برای آقای رپر

موسیقی در هفته‌ای که گذشت‌| هفته پرکار ‌برای آقای رپر

درباره حمید صفت، همایون شجریان ، سامی یوسف و چیزهای دیگر

هفت صبح| خبر اول این که هفته گذشته خواننده رپ «حمید صفت» و «امیر عظیمی» قطعه مشترک خود را در قالب تیتراژ «جوکر 2» منتشر کردند. این نخستین فعالیت رسمی حمید صفت، رپر سرشناس ایرانی است که بعد از حضور به عنوان بازیگر در سریال‌های تلویزیونی، حالا نخستین اثر رسمی خود را منتشر کرد.

 

این رپر سرشناس این‌بار با «امیر عظیمی» خواننده پاپ مولفی همکاری کرده که استعداد ذاتی شعر و ملودی دارد و پیشینه پر فراز و نشیبی را گذرانده است. امیر عظیمی نیز پس از حضور در یک تئاتر به عنوان خواننده و برگزاری کنسرت در ایران و انتشار آثار رسمی، سال‌هاست که جزو خواننده‌های رسمی در داخل ایران فعالیت می‌‌کند.

 

اما چند روز بعد باز هم خبر دیگری از حمید صفت داشتیم. او به عنوان بازیگر سریال «بامداد خمار» معرفی شد. این خواننده پرطرفدار رپ که مدت‌ها به دلیل مسائل شخصی و قضایی در رأس اخبار بود، حالا دومین تجربه بازیگریش را پس از «هفت سر اژد‌ها» ساخته ابوالقاسم طالبی پشت سر می‌گذارد.

 

بامداد خمار با کارگردانی نرگس آبیار و بازیگری نوید پورفرج، ترلان پروانه، رضا کیانیان، علی مصفا، گلاب آدینه، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، امین حیایی، علی اوسیوند، مرجانه گلچین، لاله اسکندری، پدرام شریفی و ستاره پسیانی در حال ساخت است. بهمن‌ماه سال گذشته بود که صفحه رسمی‌ سریال «بامداد خمار» از شروع ساخت این سریال، با کارگردانی نرگس آبیار و‌ تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی خبر داد.

 

خبر دیگر هم این که موزیک ویدئوی اثر مشترک «سامی ‌یوسف» و «همایون شجریان» به کارگردانی برادران بوشهری تولید و به زودی منتشر خواهد شد. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، موزیک ویدئوی اثر مشترک «سامی یوسف» و «همایون شجریان»  یکی از سنگین ترین موزیک ویدئوهای ایرانی است که برادران بوشهری آن را کارگردانی کرده‌اند. تصویربرداری این کار 5روز زمان برده و اولین موزیک ویدئوی رسمی همایون شجریان است.

 

مدت زمان قطعه دو زبانه مشترک همایون شجریان و سامی یوسف (عربی و فارسی)، 6 دقیقه است. برادران بوشهری (محمد و حسین) از قدیمی‌ترین کارگردان‌های موزیک ویدئو در ایران هستند که تاثیر زیادی در روند شکل‌گیری موزیک ویدئو‌های نسل جدید موسیقی پاپ ایران داشته‌اند. آنها با آثار مهمی که برای خواننده‌های ایرانی تولید کردند، به شهرت رسیدند و آثار آنها در مارکت ایرانی، فصل جدیدی از نوآوری و خلاقیت را وارد چرخه آثار تصویری در ایران کرد.

 

یک خبر دیگر هم برای علاقه‌مندان پیگیر موسیقی داریم. سایت بیلبورد که یک سایت تخصصی خبری تحلیلی در زمینه موسیقی ایران است، آغاز به کار کرد. آن‌هایی که در ایران به صورت جدی پیگیر اخبار و حواشی موسیقی هستند، حتما می‌‌دانند که در سال‌های اخیر عملا رسانه مستقلی در این حوزه وجود نداشته که اخبار و تحلیل‌هایش به روز باشد. 

 

در این سایت گزارش‌ها، اخبار، گفت‌وگوهای اختصاصی و یادداشت‌های منتقدین از سراسر وب جمع‌آوری شده و از امروز در اختیار دوست‌داران موسیقی قرار گرفته است. نسخه موبایل و اپلیکیشن «بیلبورد» پس از تکمیل مراحل برنامه‌نویسی به زودی در اختیار مخاطبان بیلبورد قرار خواهد گرفت. مجله موسیقی «بیلبورد» از زمستان 1402، در چهار بستر تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و آپارات فعالیت‌هایش را آغاز کرد و در نوروز 1403، با انتشار بیست گفت‌وگوی اختصاصی با ستاره‌های موسیقی پاپ ایران، مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار گرفت و بیش از 4میلیون بازدیدکننده را به خود دید.

 

نخستین رسانه رسمی موسیقی در ایران، با پالایش و آنالیز داده‌ها در فضای مجازی و بستر وب، در تلاش است رنکینگ‌های هفتگی و ماهیانه درباره اتفاقات، آثار مهم موسیقی و مباحث داغ این حوزه را پردازش و در اختیار مخاطبان موسیقی قرار دهد.

 

آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از موضوعات روز موسیقی در ایران و بررسی روند چرخش خبر درباره رویدادهای موسیقی و انتشار لحظه به لحظه اخبار و گزارش‌ها، از دیگر دغدغه‌های این رسانه است که از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌‌شود و خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند. اعضای تحریریه «بیلبورد»، اعم از خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، دبیران و سردبیران، مجموعه اصول و معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند.

 

کدخبر: ۵۶۲۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر