کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۹۵
تاریخ خبر:

بازار داغ فیلمنامه‌نویسان در شبکه خانگی

بازار داغ فیلمنامه‌نویسان در شبکه خانگی

مبلغ فیلمنامه‌های سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی تفاوت بسیار چشمگیری باهم دارند

ابتدای سال ۱۴۰۳ انجمن فیلم‌نامه نویسان سینمایی، رقم دستمزد اعضای این صنف را منتشر کرد. طبق این بیانیه، برای نگارش یک فیلمنامه سینمایی، ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار نویسندگان قرار می‌گیرد و برای نگارش طرح یک فیلم سینمایی، ۲۵ درصد قیمت فیلمنامه پرداخت می‌شود. رقم نگارش فیلمنامه برای یک تله‌فیلم هم، ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

نکته قابل‌توجه اینجاست که مبلغ فیلمنامه‌های سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی تفاوت بسیار چشمگیری باهم دارند. به فیلمنامه‌نویس‌ها برای نگارش یک قسمت سریال تلویززیونی، ۸۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد و به نویسندگان ‌سریال‌های شبکه نمایش خانگی، به ازای نگارش هر قسمت از مینی‌سریال، ۲۰۰ میلیون تومان و برای هر قسمت از سریال‌های چندفصلی، ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

شاید به همین دلیل هم هست که اکثر فیلمنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند به جای همکاری با تلویزیون، برای ساخت یک سریال شبکه نمایش خانگی وارد همکاری شوند.

 

در این بیانیه آمده که شیوه پرداخت دستمزد برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی که هنوز تهیه‌کننده‌ای ندارند هم به این صورت است که ۵۰ درصد حین امضای قرارداد در اختیار آنها قرار می‌گیرد و ۵۰ درصد پس از رسیدن به شرایط تولید.

 

برخی معتقدند که این ارقام در واقعیت ردوبدل نمی‌شود و نویسندگان سهم کمتری از تولید یک اثر دارند.

 

منبع: فیلم‌نیوز
کدخبر: ۵۶۲۰۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر