کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۶۰
تاریخ خبر:

شوک رگباری گناه فرشته

شوک رگباری گناه فرشته

یک سوم پایانی قسمت هفتم سریال «گناه فرشته» سرشار از اتفاقات مختلف بود که در لحظه پایانی به اوج رسید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | «گناه فرشته» چند هفته است که از حاشیه و جنجال عبور کرده و تمرکزش بیش از پیش، روایت یک ماجرای پیچیده با ساختاری استاندارد است. محور این سریال که جمعه‌ها از پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود، بر پایه انگیزه حامد تهرانی (شهاب حسینی) برای نجات موکل خود فرشته (پردیس پورعابدینی) بنا شده.

 

در این میان دیگران هم سهمی پررنگ از روایت دارند که خودتان در قصه دیده‌اید. بهانه گزارش امروز هفت‌صبح، پیچش‌های جدید داستان و شخصیت‌های «گناه فرشته» است که در انتهای قسمت هفتم، منجر به یک سکانس خاص شد؛ صحنه‌ای که در فضای مجازی نیز محل توجه کاربران قرار گرفته است.


مورد اول| شوک قتل 
در میان سریال‌های شبکه نمایش خانگی، همچنان سکانس قتل راضیه (سریال آقازاده) زبانزد است. صحنه‌ای که او و ماشینش، له شدند و یک مرگ دلخراش رقم خورد! خون و خونریزی در آثار دیگر هم هست؛ نمونه تازه‌اش «شریک جرم» و «مرداب».


قتل در این دست آثار هرچند مخاطب را گاه شوکه می‌کند اما اغلب فاقد نکته‌ای خاص هستند تا در ذهن باقی بمانند. از این روست که سکانس قتل مانیا در انتهای قسمت اخیر «گناه فرشته» بلافاصله پس از پخش سریال، بحث‌برانگیز شده است. این اتفاق درست وقتی رخ داد که مانیا، در دادگاه به حامد «نارو» زد. او وسط خیابان داشت برای حامد خط و نشان می‌کشید که یک ماشین وارد قاب شد و او را له کرد. نه فقط له، بلکه مانیا را با خود برد و ... .

 

حامد عنقا که در مقام نویسنده و تهیه‌کننده (از جمله همین آقازاده) خالق لحظات زیادی از قتل‌هایِ دراماتیک بوده، این بار به عنوان کارگردان هم چنین مسئله‌ای را تبدیل به بخشی از درام «گناه فرشته» کرده است.

 

سریال در قسمت‌های پیشین هم قتل داشت اما سکانس مانیا، از نظر اجرا و تاثیرگذاری بر مخاطب، چند پله جلوتر است. بعید است کسی این لحظه را ببیند و شوکه نشود؛ تلنگری که کارگردان به آن نیاز داشته تا از یک جریان قدرتمند ( فراتر از خانواده عشیری) خبر دهد. راستی چه کسی پشت این بازی است؟  


مورد دوم| شوک مانیا 
یکی از اتفاقات مهم قسمت ششم «گناه فرشته» باز شدن پای مانیا (با بازی رعنا بهرخ) به پرونده قتل عشیری بود. او به حامد قول داد که در دادگاه به بی‌گناهی فرشته اذعان خواهد کرد. حامد سرخوش از این ماجرا، نوبت دادرسی را پیش انداخت اما مانیا زد حرفی را که نباید.

 

این سکانس هم جزو لحظاتی است که مخاطب ِقسمت هفتم «گناه فرشته» مثل خود حامد شوکه شد. تغییر فوری حس و حال کاراکتر از مردی پیروز تا مردی بازنده، بار دیگر توان حیرت‌انگیز بازیگری شهاب حسینی را یادآور می‌شود. ضمن اینکه سکانس مذکور، تداوم منطقی سیری است که فروریختن حامد را بازتاب می‌دهد.


مورد سوم| شوک دوئل و رابطه 
فرشته سر حال است و بیش از گذشته با هم‌بندان خود بگو و بخند راه می‌اندازد. آرایش و دلبری دخترانه دارد و «آقای تهرانی» را «حامد» صدا می‌کند. برداشت مخاطب هم این است که گویی فرشته دل به آقای وکیل داده. حامد چطور؟ او مغرورتر از این است که زود وا بدهد.

 

در مقابل اما همسرش (مهتاب با بازی لادن مستوفی) با شم زنانه پی‌برده که واقعا خبری هست! او حرف دل پیش دوست حامد (مشفق/ مهدی سلطانی) می‌برد.... . در قسمت هفتم «گناه فرشته» جدی‌ترین دوئل مهتاب و حامد در دادگاه اتفاق افتاد. جایی که مهتاب به قاضی اعلام کرد مانیا منشی دفتر حامد است و صلاحیت شهادت ندارد. این سرآغاز دوئل ناتمام آقا و خانم تهرانی است؟


مورد چهارم| شوک آینده 
آنچه گفته شد یک نتیجه روشن دارد و اینکه «گناه فرشته» صاحب چند ویژگی دراماتیک برای همراه کردن مخاطب است: رابطه حامد و مهتاب و فرشته به همراه جنگ درون خانواده تهرانی و نیز کشمکش با خانواده عشیری از جمله مواردی هستند که قاطبه مخاطب آنها را دوست دارد. نمونه‌هایی چون قتل و البته شیوه خاص اجرای آن، باز هم در سریال خواهد بود

 

و این می‌تواند باب طبع علاقه‌مندان به ژانر باشد. تم معمایی-جنایی داستان و نیز پیوندی که گاه می‌توان میان قصه سریال با اتفاقات واقعی برقرار کرد، دیگر ویژگی «گناه فرشته» است که طیفی دیگر از مردم را به خود مشغول خواهد کرد. به این بیفزایید مدل و شیوه ارائه آنها که غالبا توام با شوک است و این یعنی سریال در قسمت‌های بعدی هم تصمیم ندارد‌ یقه مخاطب را رها کند.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر