کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۱۸
تاریخ خبر:

به کدامین گناه؟!

به کدامین گناه؟!

س‌ریال گناه فرشته‌ پیش از انتشار نقد شد؛ قسمت پخش نشده آن سر از ماهواره درآورد؛ یک رسانه نسبت به شخصیت‌های دیده نشده آن هشدار داد ‌

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| در هیاهوی شب یلدا، پخش سریال «گناه فرشته» در پلتفرم فیلیمو آغاز شد؛ سریالی به کارگردانی حامد عنقا با بازی شهاب حسینی، امیر آقایی، پردیس پورعابدینی، لادن مستوفی، آشا محرابی و ...  سلسله اتفاقاتی که برای این سریال افتاده عجیب و تجربه نشده است که آنها را در گزارش امروز مرور می‌کنیم.


مورد اول|نقد پیش از انتشار
پنجشنبه شب (30 آذر) مطلبی در سایت مشرق‌نیوز منتشر شد که حاوی تحلیل سریال «گناه فرشته» بود. طبعا نقد هر اثر، حتی تند و منفی، طبیعی است؛ وقتی مشکوک است که یک مطلب سریالی منتشر نشده را هدف بگیرد. از همین معبر، در گروه‌های تلگرامی رسانه‌ای و نیز دیگر شبکه‌های اجتماعی، موجی علیه رسانه مذکور شکل گرفت. پرسش این است که این رسانه بر چه اساس سریال دیده نشده را نقد کرده؟


مورد دوم| هشدار کیهانی 
فرامتن «گناه فرشته» به همین جا ختم نشد و روز گذشته روزنامه کیهان بدون نام بردن از سریال نوشت: « شنیده‌‌ها حاکی از آن است که یکی از سریال‌‌های در حال انتشار شبکه نمایش خانگی برای دو تن از شخصیت‌‌های به قتل رسیده سریال، نام پروانه دختر داریوش را انتخاب کرده است.» (پروانه نام همسر داریوش فروهر بوده است) برخی رسانه‌ها ازجمله مشرق و خبرآنلاین هم ضمن بازنشر مطلب، تعبیر «عصبانیت کیهان» را به کار بردند و گفتند این رسانه مدعی است که سریال سراغ قتل‌های زنجیره‌ای رفته.

 

مورد سوم| قاچاق قسمت دوم 
سلسله اتفاقات عجیب برای «گناه فرشته» به چند مورد مذکور ختم نشد. مثلا روز گذشته خبری منتشر شد که یکی از شبکه‌‌های ماهواره‌ای، قسمت دوم سریال که هنوز در فیلیمو منتشر نشده است را پخش کرده! تا لحظه تنظیم این گزارش، پاسخی از سوی نهادهای مرتبط شنیده نشد. عجالتا به نظر می‌رسد اتفاقات تجربه نشده برای «گناه فرشته» کماکان ادامه داشته باشد.


مورد چهارم| تمجید و تحسین
جدا از حواشی و جنجال‌های «گناه فرشته»، قسمت اول سریال توانست رضایت مخاطبان و رسانه‌ها را به‌دست بیاورد. رضا صائمی در مطلبی عنوان کرد: « از آنجا که کارگردان خودش فیلمنامه‌نویس سریال هم هست، به دیالوگ‌ها در این سریال توجه زیبایی‌شناسانه‌ای شده است؛

 

به خصوص در گفت‌وگوهای دو نفره شخصیت‌ها مثلا حامد و همسرش یا حامد و پدرش شاهد رد و بدل شدن‌های حرف‌هایی هستیم که برخی از آنها قابل تامل است و در ذهن می‌ماند.» سایت فرارو ضمن تمجید از قصه و بازی بازیگران نوشت: « از نکات درخشان سریال «گناه فرشته» که در قسمت اول به‌وضوح به چشم می‌آمد، قاب‌بندی‌های هنرمندان و فضای بصری جذاب سریال بود که باید آن را یادگار زنده‌یاد مرتضی پورصمدی دانست.

 

پورصمدی که از سرآمدان تصویربرداری در سینمای ایران طی سال‌های اخیر بود، حین تولید سریال «گناه فرشته» چشم بر جهان فروبست و حامد عنقا با تصمیمی قابل تقدیر، ادامه کار را به تیم همراهان او سپرد.» فیلم‌نیوز تعلیق قسمت اول را یکی از امتیازات سریال دانسته و اشاره کرده: « ماجرای سریال در قسمت اول با نمایش صحنه یک قتل شروع می‌شود.

 

ما به همراه شخصیت فرشته که دست‌ها و لباس‌هایش خونی است و چهره‌ای آشفته و نگران دارد، تا کلانتری می‌رویم و حس می‌کنیم با پای خودش رفته تا به قتلی که انجام داده اعتراف کند. بعد از این سکانس است که مرحله به مرحله با اطلاعات جدیدتری روبه‌رو می‌شویم و پس از سکانس دادگاه، به این نتیجه می‌رسیم که واقعا قتلی توسط فرشته اتفاق افتاده است.

 

با باز شدن پای حامد به ماجرای این پرونده و پیشینه‌ای که از دارودسته مقتول دارد و ایستادگی مقابل همسرش که وکالت آنها را به‌عهده گرفته، ماجرا رفته‌رفته در ذهن‌مان شکل دیگری پیدا می‌کند.» این هم بخشی از مطلب سایت نمایش خانگی‌:« بعد از مدت‌ها در گناه فرشته، یک بازی خوب از شهاب حسینی می‌بینید و حامد عنقا با قرار دادن ریش پروفسوری برای شهاب کاری کرده که آن لحن گویش رهای سال‌های اخیر شهاب کاملا کاور شود، دیالوگ‌های شهاب نیز معتدل هستند و آن اغراق پوست شیر، اینجا نیست.»


مورد پنجم| بمب‌های دیگر
در قسمت‌های بعد، تحلیل هفت‌صبح بر «گناه فرشته» را خواهید خواند. فعلا متن و فرامتن این سریال به قدری زیاد است که تحلیل خود را به زمانی دیگر موکول می‌کنیم. «گناه فرشته» درباره دختری محکوم به اعدام است اما با حضور آقای وکیل (شهاب حسینی) پرونده مسیری دیگر طی خواهد کرد. این مسیر همان اتفاقات دراماتیک سریال است که ضمن برخورداری از ظرفیت همراه کردن مخاطب، احتمالا بی‌هیاهو نخواهد بود.  

 

کدخبر: ۵۵۱۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر